koning winter en ramen krabben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 10:16 #1084085 door V700 register
koning winter en ramen krabben is gemaakt door V700 register
Dag Allemaal,

Vanmorgen was het weer zover: krabben! het was met -4 C flink frisjes buiten en helaas heb ik niet de beschikking over een verwarmde garage of een oprit met carport, dus het ijs zat goed op de ramen! Dus: winterjas, sjaal, handschoenen, binnen een warming-up en dan buiten lekker aan de ochtendgymnastiek!

Kan dat nou niet anders?!

een matje over de voorruit is natuurlijk gauw gekocht en geïnstalleerd, dus dat scheelt al aanzienlijk in het te krabben oppervlak. zo'n complete deken lijkt ook wel wat, alleen heb je bij de Volvo dan gelijk een 2-persoons maxi deken nodig! :) en ook een kannetje warm water biedt wel soelaas, alleen schijnt dat niet zo goed te zijn voor de raampjes... is dit ook echt zo!?

nu zijn er ook van die spuitbusjes te koop met chemische rommel. schijnt goed te werken, maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd... het lijkt mij wat duur voor die paar keer... maar aan de andere kant... het scheelt een hoop gedoe! nu zat ik vanmorgen te denken: als je nu eens zout water in een plantensproeier doet en die op kamertemperatuur houdt!? maar direct daarna bedacht ik mij dat zout en auto's nou niet bepaald de beste vrienden zijn... maar zou het veel kwaad kunnen? en wat voor oplossing (hoeveel gram/liter) zou je dan moeten maken? of zou je dat spul in de spuitbusjes ook kunnen namaken?

iemand nog goede ideeën?

Groet,
Mattijs

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 10:54 #1296050 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Koop zo'n auto alarm dat je
Koop zo'n auto alarm dat je de wagen op afstand kan starten ;-)

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 11:06 #1296051 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic raamdekentje
Koop meestal een paar van die zilverkleurige raamdekentjes voor over het voorraam voor +/- 1.49 bij de action .
In ieder geval deze ochtend om 05.45 niet hoeven te krabben aan voorraam omdat het raamdekje er op zat.
Die spray voor te ontdooien laat altijd een beetje vettig laagje achter op het raam.
Vandaag de hoes van de Lidl ook maar eens kopen en kijken of dat nog makkelijker is om gelijk alle ramen ijsvrij te houden voor die 7.00 euro
<a href=" www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_17523.htm "> www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_17523.htm

Alleen is dan de vraag welke maat zal er voor een 740/940 sedan nodig zijn ?

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 11:07 #1296052 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Standkachel
Duur, maar wel een hele mooie optie. De kachel kan je op afstand starten en je auto is heerlijk warm als je instapt. Raampjes zijn dan ook meteen ijsvrij. Daarnaast is het blok een stuk warmer, dus start en loopt deze makkelijker, waardoor je de benzine/diesel die de kachel verbruikt heeft weer uitspaart.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 13:33 #1296066 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic warm water
Hoewel ik graag een standkachel zou willen, gebruik ik nu reeds 20 jaar op verschillende merken oude auto's een anderhalve liter fles warm water en dat gaat prima (niet koken), behalve als het -20 is. Het glas is echt het probleem niet, de rubbers hoogstens.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 13:47 #1296070 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic +1
Werkt uitstekend en ik heb het glas nog nooit kapot zien gaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 13:58 #1296071 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hard rubber

mbroeren schreef : Hoewel ik graag een standkachel zou willen, gebruik ik nu reeds 20 jaar op verschillende merken oude auto's een anderhalve liter fles warm water en dat gaat prima (niet koken), behalve als het -20 is. Het glas is echt het probleem niet, de rubbers hoogstens.

Maar loopt het water dan niet tussen het raam en de raamrubbers door de wagen binnen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 15:37 #1296077 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aha

Vliegende Hollander schreef : Maar loopt het water dan niet tussen het raam en de raamrubbers door de wagen binnen?

Aha, dus zo vriezen kokerbalken kapot........

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 20:25 #1296108 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kachel
Ik doe 's ochtends altijd een ventilatorkacheltje op de achterbank. Met een verlengsnoer het huis in. Ongeveer een half uur tot drie kwartier aanzetten en de ramen zijn helemaal ijsvrij en is het ook nog lekker warm binnen.
Deze tip trouwens vorig jaar gelezen op dit forum!

Groetjes Harnt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 20:35 #1296112 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic moi
Ik heb ook het kacheltje weer klaar staan.
even wachten of het echt koud wordt

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC