bier op een sleuteldag??
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Het is een algemeen verschijnsel en nogmaals het gebeurd bij alle bedrijven, maar ik ben wel verbaasd dat dat NU nav iemand die bij een gastbedrijf heel royaal tracteerd dit zo aan te halen. Niet gepast eigenlijk en zoals Jan al zei een smet op het eind van zo'n dag. Wie begon er eigenlijk met die opmerking
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weg spontaniteit.....jammer hoor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
robertm schreef : Jongens, jongens...
.... Ik vind dat men in het algemeen in Nederland ontzettend veel zeurt over vrijwel alles. Ik weet niet of er lieden zijn die veel reizen voor de zaak door Europa, maar Nederland is voor zo ver ik weet (heb vrijwel alle EU landen bezocht op een paar na..), het enige land in Europa waar men geen alcohol in de kantine kan krijgen. Zelfs in Zweden kun je in de kantine van het gerenommeerde bedrijf als Ericsson een biertje kopen tijdens de lunch! Of in de kantine van de universiteit van Aalborg in Denemarken. Daar is toch niks mis mee??
Robert
zo is het, heel Europa drinkt een wijntje bij de lunch behalve wij. Ik kan je melden dat het biertje (één dus) dat je neemt na een dagje klussen aan de auto net zoveel invloed op je hersens heeft als de benzine-dampen die je tijden sde klus staat te snuiven om nog maar te zwijgen van alle oplosmiddelen, olieën etc die je via de huid opneemt tijdens het sleutelen.
Anders wordt het als je er meer gaat nuttigen; daarvoor ga je lekker naar de kroeg of thuis aan de eettafel zitten met een schaaltje nootjes.
Ik drink gerust één pilsje als ik ergens ben en dan stap ik ook heel gerust in de auto; de wetgever heeft de norm niet voor niets gesteld zoals hij is (die staat op 0.5 promille hetgeen gelijk staat aan 2 standaardglazen alcohol). Feit is dat het biertje na één uur afgebroken is door het lichaam (op een deel na, het lichaam heeft van nature een zeer klein percentage alcohol in zich)
Op <a href=" www.alcoholinfo.nl/ " target="_blank"> www.alcoholinfo.nl/ staat veel nuttige info omtrent dit onderwerp.
Zo, nu ff een biertje hoor
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kalmte kan je redden.!
Het was een losse opmerking van John,
En daar hebben we (achteraf) een mening over opgeschreven. Tja dat dat botst...
kan gebeuren lijkt me.
Ik zou mijn dag niet door andermans mening laten bederven en al helemaal niet achteraf.
Voor mij blijft het gewoon een heel leuke dag.
En wie er een pilsje op genomen heeft: Proost!
En wie dat niet heeft gedaan. ook goed.
Er zijn geen rare dingen gebeurd verder, en dat komt omdat iedereen weet waar zijn verwoordelijkheden liggen.
Zoals... zoals altijd eigenlijk.
Dus is er , wat mij betreft, verder ook niks aan de hand.
Keep up the good work.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik, John van Ginkel ben dit begonnen.
Niet om de moraalridder uit te hangen en met de vinger te moeten wijzen maar eens het onderwerp tersprake te brengen.
Ik heb gezien dat er vele meningen zijn, erg buitensporige maar ook mannen die het zich wel in kunnen denken dat je er voorzichtig mee moet zijn.
Niet in de tijd dat er nog gewerkt moet worden want een monteur die alcohol heeft genuttigd die zal daar van de werkgever ook wat van horen, gerwoon omdat het gevaarlijk kan zijn en niet omdat er niet gedronken mag worden.
Probeer de vinger die nu naar anderen wijst eens naar jezelf te richten en gewoon te zien hoe jij er over denkt en het daarmee te doen.
We mogen er nog steeds anders over denken, maar denk er wel bij na.
En dat is alles wat ik hiermee heb willen bereiken.
Ik hoop jullie allemaal nog op een sleuteldag te zien.
Vriendelijke groet John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Verschillende meningen zijn geplaatst, daar kan eenieder het zijne of hare mee doen en soms is bewustwording wel eens goed.
Dat lijkt me voldoende gebeurd.
[Draadje op slot gezet, Moderator]