Gedoog-lid

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2011 11:46 #1334346 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Parting is such sweet sorrow
Dank voor al deze reacties. Mijn gedachte ging niet verder dan het gegeven dat afscheid van een auto, of een type auto, dus ook afscheid van een groep mensen betekent. Niet dat ik al jaren meeloop, of iedereen ken of zelfs herken. Ik ben denk ik gewoon een sentimentele ouwe gek.
IK begrijp wel dat de kern van deze club een specifiek type auto is: 700/900. Je gaat ook niet tennissen bij een voetbalclub (wel makkelijker zonder netje).
Parting is such sweet sorrow, that i shall say good night, till it be morrow. Zoiets dus.
Maar zolang ik de 940 nog rijd, is men niet van me af.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marc Jarmuszewski (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2011 13:42 #1334360 door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Help is on its way
Nou kan ik bij mijn cricketclub ook tennissen en voetballen als ik dat zou willen, dus leek het ons als bestuur een goed idee om er een paar mailrondjes tegenaan te gooien om te kijken of we hier ook niet iets dergelijks konden verzinnen.
Gezien het feit dat de techniek van de baksteen en de latere (of eerdere) Volvotypen nogal verschilt, is gezamelijk sleutelen geen optie. Wat we wel kunnen doen is om ritten, poetsdagen en andere activiteiten met een nog hoger sociaal gehalte dan sleuteldagen ook open te stellen voor donateurs. Om deze uitbreiding van het donateursschap officieel te maken is een aanpassing van het Huishoudelijk Reglement voor nodig, en dat kan alleen na een positieve stemming op de ALV, maar daarop vooruitlopend willen we niet al te moeilijk doen. Gezien je reactie op de advertentie van de diesel heeft het geen bloedspoed denk ik .
Een samenwerking naar Engels model, met 1 overkoepelende organisatie (noem het voor mijn part omnivereniging) en daaronder de typeclubs met aardig wat vrijheid en een eigen identiteit, heeft wat mij betreft de toekomst. Op de VKB heb ik met een aantal collega-voorzitters gesproken over de mogelijkheid van een voorzittersoverleg, waarin we zonder verdere verplichting met de voeten op tafel kunnen praten over zaken die we alleen niet voor elkaar kunnen krijgen, maar gezamenlijk als 1 groot Nederlands Volvolegioen wel. De VKV zal als grootste club (nog wel ) het voortouw nemen. In deze tijd van het jaar klopt mijn hart vol verwachting.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2011 19:25 #1334392 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan???
Eenmaal eigenaar geweest is een eigenaar voor altijd, hooguit tussen twee bakstenen in.
Mag je rustig met jet priepmus, V70cabrio naar de sleutel- en verenigingsdagen komen als je ze maar een beetje uit het zicht zet. En geen brug gebruik natuurlijk, de rest moet kunnen.
Kom op mensen het is een vereniging op basis van vrijwilligheid en vrijwilligers, niet een van mensen die zo klein geschapen zijn dat ze een mierin kunnen plezieren toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2011 21:59 #1334411 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Och:
Victor gaat nog beslissen om de 940 te houden, alleen omdat hij ons niet kan missen! Dat is toch een prachtig principe om de club groot te houden!
En dan ernaast een Jaguar cabriolet rijden om naar de klant te gaan, niets mis mee hoor!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2011 23:12 #1334421 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Druppels in de zee
Hallo Ruben

ruspek schreef : Als je lid wilt zijn van al deze verschillende verenigingen gaat het aardig in de papieren lopen.

Dat kan het hebben van meerdere auto's ook.  Ik denk dat als je de boekhouding opmaakt, je zult merken dat het lidmaatschap van een tweede vereniging één van de wat kleinere bedragen is, dat je voor een tweede auto uitgeeft.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2011 23:24 #1334424 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoi mathy,   heb je
hoi mathy,
 
heb je helemaal gelijk in, een tweede auto is nog duurder. Het zou alleen wel fijn zijn dat de lidmaatschappen (gedeeltelijk) in elkaar geschoven zouden kunnen worden als het één en dezelfde (volvo) vereniging zou zijn.
Dat scheelt dan misschien toch weer een paar tientjes oftewel een paar liter lpg om naar een clubevenement te rijden, een goede poetsbeurt (wel zelf doen!) of een goede fles wijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Siang Phoa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2011 23:45 #1334279 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic in historisch perpectief
gezien, lijkt me een meer-keuzen optie voor lidmaatschap voorlopig nog niet zo slecht.
Op de ALV van V44 van 1983 was er een bestuursvoorstel voor een federatie van Volvoclubs, hetwelk door de vergadering volledig van tafel gestemd is. Eerst omstreeks 2005 is V44 opengesteld voor de 140/160 modellen en in 2009 voor alle Volvo's die ouder zijn dan 25 jaar. Dus ook voor de oudste 700's.
Voor het federatiemodel was nog steeds geen meerderheid te vinden.
Met een beetje geduld en zachtjes masseren, maak ik het ontstaan van zo'n federatie nog wel mee, hoop ik. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
25-10-2011 00:01 #1334432 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Ik denk dat federatief denken een mooie optie is.
Ik denk dat federatief denken een mooie optie is om naar toe te werken.
Aan de andere kant vind ik al die blaadjes wel leuk hoor.
Dat ga je missen met federaties met deelverenigingen vrees ik.
Ik ben lid van 4 volvo verenigingen en de Fiat 500 vereniging. De 240 vereniging, volvoklassieker vereniging, 850/V70 club en deze vereniging. Van de laatste 2 heb ik een wagen en verder al denk ik meer als 10 jaar niets.
Opzeggen is alleen bij de Triumph TR vereniging een feit geweest. Daar had ik echt niets mee. De bladen gingen ongelezen bij het oud papier.

En ik denk niet dat er een moment komt dat ik het aantal van 5 naar minder ga bijstellen. Alleen die bladen zou ik al missen.

We gaan het meemaken wat er uit komt.
De optie van sleutelwerk niet toegangkelijk voor andere modellen, en de rest van de evenementen wel, is een mooie oplossing. Aan de andere kant is de 240 wel een mooi voorbeeld van redelijk gelijke techniek. Die zou je best kunnen integreren bij het sleutelen. Als mensen ander gezelschap appricieren zou dat best moeten kunnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2011 10:01 #1334446 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kringen
Zei ik "steen in de vijver". De kringen die mijn steen hebben doen ontstaan, zijn uitermate positief - soms gewoon warm! Dit maakt "onze" vereniging wat-ie is.
Meer binding tussen de verschillende Volvo-typen en dus clubs lijkt me in menig opzicht raadzaam en ook leuk.
Om de vele praktische redenen bezin ik me op de vele vele mogelijkheden en beperkingen die er zijn, als je:
  • weinig geld aan de aanschaf van een auto wilt uitgeven (is een bewuste keuze),
  • veel kilometers maakt,
  • een automatische versnelling wilt,
  • waarde hecht aan veiligheid, gemak en luxe (jaja, ik ben met een gouden lepeltje geboren)
  • en bovendien voorkeur hebt voor "ouderwetse" techniek in plaats van moderne elektronica.
Diep in mijn hart denk ik dat een mooie sedan diesel (model 96 zeg maar) mijn grote voorkeur heeft. Maar vandaag ga ik noodgedwongen even proefrijden in een BMW 320 TDI of iets dergelijks uit 2000.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2011 14:02 #1334473 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BMW diesel

jeex schreef : ... vandaag ga ik noodgedwongen even proefrijden in een BMW 320 TDI of iets dergelijks uit 2000.

leuke auto! alleen wel een stuk duurder in onderhoud.
En let op de boekjes, want er zijn nog wel wat dingetjes zo her en der.
Als de auto bij een BMW dealer onderhouden is kun je altijd bij de betreffende dealer adh van het VINnummer eigenaar de onderhoudshistorie opvragen.
Brandstofpompen gaan meestal wel stuk rond de 180.000 á 200.000 Km maar injecteurs en turbo's zijn beter.
Vlinderkleppen in de inlaatcollecteur die kunnen afbreken bij de eerste 320D modellen. resultaat: motor stuk
320D FL op hogere Km stand problemen met in-linepomp,injecteurs,turbo's,HD pomp.
Ruitmekanieken voor gaan stuk bij ALLE E46 modellen.Gemakkelijk te controleren door de ramen open en dicht te doen.Dit moet perfect gaan zonder piepen of kraken.
Verder alle specifieke slijtageonderdelen nazien zoals speling op voorste draagarmen en rubbers,achterste rubbers ophangingsdraagarmen,gebroken achterveren,roest aan de achterste remleidingen net voor de flexibels.automaatbakken gaan stuk na 200.000 Km als ze gechipt zijn
Succes nog met je zoektocht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD