Kleutermeester
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Negeren helpt bij mij ik de kleuterklas ook vaak het beste bij vervelend aandachtvragend gedrag...

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Als eerste wil ik even op JP zijn beschrijving van commerciele activiteiten reageren.
Als deeltijdwerker bij een baas en sinds 13 jaar deeltijdvader voor mijn kinderen heb ik al sinds 8 jaar een stukje broodwinning in de volvo business gevonden begonnen toen de kinderen vroeg in de avond al in hun mandje lagen en vader achter zijn PC-tje mogelijkheden zag. Volvo omdat dat bloed vanaf mijn 21e jaar al door mijn aderen vloeit. Bij mijn baas hoop ik met pensioen te gaan tzt en ik hoop in het harnas heen te gaan tav de volvo business. Waarom zou je immers stoppen als je het leuk vindt. Mijn oom stond vorige week vrijdagochtend op zijn 84ste lekker te sleutelen aan zijn S60 op mijn brug. Geweldig! Zo wil ik ook oud worden.
Ik doe op het discussiegedeelte mee, bewust zo zuiver mogelijk, en onthoud mij ook bewust van verwijzingen naar mijn handel. In de add afdeling ben ik duidelijk aan het verkopen. Ook heb ik gelukkig geen leden of "niet leden" die mij tot vervelends toe aanprijzen of mijn 06 nummer rondstrooien. Zelfs een aanbod pagina heb ik vanaf gezien. Ik ben namelijk als eerste lid van de club en onderschrijf de doelstellingen.
Dat er mail/PB wordt verzonden over waar wel en niet heen te gaan te gaan is mij nu al meerdere keren ter ore gekomen. Iemand, een klant inderdaad, heeft me zelfs gezegd dat hij ze zelf ook had gekregen. Het is te gek voor woorden. Ik zal er nooit aan meedoen en zou me rot schamen als mijn naam in die "no go" berichten wordt genoemd als degeen waar je juist wel heen moet gaan. Ik geloof in mijn eigen kwaliteiten en kracht. En als kleine ondernemer heb ik daar niet iemand bij nodig die mij aanprijst ten koste van anderen. Om al de bovengenoemde redenen ben ik ook al vele jaren lid van 4 volvo verenigingen. En ik ben als Wytze, dus privepersoon lid, en boek die kosten niet in mijn boekhouding.
Ik geloof ook niet dat de herrie uberhaupt ontstaat doordat de "commercielen" elkaar in de haren vliegen eerlijk gezegd. Dus eigenlijk hoort het commerciele deel in JP zijn betoog niet bij "dit incident".
Gerben omschrijft het hierboven duidelijk. Jelmar en Gerben hebben een andere benadering en achtergrond bij hun sleutel passie en dat botst wel eens een beetje. Maar "ze drinken een glas en doen een plas" en gaan weer verder. Ze leren van elkaar. Zo hoort het ook. Sans rancune.
Pas na een andere posting wordt het nasty. Oud zeer kennelijk dat niet wordt uitgepraat. Geen stukje vergevingsgezindheid te bekennen. Oud zeer wat vaker en op meerdere onderwerpen de kop op steekt.
Dat is jammer en dat moet denk ik voorkomen worden. Geniet van het leven en verzuur niet zou ik zeggen. Leven en laten leven. Carpe dium. Nobody is perfect. Zijn er nog meer uitspraken die "the bright side of live" kunnen onderstrepen?
Moderatie is moeilijk. Ik kan vanuit mijn eigen activiteiten nooit moderator worden maar heb wel eens aangeboden als mediator op te treden. Ook heb ik wel eens een oproep geplaatst voor een pas op de plaats. Ik heb veel respect voor de moderatoren en er wordt naar mijn mening wel eens heel makkelijk over dat clubje geoordeeld.
Hard handhaven is een keuze. Misschien zou het wel eens goed zijn om het uit te proberen. Maar ik kan me voorstellen dat de heren Moderatoren daar niet zo een trek in hebben.
En opzeggen? Dat is weglopen van je passie die we delen. Onzin. Good times bad times.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wytze legt hier éxact de vinger op de zere plek. Er was geen probleem over de manier waarop Gerben en Jelmar reageerde!Wytze schreef : Pas na een andere posting wordt het nasty. Oud zeer kennelijk dat niet wordt uitgepraat. Geen stukje vergevingsgezindheid te bekennen. Oud zeer wat vaker en op meerdere onderwerpen de kop op steekt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat mij betreft niet! Het gaat er niet om over wat tegen wie is gezegd, maar over het fiet dat er ruzie gemaakt wordt in een driehoekje of vierkantje en er wordt als ouwe wijven van alles en nog wat bijgehaald.EndlessQuest schreef :
Wytze legt hier éxact de vinger op de zere plek. Er was geen probleem over de manier waarop Gerben en Jelmar reageerde!Wytze schreef : Pas na een andere posting wordt het nasty. Oud zeer kennelijk dat niet wordt uitgepraat. Geen stukje vergevingsgezindheid te bekennen. Oud zeer wat vaker en op meerdere onderwerpen de kop op steekt.
Daarop zou de moderatie moeten plaatsvinden. plaats het in een ander onderwerp,,
Het begint met een vraag over advies, en iedereen gaat los over wat iemand gratis doet of fout doet.
Een beetje off topic is niet erg, maar dit sloeg nergens op. En daar moet je op ingrijpen. Denk ik . Dat houdt de sfeer goed en de onderwerpen waardevol
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens ben ik het qua vorm ook niet met je eens. Een beetje pittig discussiëren moet prima kunnen, dus de posts van Gerben en Jelmar op dat gebied, daar heb ik geen probleem mee. Zuigen, trollen en moddergooien, dat is wat anders. Dát is wat juist schadelijk is voor de sfeer op het forum.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar goed, dat forum kent nu 146.159 geregistreerde gebruikers. Je kan je voorstellen dat er wel eens wat mis gaat. Foute opmerkingen, mensen die elkaar zwart maken tot aan heftige discriminatie aan toe. Meestal wordt dat middels een PB wel opgelost, of grijpen anderen in omdat het zo niet gezellig is. Maar:
Er bestaat een Mod-knop die overal bovenin een topic zichtbaar is: 1 klik en je kan direct een bericht naar een Modje sturen. Ook met betrekking tot PB's. Dus in geval van zaken die in je ogen niet kloppen is het een druk op de knop en de moderator wordt op de hoogte gesteld. Die kan dan een oordeel vellen, meestal nog in overleg met een of meerdere andere moderators en actie ondernemen. Meestal gaat dat middels een waarschuwing per PB en mail. Hoeft de moderator ook niet het halve forum in de gaten houden. In erge aanhoudende gevallen heeft het daar wel geleid tot diverse ban's. Maar dan was het ook wel heel bont gemaakt.
En ja, ik heb daar ook weleens op geklikt, omdat er in mijn ogen iets niet in orde was. Om vervolgens een bericht terug te krijgen dat de schrijver van een post het anders had bedoeld. De schrijver heeft het bericht wel op een goede manier neergezet dus aangepast, geen vuiltje aan de lucht.
Dus wellicht is zo een Mod-knop hier ook een idee?
Ik lees trouwens wel dat er mensen zijn die schrijven dat ze een bericht klaar hadden staan maar toch niet gepost hebben. Heel verstandig, en ja, dat heb ik ook gehad. Maar ook ik heb wel eens bericht gepost waar bakken commentaar op kwam. Om vervolgens, na vragen van een Mod hierover, een post van de Mod te zien waarin hij/zij uitlegd dat mijn post anders bedoeld was. Probleem opgelost.
Rest mij verder te zeggen dat ik het hier bij de Volvo700vereniging ontzettend leuk vind, en hele leuke mensen heb leren kennen!! En een keer een meningsverschil is toch zo opgelost..
Groeten,
Ad
Lidnr.: 394
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Allereerst wil ik een lans breken voor ons moderatorenteam. Die doen hun werk meer dan voortreffelijk en dat mag best nog eens gezegd worden.
Wat de wijze van modereren betreft: we zijn toch hopelijk geen stelletje kleine kinderen en het zelfreinigend vermogen van dit forum vind ik dik in orde. Ik sluit mij volledig bij Marc en Hein aan dat we niet zitten te wachten op een moderatie die geen enkele ruimte laat. Ten eerste roept dat bij weer andere mensen een hoop irritatie op en dat we zo af en toe laten zien dat we gewoon mensen van vlees en bloed zijn met alle emoties die daar ook bijhoren daar is in mijn ogen niets mis mee. Ook in real life kun je best eens stevig met elkaar discussiëren en daarna gewoon elkaar de hand schudden en een borrel pakken.
Mij staat in ieder geval geen "politiek correct" forum voor ogen waarbij geen enkele ruimte meer is voor zijstapjes en emoties. Tegen echt gescheld en gekonkel wordt gewoon opgetreden en de aanstichter wordt daar op aangesproken. Dat is nooit anders geweest. Maar ik heb de indruk dat mensen steeds minder van elkaar kunnen verdragen. Een teken des tijds dat niet alleen hier merkbaar is maar in de hele maatschappij.
Ik heb in de jaren als voorzitter van tijd tot tijd ook genoeg over mij heen gekregen. Maar voor de zwijgende meerderheid die wel tevreden was/is en genoot van onze mooie vereniging, daar heb ik me altijd voor ingezet en dat doel, nl. een goed lopende vereniging, daarvan heb ik me door dit soort zaken nooit af laten leiden.
De mensen die na een incident meteen afhaken doen zichzelf in mijn opinie het meest tekort. Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken. Het blijft een som van plussen en minnen. En valt de balans uit naar louter minnen dan is het beter afscheid te nemen. Maar getuige de nog steeds gezonde groei van onze vereniging ben ik zo stellig om te menen dat we bij veel Volvo liefhebbers de juiste snaar weten te raken.
Dus laten we proberen om elkaar wat ruimte te laten, een forum beheren naar de geest van de regels en vooral naar de positieve zaken te kijken. En met elkaar te genieten van onze passie. Ik vind onze vereniging nog steeds een oase van rust, hulpvaardigheid en gezelligheid t.o.v. de wereld om ons heen.
Ik wens iedereen vooral veel wijsheid toe en zoals Marc het verwoordde: tel eens wat vaker tot tien.....................
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Amen!!jsnijder schreef : Ik heb vanavond dit draadje met verbazing gevolgd.
Allereerst wil ik een lans breken voor ons moderatorenteam. Die doen hun werk meer dan voortreffelijk en dat mag best nog eens gezegd worden.
Wat de wijze van modereren betreft: we zijn toch hopelijk geen stelletje kleine kinderen en het zelfreinigend vermogen van dit forum vind ik dik in orde. Ik sluit mij volledig bij Marc en Hein aan dat we niet zitten te wachten op een moderatie die geen enkele ruimte laat. Ten eerste roept dat bij weer andere mensen een hoop irritatie op en dat we zo af en toe laten zien dat we gewoon mensen van vlees en bloed zijn met alle emoties die daar ook bijhoren daar is in mijn ogen niets mis mee. Ook in real life kun je best eens stevig met elkaar discussiëren en daarna gewoon elkaar de hand schudden en een borrel pakken.
Mij staat in ieder geval geen "politiek correct" forum voor ogen waarbij geen enkele ruimte meer is voor zijstapjes en emoties. Tegen echt gescheld en gekonkel wordt gewoon opgetreden en de aanstichter wordt daar op aangesproken. Dat is nooit anders geweest. Maar ik heb de indruk dat mensen steeds minder van elkaar kunnen verdragen. Een teken des tijds dat niet alleen hier merkbaar is maar in de hele maatschappij.
Ik heb in de jaren als voorzitter van tijd tot tijd ook genoeg over mij heen gekregen. Maar voor de zwijgende meerderheid die wel tevreden was/is en genoot van onze mooie vereniging, daar heb ik me altijd voor ingezet en dat doel, nl. een goed lopende vereniging, daarvan heb ik me door dit soort zaken nooit af laten leiden.
De mensen die na een incident meteen afhaken doen zichzelf in mijn opinie het meest tekort. Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken. Het blijft een som van plussen en minnen. En valt de balans uit naar louter minnen dan is het beter afscheid te nemen. Maar getuige de nog steeds gezonde groei van onze vereniging ben ik zo stellig om te menen dat we bij veel Volvo liefhebbers de juiste snaar weten te raken.
Dus laten we proberen om elkaar wat ruimte te laten, een forum beheren naar de geest van de regels en vooral naar de positieve zaken te kijken. En met elkaar te genieten van onze passie. Ik vind onze vereniging nog steeds een oase van rust, hulpvaardigheid en gezelligheid t.o.v. de wereld om ons heen.
Ik wens iedereen vooral veel wijsheid toe en zoals Marc het verwoordde: tel eens wat vaker tot tien.....................
Groeten, Jan.
Ik heb ooit een opmerking gehoord die van de wijzen gekomen moet zijn
Het is makkelijker om iemand de grond in te trappen dan diegene er boven uit te tillen....
En dat kan toch niet de bedoeling zijn middels meningsverschillen cq discussies hier op onze verenigings site.
Ik ga verder met mijn nieuwe aanwinst opknappen, beetje schade herstel, en ik kijk al helemaal uit naar bijvoorbeeld een nieuwjaars receptie. En als het lukt de komende sleuteldag (schrijf me morgen in als het nog kan). Om een ander te kunnen helpen namelijk!!!
We zijn toch een geweldige club en dat moeten we gewoon zo houden...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er is altijd wel wat en ook hier zal er wel eens een scheve schaats gereden worden, maar jongens get a live.
Wat ik zie is een leuke club met behulpzame mensen, en inderdaad we worden in het algemeen steeds onverdraagzamer maar laten we het zo gezellig mogelijk houden.
Stoor je je aan iets kun je ook degene een (nette) pb sturen , en bedenk , wie goed doet goed ontmoet.
Groeten en veel forumplezier toegewenst, herbert