Toekomst van de V700 site - jullie inbreng a.u.b.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2013 21:03 #1096190 door V700 register
Onze site staat er wat gammeltjes bij, dat kan zo langzamerhand niemand ontgaan zijn. De problemen zijn helaas niet 'eventjes' op te lossen en verschillende omstandigheden verhinderen ons om hier slagvaardig mee om te gaan. Dat neemt niet weg dat er op zo kort mogelijke termijn een oplossing moet komen. Wat dat betreft staan we voor een uitdaging en vragen we jullie geduld, maar ook jullie inbreng. Er is de laatste tijd in verschillende topics geschreven over hoe de site beter zou kunnen, maar tot nu toe mis ik de lijn een beetje in al die opmerkingen.
Laten we dus nog eens met een schone lei beginnen: Stel dat we de site van nul af op zouden bouwen, hoe zou het er dan uit moeten komen te zien. Wat zou er zeker op of aan moeten zitten, of juist zeker niet, wat mag er weg t.o.v. de huidige site.
Ga nu a.u.b. niet roepen "Geen Drupal", of "phpBB rules", etc, etc. Dat hebben we inmiddels vaak genoeg gehoord. Ik wil het hier graag over de functie en het uiterlijk van de site hebben, met welke techniek dat gerealiseerd zou moeten worden, en door wie, komt daarna pas.
Wat ik wel interessant vind: Voorbeelden van andere sites (liefst met een linkje) waarvan je vindt dat we er een voorbeeld aan zouden kunnen hebben.
Dit topic is dus bedoeld als een soort enquète. Ik ben er niet op uit om een discussie op gang te brengen (daar hadden we dat andere draadje al voor), maar ik hoop wel dat ik naar de komende ALV kan gaan met een mooi wensenlijstje waar we mee verder kunnen. Let wel: Ik beloof niet dat het roer compleet om gaat of dat alle wensen worden ingewilligd, maar in principe staan we voor alles open. In elk geval vinden we het de moeite waard om te horen wat de leden willen. Dat is de eerste stap op weg naar een site waar we met z'n allen weer blij mee kunnen zijn.
Groet, Pieter (moderator)
P.S. Heb je wensen of opmerkingen, maar wil je die om wat voor reden dan ook niet hieronder plaatsen dan kun je me ook een PB-tje doen, dan zet ik het er (anoniem) op het lijstje bij.Turflijstje:
  • Foto's plaatsen moet eenvoudiger, moeten gemakkelijk zichtbaar te krijgen zijn in forum-topics en advertenties. IIIII IIIII
  • Lay-out van de site moet logischer/intuitiever IIIII III
  • Zoekmachine met filter- en sorteermogelijkheden, b.v. op sorteren op datum IIIII
  • Foto's mogen niet 'zomaar' verdwijnen uit topics (o.m. door externe sites en te beperkte eigen ruimte). IIII
  • Uiterlijk van de website up-to-date-brengen IIII
  • Huidige site is goed, maar het moet wel allemaal werken. IIII
  • Email bij PB of reactie in eigen topic. II
  • Duidelijk(er) onderscheid tussen forum (en evt. dagboeken) en rest van de website. II
  • Weergeven van foto's die als bijlage zijn ingevoegd (i.p.v. alleen bijlage) II
  • Vraagbaak (Docbase) overzichtelijker (minder categoriën)? II
  • Lijst met recente discussies behouden II
  • Weblinks, maar dan duidelijker indelen dan nu. II
  • Online ledenadministratie, NAW-gegevens door gebruikers zelf te beheren. II
  • Online aanmelden als lid. II
  • Online opgeven voor vereningingsevenementen (zoals b.v. ritten en sleuteldagen) II
  • Advertenties meer in Marktplaats/Speurders stijlfunctionaliteit I
  • Sleutel/onderhoudsdagboek I
  • 'Like button' I
  • Enquete functionaliteit. I
  • Integratie social media. I
  • Mogelijkheid tot PDF uploaden I
(bijgewerkt t/m Don, 2013/01/24 - 12:04)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2013 21:16 #1378664 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vind persoonlijk de
Ik vind persoonlijk de opbouw van de site prima. Als alle functies gewoon werken dan is het prima.
Wel mogen de foto's makkelijker te uploaden zijn.
Het gaat om de inhoud en niet om het design?????
Notificatie bij nieuwe reactie op topic en private mail zou ik wel heel handig vinden.
Succes met de verbouwing.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2013 21:17 #1378665 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic + en -
Op zichzelf vind ik de site niet eens zo heel slecht als nitwit gebruiker. Onderstaand de dingen vanuit leken visie, wat ik mis of ergelijk vind:
- Betere zoekfunctie- Vindbaar maken van documentatie en "howto's"- Frissere en modernere uitstraling (site is ondertussen wel erg duf, maar ja past misschien wel bij stereotype Volvo)- Makkelijker en sneller uploaden van grotere foto's en documenten (grootste ergernis!)- Nu is het erg moeilijk om een leuke post samen te stellen als je bijvoorbeeld een "howto" wilt schrijven voor je medeleden.- Advertenties meer in Marktplaats/Speurders stijlfunctionaliteit- leuke gadget om het onderhoud van je auto bij te houden, dagboek maar dan anders.
Als me nog wat te binnen schiet, post ik t nog wel ff.
groet, Chris

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2013 21:21 #1378666 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Handig
Wat ik handig aan de bestaande site vind is de mogelijkheid om foto's op de site zelf op te slaan. Hierdoor blijven de foto's ook bewaard en krijg je geen rode kruisjes bij oudere topics. Het kan misschien wel handiger geregeld worden alhoewel ik er geen problemen mee heb.
Wat je bij andere fora wel eens ziet is de mogelijkheid om een "thank you" of "like" te geven aan een bijdrage. Soms wordt er iets interessants geschreven en dan heb je geen behoefte om te reageren maar is het wel aardig om te kunnen laten blijken dat de bijdrage gewaardeerd wordt.

Piet 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2013 21:25 #1378668 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voorbeelden
<a href=" www.turbobricks.com " target="_blank"> www.turbobricks.com    www.volvolvo.nl " target="_blank"> www.volvolvo.nl    www.volvokv.nl " target="_blank"> www.volvokv.nl Wensen:Fris uiterlijk cq nieuwe lay-outMakkelijk updatenGoede foto upload en ruimteEnquete functionaliteitIntegratie social media.Overigens heb ik deze week per pb mijn hulp aangeboden maar nog niets gehoord.Kan ik iets oplossen aan de huidige situatie?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2013 21:43 #1378677 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Imageshack

Piet22 schreef : Wat ik handig aan de bestaande site vind is de mogelijkheid om foto's op de site zelf op te slaan. Hierdoor blijven de foto's ook bewaard en krijg je geen rode kruisjes bij oudere topics. Het kan misschien wel handiger geregeld worden alhoewel ik er geen problemen mee heb.

Maak een account aan op imageshack, en de foto's zijn écht niet zomaar weg hoor. En dan krijg je ook geen rode kruisjes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2013 21:45 #1378676 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic TB
Zoals Turbobricks werkt, en ingedeeld is, vind ik het prima. Ook met de frontpage waar ruimte is voor features (niet dat er daar nu zoveel mee gebeurt...) en howto's.
Of <a href=" www.seat-online.nl/ " target="_blank">Seat Online en de www.seat-online.nl/forum.php " target="_blank">forum index.  Die hebben zelfs een eigen www.seat-online-album.nl ">foto-album site, die prima werkt.
Als er nog een mogelijkheid is om pdf's up te loaden, is alles prima.

Wat vooral beter moet dan deze site, is de wir-war van menu's. Eén op zij, drie boven. Da's te veel, helemaal met de onoverzichtelijke layout. Blauw op blauw op blauw op blauw.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2013 21:59 #1378682 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic photobucket
Ik zet alles op photobucket dan kun je veel meer foto's plaatsen, of inderdaad op imageshack. Maar zo'n dienst is wel makkelijk!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2013 22:06 #1378683 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schone lei?
Mijn wens,

Alle info overgezet naar de nieuwe omgeving!
Ik hoop niet dat schone lei betekend dat er een "zoeken in oud forum " optie bij komt.
Dat was bij dubbellucht, de beheerder nam het forum mee naar zijn eigen opgezette club toen.

Mbt vorm geving, ik merk dat ik daar nooit zo naar kijk, kan mij de kleur schelen, als de info maar klopt :)
Owja! als ik met een ipad of iphone hier kom kan ik geen foto's plaatsen, dat zou een prettige optie zijn om onderweg (nee niet als ik rij probeer ik) foto's te laten zien.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2013 22:53 #1378689 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Privébericht.
Rob,
ik heb je een Pb-tje gestuurd.

Groeten, Jan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC