Kleutermeester

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2012 15:29 #1374342 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mankracht
Net als bij de ordehandhavers/hooligans (om even verder te gaan met die beeldspraak, op de site is uiteraard geen sprake van hooligans), draait het bij strakke handhaving van regels om mankracht. Maw: Overtreders moeten direct aangesproken/gecorrigeerd worden en daarvoor heb je aanwezigheid van het mod-team nodig. Wacht je te lang met reageren dan is voor de "hooligan" het effect van de correctie weg en is voor de gewone supporters het plezier al vergald. Plus dat als ingrijpen even duurt allerlei meelopers mee zijn gaan doen aan de rellen. Idealiter heb je dus een mod-team van redelijke omvang, met een aantal leden die allemaal bereid zijn brandjes te blussen. Met een team van die omvang kan de hele site regelmatig in de gaten gehouden worden en kan opgetreden worden. Maar dat vergt dus veel van de ordehandhavers, de moderators op de site in dit geval.Toen ik moderator was, was ik (erg) veel op de site te vinden. Dat het me zoveel tijd kostte heeft me doen besluiten te stoppen met modereren, mede omdat het (bijna) altijd "stank voor dank" is. Met een drukke baan tussen het werk door en tijdens een groot gedeelte van je vrije tijd de site in de gaten houden om volwassenen uit elkaar te houden en dan ook nog allerlei shit over je heen krijgen is gewoon niet leuk. We hebben toen ook wel eens gekeken naar geschikte uitbreiding van het team maar de personen die we hiervoor vroegen gaven aan best mee te willen helpen met de site maar eigenlijk geen zin hadden in het onderdeel ordehandhaving.Zero-tolerance klinkt leuk, maar het mod-team moet dit in de praktijk brengen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2012 16:19 #1374344 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic prima

mjarmuszewski schreef : [...]Voor rede zijn ze niet vatbaar, dat gaat hun beperkte capaciteit te boven.[...] als ze niet de gewenste reactie krijgen is de lol er snel af en gaan ze elders kijken of er iemand wil happen.

Precies!
Dan zijn ze hier weg.
Voorbeeld: Basktbal. EBBC tuig. eind jaren 70 verpestten zowat iedere thuiswedstrijd.
Toen ging het Nashua heten en kwamen er strenge regels, die gehandhaaft werden. Niet door negeren, dat was al lang genoeg gedaan, maar aktie en daadkracht.
Gevolg, de klojoe hoepelden op. of ze gedroegen zich.
En Basketbal werd weer leuk, voor het hele gezin.
FC Den Bosch, daar ga ik niet naar toe met mijn kinderen, never ever. Daar worden de aso's gedoogd.
De vraag is ben je FC den Bosch of ben je Nashua? Ik hoop van harte niet het eerste

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2012 16:23 #1374345 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stuurlui

Jeroen schreef : Dat soort discussies moet je METEEN de kop indrukken.

Dat valt niet mee. Zo ben ik nu voor het eerst op de site sinds deze discussie gestart is en dat terwijl ik toch meerdere keren per dag inlog normaal gesproken.
Zou er hier iets te modereren vallen en ik zou dat nu gaan doen terwijl het topic al door velen gelezen is, dan hoor ik het CENSUUR geroep alweer van verre aankomen.
Overigens zijn het de laatste tijd vooral betalende leden die volop commentaar leveren op het modereren. Een 'gewone' gebruiker heeft mij nog nooit de les gelezen over een mod. ingreep, terwijl sommige betalende leden hier direct in de pen klimmen om een PB of forumbericht te schrijven met de strekking 'de regels gelden voor iedereen, behalve voor mij en/of mijn vriendjes'. Wie de schoen past...
Even voor de duidelijkheid: Verenigingsleden hebben géén streepje voor op het forum. Wat een lid onderscheidt van een niet-lid is dat hij toegang heeft tot meer delen van de site. De fatsoensregels gelden gewoon voor iedereen.
Verder sluit ik mij aan bij wat Marc, Hein en Henk schrijven, voor zover dat nog niet bleek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2012 16:37 #1374347 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van mijn kant..
...geen enkele klacht richting bestuur en moderatoren.
Het is wel begrijpelijk dat er meer commentaar komt van en via leden; het is toch een beetje "mijn" kluppie?Anders is het een kwestie van langslopen en wegrennen. En dat is sneu.
Voor toetredende forumbezoekers, potentiele en zittende leden maar vooral voor de vereniging.
Daarom: IP ban voor de etterbak, daarna proefperiode.
En ik heb al eerder aangegeven dat ik wel wil modereren maar eigenlijk is het te triest voor woorden dat serieuze mensen zich met deze ongein moeten bezighouden.
Maak er veilige dag van en als je aandrang hebt: dit is de WC niet!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2012 16:37 #1374348 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet persoonlijk

Pietjeprecies schreef :

Jeroen schreef : Dat soort discussies moet je METEEN de kop indrukken.

Dat valt niet mee. Zo ben ik nu voor het eerst op de site sinds deze discussie gestart is en dat terwijl ik toch meerdere keren per dag inlog normaal gesproken.

Nou ja, binnen bepaalde grenzen natuurlijk. Je kunt niet altijd overal zijn.
Dat begrijpen we wel.
Het gaat mij ook niet om de personen, zowel de mods niet, als de aanstichters van dit geval.
Het gaat me ook niet om mijn standpunt. Maar er zijn veel meer betalende leden die het een beetje beu zijn.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2012 16:59 #1374349 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Gun mekaar eens wat!
Jongens!Ik weet niet echt wat en/hoe ik hierop moet reageren, maar ik zal mijn best doen iets nuttigs neer te typen en hopelijk de gemoederen weer wat te sussen.Ik snap de "frustratie" en ik waardeer de moeite die hier ondernomen is om het te bespreken en zelfs ideeen aan te dragen. Iets bespreekbaars maken helpt altijd! Dan kom je verder.Ik zal nu ook even mee doen met het gesprek:Ik verbaas me er toch wel over, hoe van iets kleins, iets gigantisch groots wordt gemaakt."Van een mug een olifant!"Wat is er nu dan gebeurd? Gerben zet (bijna zeker weten iets te enthiousiast) neer dat een RedBlock met  250 DKM pas net is ingelopen. Jelmar ziet dit toevallig en reageert daar, waarschijnlijk ook met iets te-veel enthousiasme op en noemt dat "bullshit".Jelmar legt uit waarom. Gerben zegt vervolgens dat dat "Bullshit" wel wat over the top was, daar schrik je toch wel mensen mee af, maar dat de rest van het verhaal zeker bijdraagt en Gerben wat te enthousiast was.Volgens mij was het bij Jelmar toen ook alwel weer "OK". (Bij mij iniedergeval wel)Klaar, probleem opgelost! Niks aan de hand! Back on Topic! Want meneer de TS wil een leuke 7 serie kopen!!Vervolgens willen enkele omstanders (En Nee, ik wijs naar niemand, ik val niemand aan. Rustig en chill! ) hun eigen mening Per Se ook verkondigen, ook al heeft dat niets met het topic en het "probleem" tussen Jelmar en Gerben te maken.( Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee, als je die mening perse kwijt wilt, maar ik wil er zelf niet bij betrokken worden.)Dan worden er acties ondernomen, door moderators, waar andere omstanders vervolgens OOok weer hun mening over gaan verkondigen.(Bied dan alsjeblieft jezelf aan als moderator, je denk het blijkbaar beter te kunnen en te weten)Op een gegeven moment "breekt de hel los", maar niet door Jelmar & Gerben, maar door omstanders, die zich helaas niet kunnen beheersen en hun mening ook PerSe kwijt willen en tegen elkaar gaan opboksen.Ondertussen zitten Jelmar & Gerben alweer vrolijk achter de buis te hangen. (Met een biertje.) Zich van geen kwaad bewust.Er is eigenlijks niks aan de hand, maar anderen denken dat er wat loos is en springen daarop in. Of zien hun kans en willen wat kwijt. Vervolgens heeft dit alles zelfs tot resultaat dat er een nieuw en zeer uitgebreid topic wordt geopend, om dit te behandelen! Daar was ik ook wel over verrast."Ik zit vrolijk TV te kijken en buiten breekt een gevecht los op leven & dood waar ik blijkbaar de aanstichter van ben? "Ik moet zeggen, dat ik mij toch wel teleurgesteld, onzeker en verrast voel, door dit alles. Ik had dit alles nooit verwacht. Waarom spelen de gemoederen zo hoog op? er is niks aan de hand!Ik vind het zeer jammer dat er toch zo gereageerd wordt en is, in dit en het andere topic. Blijkbaar gunnen velen het hun buurman niet dat er ook zonlicht schijnt op zijn tuin...Dat er vervolgens meerdere leden gaan zeggen dat ze hun lidmaatschap maar gaan beeindigen, vind ik helemaal jammer! Ga je alsjeblieft bij jezelf na-denken: "Helpt dat?!" NEE!
Gun je buurman ook wat zonlicht en hou op te zeuren.
Ik twijfel en weet niet echt wat ik hier allemaal mee aan moet, het geeft me een zeer onzeker gevoel, ik vermaak me hier prima en heb met niemand een probleem. Helaas springen problemen zomaar uit de grond hier, of worden ze speciaal voor jou gemaakt. *Hier een cadeautje*Ik ga mijn lidmaatschap voorlopig ook  niet opzeggen, ik blijf ook lekker doorposten. Maakt iemand eens een foutje, zij het door enthousiasme of gewoon door onkunde of te weinig kennis, spring er dan niet meteen met zijn allen bovenop alsof er een goudkist ligt!
Mijn visie op wat er moet gebeuren? Helemaal niks! Nieuwe icoontjes, al helemaal niet! Hoe creeer je verschillende groepen en klofen daartussen?!
Iedereen moet gewoon eens "chillen" en niet bij het kleinste en geringste meteen opstaan alsof zijn stoel in fik is gevlogen.
Groeten, een ietwat geshockeerde Gerben.

• Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
29-11-2012 17:14 #1374350 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Ik heb het lidmaatschap in
Ik heb het lidmaatschap in ieder geval per volgend jaar opgezegd.
Tot ziens

Met vriendelijke groet, Ziko

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2012 19:06 #1374355 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelf modereren
Hey,
misschien ten overvloede maar als de topicstarter nu zelf de mogelijkheid heeft om zijn topic op slot te gooien als het hem/haar te veel wordt, zijn we volgens mij al een heel eind.
Ook ik erger me soms als ik een interesant topic lees wat dan ineens een moddergevecht wordt. Dan sluit ik het af en ga over naar een ander topic.
Misschien dat de webmaster aan kan geven of het mogelijk is om als topicstarter ook de topic op slot te zetten.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
29-11-2012 19:21 #1374357 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic werkt echt

mjarmuszewski schreef : Zelfbeheersing is inderdaad het sleutelwoord hier. Ik ben geen frequente poster hier. Dat wil niet zeggen dat ik bijna nooit reageer. Alleen is het zo dat ik me afvraag wanneer ik mijn reactie heb getypt: zit de wereld hierop te wachten? Het antwoord luidt in het overgrote deel van de gevallen: neen. Dus wis ik het bericht voordat ik het post.
Dit goedbedoeld advies zou ik willen meegeven: Wanneer je met stoom uit je oren een reactie hebt getypt die volledig off-topic, beledigend, dan wel op een andere manier in strijd met het sitereglement is, stel jezelf dan die vraag. Luidt het antwoord nee (zal meestal zo zijn vermoed ik), wis het dan en alles is in orde. Dan krijgen we een win-win situatie doordat jij je frustratie kwijt bent en wij ervan verschoond blijven. Dat zou al een stuk helpen.

deze belangrijke tip een paar jaar geleden ook van mark gekregen tijdens een alv, en ik moet zeggen het lukt me vaak, alleen het verhaal typen en even opnieuw lezen doet mij vaak denken "ach laat ook maar". en wis ik het bericht.
ook bij dit bericht is zeker de helft weer verwijderd.
overigens jammer dat een lid hierboven aangeeft te stoppen met lidmaatschap.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2012 19:27 #1374358 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zichtbaarheid
en nu heb je het nog maar enkel over zichtbare misdragingen. ik ben door leden van dit forum ,onzichtbaar, behoorlijk beledigd en daar zit zowel een onderdelenleverancier als een regiocoordinator bij. Maar ook een ogenschijnlijk beschaafd lid schrijft onbeschofte pbs, hangt vervolgens het beledigd heilig boontje uit en is verbaasd dat ik zowel zijn berichtgevingen en mogelijkheden om mij te emailen ontneem.
In ieder geval, het plezier op het forum is mij hierdoor behoorlijk ontnomen.  Bovendien ben ik zowel met kopen als verkopen op het forum van al dan niet rollend materiaal behoorlijk op mijn bek gegaan.
Mijn vragen stel ik dus nu overwegend elders, mijn overtollige onderdelen die ik immer voor lage prijzen aanbood gaan nu in de vuilnisbak en mijn verhalen /belevenissen met mijn volvos deel ik hier ook niet meer.
Mijn lidmaatschap houd ik nog wel aan, alhoewel ik al overwogen heb dit op te zeggen...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC