Saab net zo goed als Volvo VOLGENS HET SAABFORUM
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maakt Saab Zweedse degelijkheid qua roest en storingen, of is het een modemerk? En zijn de onderdelen voor Saab net zo goed beschikbaar en betaalbaar?
Onze club kent ongetwijfeld genoeg bigamisten om hier een redelijk beeld over te krijgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Alleen maar problemen. En geen lullige problemen.
Rijdt nu al weer vanav 2001 volvo cabrio's, inmiddels de 6e geloof ik en het is gewoon V70 techniek dus gewoon goed en bij velen bekend en onderdelen makkelijk te vinden.
Ik zeg NOOIT een Saab meer.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ondertussen is in zn Saab 9-3 (1999-2000 o.i.d) al een nieuw blok en een nieuwe automaat geplaatst...
Hij heeft 2 weken geleden ook een oldtimer Saab gekocht...ik ben ernstig benieuwd.
Groeten,Gerben
PS>Ik krijg hem absoluut niet in een Volvo....heb het geprobeerd..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu rijdt hij een 944 D24 uit 1993 en is er zoals hij het zegt zeer content(zo zeggen ze dat in belgie toch) mee, hij heeft eindelijk geluisterd door deze aan te schaffen, zit nog wat mooi's bij,
ze kregen het roken van de motor niet weg bij 173 en nog wat weg dus hebben ze de motor maar gereviseerd, toen was het roken weg ja na het afstellen van de pomp hahaha(sommige monteurs zijn de slimste niet).
Maar saab zo'n oude 900 turbo heeft wel wat maar ik waag me er niet aan.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar het feit dat ik heb besloten om mijn Mercedes W123 te verkopen (een topexemplaar) toen ik moest kiezen tussen onze bejaarde SAAB en de Benz, zegt toch wel iets. Een oude SAAB lijkt op een oude labrador: altijd wel een kwaaltje, maar wel altijd kalmpjes opstaan als er gewandeld moet worden. Een goede dierenarts is dan ook onontbeerlijk.
Al met al ben ik (na 6 Volvo's 7/9) behoorlijk onder de indruk dat onze 900, met z'n kantelende zuigertjes en 320k op de teller, ons al twee koude winters overal heeft gebracht. Alleen het injectiesysteem geeft af & toe trubbels, maar da's niet vreemd op deze leeftijd. Wat gaf de doorslag? Het karakter.
Dan de moderne SAAB's... die zou ik niet zo snel kopen, nee. In dat geval zwenk ik direct weer naar Volvo.
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, ze hebben bij een niet nader te noemen pruts-garage in Amsterdan, die gelukkig opgedoekt is, een keer 1 tandwiel in de bak vervangen, waarna hij helemaal niet meet schakelde (ook niet doen, in een bak met 420000 km erop) en vervolgens de hele bak maar gewisseld.Uiteraard hoor je een brandstofpomp bij je in het opbergvakje te hebben, om de 250dkms, maar verder, weinig problemen.
De auto zelf is met pensioen, staat nu bij ons in Frankrijk, met 672000 kilometer op de klok en start elke zomer, winter, herfst of wanneer we er ook zijn, met wat gerochel weer zoals het hoort.
Op de foto hieronder, had ie 620000 gelopen:
Als je dan een 900 koopt, let dan op de herkomst (vooral bij Italianen) en koop, als het aan mij ligt, in ieder geval de 2.1 versie......
Ja, bestel maar vast een brandstofpomp....gerryberrie schreef : Hij heeft 2 weken geleden ook een oldtimer Saab gekocht...ik ben ernstig benieuwd.

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
dat Bas er een kent met 6 ton is zeeer uitzonderlijk.
Ik heb ooit wel eens gekeken naar een Saab, maar ik schrok van de onderhoudskosten .
de witte 9000 was ook niet zo'n wonder van betrouwbaarheid.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nou, vind ik toch niet. Ja, 6 en halve ton is wel veul ja, maar met 4 tond zie je d'r ook genoeg rijden.Alles valt en staat met onderhoud, net als bij onze bakstenen en ja, ze hebben kuren, zoals de bak en pomp, plastic wieltjes van de waterpomp etc. Onze 900 (uit 1989) is zonder roest in Frankrijk aangekomen, heeft altijd buiten gestaan en was niks mis mee, tot een vrachtwagen de motorkap opkrulde.Jeroen schreef : dat Bas er een kent met 6 ton is zeeer uitzonderlijk.
Nee, maar dat was een 9000, daar noem je ook wat.Die 9000 type II was al behoorlijk beter, maar de eerste hebben ze zich bij SAAB toch een beetje te makkelijk vanaf gemaakt, vind ik.Jeroen schreef : de witte 9000 was ook niet zo'n wonder van betrouwbaarheid.
Een 900 met 2.1 blok of Turbo S zijn over het algemeen prima bakken.<a href=" kopen.marktplaats.nl/auto-s/saab/model-9...stcode=5215GV&aw [52][0]=337&srt=pu" target="_blank">Kijk maar eens op Marktplaats</a>, bijna allemaal over de 3 ton heen en ze zien er nou niet echt geheel op en afgesleten uit, wel?