Gedoog-lid
- V700 register
- Nieuw lid
-
No problem bij mij hoor, maar dat consumentisme gaat iedere club en belangenvereniging in dit land nog eens de kop kosten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Artikel 4 lid 2 "eigenaren, bezitter of gebruiker van een Volvo700" gelukkig was bij de oprichting van deze gezellige club al rekening gehouden om zoveel liefhebbers toegang te verschaffen.
Dus als men hierin iets wel veranderen, dan moet dat via een stemming op de ledenvergadering.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Je gaat bij een vereniging, omdat je het doel van de vereniging steunt en niet alleen vanwege de sleuteldagen en andere evenementen. Dus of je betaalt de gehele bubs en hebt dan alle rechten van een lid of je wordt donateur, krijgt geen verenigingsblad en hebt verder ook maar zeer beperkt rechten. En hebt dus ook geen recht op andere zaken die leden wel toekomen, waaronder ook de toegang tot het ledendeel van forum en site.
V(erenigingsv)reemde types of merken toelaten vind ik een heel slecht plan. De Volvo700vereniging gaat over de 700, 900 en de S/V90. Dat is de kracht van deze vereniging. Een parkeerplaats en/of werkplaats vol met "onze" auto's, dat maakt indruk. Straalt uit: "Wij zijn de Volvo700vereniging". "Wij delen kennis en kunde over "onze" auto's". Iedere vreemde auto die je toelaat, doet af aan de kracht van de vereniging en het doel van de vereniging. Voor bijna ieder type Volvo en ook voor veel andere merken bestaan verenigingen, waar kennis en kunde op het gebied van die auto's aanwezig is. Meer dan je op het gebied van die auto's ooit zult vinden bij onze vereniging. Je gaat toch ook niet met een V90 naar de 300 vereniging? Of met een 740 naar de 850 vereniging? Net zo min als je met een Feyenoord T-shirt bij Excelsior gaat zitten, of bij Sparta.
Eén overkoepelend orgaan, waarbij alle Volvo verenigingen zich aansluiten... á la... samenwerking met andere verenigingen daar waar het gaat om onderdelenvoorziening en bijvoorbeeld in het contact naar Volvo cars, moeten we zeker niet laten. Maar alle Volvo's in één vereniging? Voor mij niet. Mij interesseren bepaalde modellen helemaal niet. Andere interesseren me een beetje. Maar er zijn dan nog steeds heel veel modellen van andere merken, die mij meer interesseren dan de modellen van Volvo die mij een beetje interesseren. Zou ik ooit een van die modellen (erbij) kopen, dan zoek ik daar wel een (tweede) vereniging voor. Zodat ik twee verenigingen heb, die ieder op haar eigen gebied veel kennis en kunde in huis heeft. En niet één vereniging, waarbij kennis en kunde van bepaalde modellen na een tijdje verwatert.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
ik denk dat jij nu teveel de verschillen dan de gemeenschappelijke belangen benadrukt. Wat ik bedoel is dat iedere vereniging nu weer opnieuw het wiel moet uitvinden. De (veelal) beperkte financiële middelen kunnen in een federatie veel doelmatiger gebruikt worden zodat alle Volvo liefhebbers van alle typen hiervan kunnen profiteren. De verschillende typen ondergebracht in registers garandeert dat de specifieke kennis behouden blijft. Ook dienen die registers naast de gezamenlijke verenigingsactiviteiten hun eigen activiteiten te ontplooien zodat binnen de federatie bv. sleuteldagen, toerritten etc. per type gewoon blijven bestaan.
Ook ik heb minder interesse in sommige typen Volvo's dan in typen van een ander merk. Dat vind je ook terug in de auto's die ik heb. En ik ben dan ook lid van die specifieke andere merk/type-verenigingen.
Maar eigenlijk is het van de zotte dat ik als eigenaar van een 760 van meerdere Volvo verenigingen lid ben ( kan zijn) zoals nu van de V700vereniging maar ook van de VKV met mijn 760 die ouder dan 25 jaar is. Zelfde geldt voor Mercedes. Ook daar kan ik ( en ben ik) met mijn auto's van verschillende clubs lid zijn.
De Vauxhall Owners Club is een goed voorbeeld van hoe het ook kan. Door de veel beperkter omvang zitten daar alle typen in een ( kleine) club. Toch zit er voor ieder type Vauxhall wel iemand die heel veel specifieke kennis heeft en je met raad en daad terzijde kan staan. Juist door het feit dat het merk Vauxhall uitgestorven is ( de huidige Vauxhalls zijn Opelklonen) zijn alle liefhebbers en eigenaren zich bewust van het feit om alle info minitieus te bewaren om zo ook in de toekomst de auto's rijdend te houden en de kennis door te geven aan de volgende generatie.
Ik denk dus dat we juist de gezamenlijke belangen moeten benadrukken en niet de verschillen en ook respect en begrip moeten opbrengen voor de merktypen die we persoonlijk minder of in het geheel niet interessant vinden. En ik hoop oprecht, net als Siang, dat ik het nog mag meemaken dat een Volvo federatie werkelijkheid wordt. Ik zal mij er in ieder geval sterk voor maken.
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
dit is (uit mijn hoofd) 2-3 jaar geweest totdat 900 daadwerkelijk als lid konden toetreden
misschien is er een tijd aangekomen dat dit voor andere types eens zou moeten worden bekenen.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Of je het een federatie of een overkoepelend orgaan noemt zal me niet zo veel uitmaken. Daar mag wat mij betreft de vereniging best lid van worden. Sterker nog, daar ben ik zelfs voor. Maar zodra onze vereniging opgaat in een grotere Volvo vereniging dekt die vereniging mijn belangen en interesses niet meer voldoende. En dan zal ik me ook sterk beraden over m'n lidmaatschap.
Ik heb in het verleden vaak genoeg gezien, dat clubs of tijdschriften zich te weinig specialiseerden. Veel mensen haken dan af, omdat ze betalen voor teveel zaken die buiten hun interessegebied ligt. En de computerclub die nooit mee is gegaan in deze waan, bestaat anno 2011 al 26 jaar, heft al 26 jaar hetzelfde bedrag aan contributie en heeft nog steeds zo'n 400 leden. Contacten met andere computers (o.a. uit dezelfde periode) zijn er, maar zullen nooit of te nimmer de boventoon voeren.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
als het net zoals het <a href=" www.peugeotforum.nl/phpBB/ ">peugeotforum opgezet zou worden, is het zeker geen probleem,Mathy schreef : Of je het een federatie of een overkoepelend orgaan noemt zal me niet zo veel uitmaken. Daar mag wat mij betreft de vereniging best lid van worden. Sterker nog, daar ben ik zelfs voor. Maar zodra onze vereniging opgaat in een grotere Volvo vereniging dekt die vereniging mijn belangen en interesses niet meer voldoende. En dan zal ik me ook sterk beraden over m'n lidmaatschap.
ieder type heeft zijn eigen deel
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En ik vind het niet erg om lid te zijn van de 700 en ook van de VKV ivm mijn oudere Volvo's. Integendeel! Ik ben zelfs in beide (min of meer) actief lid. Als ik een Alfa had, was ik ook nog lid van de Alfa club.
Een Volvo-owners club bestaat in Engeland en Frankrijk, maar dat is vooral omdat er weinig van de verschillende types zijn. In Frankrijk is de hele club maar zo'n 500 leden groot! De duitse club is nou ook niet geweldig groot: Nederland is Volvo land, samen met Zweden.
En ik heb gezien wat er terecht kwam van het samengaan van het 140 register en de VKV: ik ben er niet kapot van als 140 liefhebber.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
In het verleden is ook de 900 serie en S/V 90 erbij gekomen. Ik zal dan denken dat een logisch vervolg kan zijn de 850, V70, XC70 en XC90 en terug naar beneden de 200 en 100 serie. (en nog veel verder terug......)
Het gaat eigenlijk allemaal om hetzelfde type auto, alleen telkens een doorontwikkeling en vernieuwing. Volvo heeft er alleen voor gekozen om er een ander naampje aan te geven, Gelukkkig wel anders hadden we nu, net als de golf en passat type 6 er staan......wat dan eigenlijk weer een type 5 is die eigenlijk weer een type 4 is met een andere body ( )
Wat ik dus eigenlijk wio zeggen dat het toch niet uitmaakt hoe de auto heet maar welke plaats die auto inneemt in de moddelenlijn van de fabrikant?
En ach, ik vermaak me hier uitstekend, vind het lidmatschap ook niet overdreven prijzig, al zou ik ook niet weten hoe je bijv. een 10-lid kunt zijn. dan ben je nl. toch gewoon gebruiker op het forum?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Onze secretaris had zelfs niet eens een Volvo toen hij secretaris werd. Als dat nog geen gedogen is... (hij parkeerde zijn Prius wel goed uit het zicht bij sleuteldagen ). Wat mij betreft hoe meer zielen hoe meer vreugd, of je nu eigenaar bent of niet, maar ik vind dat de vereniging wel soortgebonden moet blijven, dus geen andere types op V700-evenementen. Ik vrees dat anders de kennis verwaterd en we onze 'eigenheid' verliezen.jeex schreef : onze fijne club kent nog niet zoiets als een Gedoog-lidmaatschap.
Wat er nu al is, en daar is m.i. niets mis mee, zijn semi-V700 acties, zoals de door solexpaul georganiseerde taxatiedag. Dat is geen 'formele' verenigingsactiviteit, je kunt er dus ook met andere auto's terecht.
Zoiets zou trouwens m.i. ook prima onder een federatie-paraplu kunnen, daar ben ik helemaal voor. Kijken waar je kunt samenwerken met andere Volvo-clubs (b.v. onderdelenvoorziening, taxaties, misschien verzekering, merkgebonden evenementen) maar wel eigen identiteit bewaren. En het moet geen 'waterhoofd' worden.
Vwb de fora zou ik ook wel meer willen samenwerken. Je ziet nu op Volvolvo en het Volvo-forum een hoekje voor onze types, maar daar gebeurd niet erg veel en als er iets V700 specifieks gevraagd wordt, wordt vaak naar ons verwezen. Ze kunnen beter direct een link naar ons forum plaatsen, en wij naar hen voor niet-V700-onderwerpen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.