Ga nooit naar Volvo dealer Schaap in Lelystad voor de 940
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-
gerryberrie schreef : Hebben we daar afgelopen Februari niet een sleuteldag gehad?
Was aardig successvol.
Om misverstanden te voorkomen: nee, die dag was niet in Lelystad. We mochten in februari te gast zijn bij Schaap in Emmeloord, een stukje verderop van hieruit gezien, en ja, het was zeker succesvol en we hopen er later in het jaar weer te mogen komen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Blummel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Serva Amersfoort daarintegen is helemaal goed, fijne onderdelenman en top service.
tis misschien maar net wie je treft maar in de regel heeft het met de bedrijfscultuur te maken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens zijn Schaap in Dronten en Emmeloord wel goed. Veel Lelystedelingen gaan naar Dronten voor de onderdelen. Jammer dat de directie van Schaap dat niet doorheeft, medewerkers maken het bedrijf. Als er mijn naam boven dat pand had gestaan waren de baliemedewerkers in Lelystad ontslagen geweest.
Groet Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heel hartelijk dank voor al jullie reacties. Ik ga dan graag naar Dronten of Emmeloord. Het lampje wat brande was niet zo erg volgens de Volvo Dealer Schaap Lelystad... Ik heb het vandaag opgelost, en lampje is uit. De auto remt nu veel sterker... Ik ben zo blij met jullie hulp, dit was echt super gevaarlijk.
Met vriendelijke groeten,
Maarten Storm
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
We helpen graag.
Maar, het gevaar is mogelijk nog niet geweken, de olie moet er natuurlijk ergens uit zijn gekomen...Mogelijk heb je dus ergens een lek in je remsysteem(leidingen)
Het probleem kan dus zomaar weer terugkomen en zelfs verergeren als het lek groter wordt.
Controleer het hele systeem dus even voor absolute veiligheid (of laat het controleren)
Groeten,Gerben<div class="content"> </div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee, man, niet doen, Guard II is het mooiste systeem wat Volvo gemaakt heeft, werkt uitstekend en mits reservebatterijen voorhanden, behoorlijk bedrijfszeker.Eruit slopen is echt zonde.gerryberrie schreef : PS>Ik (persoonlijk) heb een hekel aan de Volvo Guard alarm systemen met onderbrekers, en sloop ze er bij aankoop van een 7/9 altijd meteen uit. brrr.
Overigens het ik wél een programmeer uinit voor de AB's, maar kan je het ook zelf doen.
- Open de deur, ga in de auto zitten.
- Alle Deuren dicht
- Sleutel in contact en draai naar KPII (waarbij alle lampjes aan gaan
- draai weer terug en herhaal nog 4 keer
- laat de laatste keer de sleutel in KPII staan (de 5de keer dus)
- druk binnen 10 sec op de knop van de AB.
- doet hetzelfde met max nog drie andere AB's, maar wel binnen 15 seconden na elkaar.
- contact af, uitstappen, testen,
- klaar
Als je functies wil programmeren, ben je welkom (in Den Bosch, helaas voor jou), dat kan met de programmeerunit/tester heel eenvoudig.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Word wel een beetje offtopic zo

Ik het vind alarm systeem outdated, Guard 1 en 2.
Echt "bedrijfszeker" vind ik ze ook niet, vaak gaan ze vanzelf af, of gooit de onderbeker roet in het eten, of werkt het systeem soms compleet niet.
Of word je snachts 5x wakker van een alarm dat raar doet.
Of doet de AB het de 1 dag wel en de andere dag niet, en een uur later wel weer.
Ook de AB's vind ik troep, rare kassies met rare knoppies en nog vreemdere batterijtjes

Ook komt het wel voor, dat 1 AB kassie het op 3 aparte wagens doet

(Terwijl de 1 wagen uit het midden des lands komt en de andere uit het noorden)
Nee, ik moet geen Guard Systemen.
Heb tot nu toe, bij elke 7/9 die voorbij kwam het systeem eruit gesloopt, en heb het ook voor andere (leden) eruit gesloopt. (omdat ze dat wouden)
Geen insult verder, als iemand het een fijn systeem vind en er goed mee om kan gaan en het fijn vindt en het systeem ook nog eens goed werkt, lekker laten zitten dan en er gebruik van maken.
Ik gooi er meestal gewoon een AB CV setje in, en als iemand alarm wilt, een AB CV met Alarm setje. (die op een vergelijkbare manier moet worden geprogammeerd, maar dan 8 keer contact aan en uit, en dan ook op contact aan laten staan, de rest is hetzelfde)
Groeten,Gerben
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Wat bedoel je met "eruit slopen"? Trek je netjes de stekkers eruit of knip je de zaak eruit? Er is best een markt voor vooral Guard II alarmen lijkt me. Maar natuurlijk meer voor setjes die nog plug and play zijn en minder voor "eruit geknipt".
groetjes
Mathy