Gedoog-lid
- V700 register
- Nieuw lid
-
IK begrijp wel dat de kern van deze club een specifiek type auto is: 700/900. Je gaat ook niet tennissen bij een voetbalclub (wel makkelijker zonder netje).
Parting is such sweet sorrow, that i shall say good night, till it be morrow. Zoiets dus.
Maar zolang ik de 940 nog rijd, is men niet van me af.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-
Gezien het feit dat de techniek van de baksteen en de latere (of eerdere) Volvotypen nogal verschilt, is gezamelijk sleutelen geen optie. Wat we wel kunnen doen is om ritten, poetsdagen en andere activiteiten met een nog hoger sociaal gehalte dan sleuteldagen ook open te stellen voor donateurs. Om deze uitbreiding van het donateursschap officieel te maken is een aanpassing van het Huishoudelijk Reglement voor nodig, en dat kan alleen na een positieve stemming op de ALV, maar daarop vooruitlopend willen we niet al te moeilijk doen. Gezien je reactie op de advertentie van de diesel heeft het geen bloedspoed denk ik .
Een samenwerking naar Engels model, met 1 overkoepelende organisatie (noem het voor mijn part omnivereniging) en daaronder de typeclubs met aardig wat vrijheid en een eigen identiteit, heeft wat mij betreft de toekomst. Op de VKB heb ik met een aantal collega-voorzitters gesproken over de mogelijkheid van een voorzittersoverleg, waarin we zonder verdere verplichting met de voeten op tafel kunnen praten over zaken die we alleen niet voor elkaar kunnen krijgen, maar gezamenlijk als 1 groot Nederlands Volvolegioen wel. De VKV zal als grootste club (nog wel ) het voortouw nemen. In deze tijd van het jaar klopt mijn hart vol verwachting.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mag je rustig met jet priepmus, V70cabrio naar de sleutel- en verenigingsdagen komen als je ze maar een beetje uit het zicht zet. En geen brug gebruik natuurlijk, de rest moet kunnen.
Kom op mensen het is een vereniging op basis van vrijwilligheid en vrijwilligers, niet een van mensen die zo klein geschapen zijn dat ze een mierin kunnen plezieren toch?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dat kan het hebben van meerdere auto's ook. Ik denk dat als je de boekhouding opmaakt, je zult merken dat het lidmaatschap van een tweede vereniging één van de wat kleinere bedragen is, dat je voor een tweede auto uitgeeft.ruspek schreef : Als je lid wilt zijn van al deze verschillende verenigingen gaat het aardig in de papieren lopen.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
heb je helemaal gelijk in, een tweede auto is nog duurder. Het zou alleen wel fijn zijn dat de lidmaatschappen (gedeeltelijk) in elkaar geschoven zouden kunnen worden als het één en dezelfde (volvo) vereniging zou zijn.
Dat scheelt dan misschien toch weer een paar tientjes oftewel een paar liter lpg om naar een clubevenement te rijden, een goede poetsbeurt (wel zelf doen!) of een goede fles wijn.
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Op de ALV van V44 van 1983 was er een bestuursvoorstel voor een federatie van Volvoclubs, hetwelk door de vergadering volledig van tafel gestemd is. Eerst omstreeks 2005 is V44 opengesteld voor de 140/160 modellen en in 2009 voor alle Volvo's die ouder zijn dan 25 jaar. Dus ook voor de oudste 700's.
Voor het federatiemodel was nog steeds geen meerderheid te vinden.
Met een beetje geduld en zachtjes masseren, maak ik het ontstaan van zo'n federatie nog wel mee, hoop ik.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Aan de andere kant vind ik al die blaadjes wel leuk hoor.
Dat ga je missen met federaties met deelverenigingen vrees ik.
Ik ben lid van 4 volvo verenigingen en de Fiat 500 vereniging. De 240 vereniging, volvoklassieker vereniging, 850/V70 club en deze vereniging. Van de laatste 2 heb ik een wagen en verder al denk ik meer als 10 jaar niets.
Opzeggen is alleen bij de Triumph TR vereniging een feit geweest. Daar had ik echt niets mee. De bladen gingen ongelezen bij het oud papier.
En ik denk niet dat er een moment komt dat ik het aantal van 5 naar minder ga bijstellen. Alleen die bladen zou ik al missen.
We gaan het meemaken wat er uit komt.
De optie van sleutelwerk niet toegangkelijk voor andere modellen, en de rest van de evenementen wel, is een mooie oplossing. Aan de andere kant is de 240 wel een mooi voorbeeld van redelijk gelijke techniek. Die zou je best kunnen integreren bij het sleutelen. Als mensen ander gezelschap appricieren zou dat best moeten kunnen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Meer binding tussen de verschillende Volvo-typen en dus clubs lijkt me in menig opzicht raadzaam en ook leuk.
Om de vele praktische redenen bezin ik me op de vele vele mogelijkheden en beperkingen die er zijn, als je:
- weinig geld aan de aanschaf van een auto wilt uitgeven (is een bewuste keuze),
- veel kilometers maakt,
- een automatische versnelling wilt,
- waarde hecht aan veiligheid, gemak en luxe (jaja, ik ben met een gouden lepeltje geboren)
- en bovendien voorkeur hebt voor "ouderwetse" techniek in plaats van moderne elektronica.
- V700 register
- Nieuw lid
-
leuke auto! alleen wel een stuk duurder in onderhoud.jeex schreef : ... vandaag ga ik noodgedwongen even proefrijden in een BMW 320 TDI of iets dergelijks uit 2000.
En let op de boekjes, want er zijn nog wel wat dingetjes zo her en der.
Als de auto bij een BMW dealer onderhouden is kun je altijd bij de betreffende dealer adh van het VINnummer eigenaar de onderhoudshistorie opvragen.
Brandstofpompen gaan meestal wel stuk rond de 180.000 á 200.000 Km maar injecteurs en turbo's zijn beter.
Vlinderkleppen in de inlaatcollecteur die kunnen afbreken bij de eerste 320D modellen. resultaat: motor stuk
320D FL op hogere Km stand problemen met in-linepomp,injecteurs,turbo's,HD pomp.
Ruitmekanieken voor gaan stuk bij ALLE E46 modellen.Gemakkelijk te controleren door de ramen open en dicht te doen.Dit moet perfect gaan zonder piepen of kraken.
Verder alle specifieke slijtageonderdelen nazien zoals speling op voorste draagarmen en rubbers,achterste rubbers ophangingsdraagarmen,gebroken achterveren,roest aan de achterste remleidingen net voor de flexibels.automaatbakken gaan stuk na 200.000 Km als ze gechipt zijn
Succes nog met je zoektocht.