bier op een sleuteldag??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wil even naar voren brengen of bier op een sleuteldag verstandig is.
Een ongelukje zit in een klein hoekje en je hoeft het nieteens zelf te veroorzaken.
Mag het er staan op een sleuteldag of liever niet?
Gr John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lijkt me niet verstandig tijdens het sleutelen, er wordt toch gewerkt met gereedschap en (zware) auto's. Als je er niet met je hoofd bij bent kunnen er wel gewonden vallen. Gevaarlijk dus, ook mogelijk voor omstanders. Na afloop kan ik me voorstellen dat een biertje lekker zou zijn maar de meesten moeten toch terug rijden dus zouden maat moeten houden. Ik denk dat drinken tijdens/na een sleuteldag niet gefaciliteerd zou moeten worden maar eenieder heeft zn eigen verantwoordelijkheid. Ik denk dat je doelt op de laatste sleuteldag in Gemert, waar ik zelf niet bij aanwezig was. De indruk die krijg is dat één van de bezoekers/deelnemers wat biertjes heeft meegebracht als geschenk/traktatie en dat die na afloop zijn genuttigd. Lijkt me voor deze keer niet erg, maar zou niet de regel moeten worden.Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening. Lust best een biertje, maar drink eigenlijk nooit als ik ergens met de auto ben. Ik moet dan ook weer terug uiteraard

- V700 register
- Nieuw lid
-
Even als niet-RC mijn persoonlijke meing:Nee, ik vind het niet kunnen, maar dat komt omdat ik zelf NOOIT iets drink, als ik nog moet sturen en voor elke alcoholische versnapering 2 uur aanhoud als uitlooptijd, zeg maar en zelfs dan voel ik me nog schuldig.Als ik om 12:00 (middag) uur een pilsje pak, voel ik me nog bezwaard ik om 18:00 een boodschap moet doen.Mensen met een slok op, met meer dan 0,5,moet het rijbewijs een jaar van worden ingenomen, mensen die dat de tweede keer flikken levenslang. De eerste keer 1,0 of meer, ook levenslange ontzegging. Punt.Ik heb hier een duidelijke reden voor, die ik je met alle plezier, nou ja, dat is een beetje raar gekozen, maar goed, wil uitleggen.Iedereen is oud en wijs genoeg hier zelf voor te waken en niet op het randje te gokken maar gewoon bewust te zijn.Lijkt me......johnvang schreef : Ik wil even naar voren brengen of bier op een sleuteldag verstandig is.
Als RC:Er staat niets over in de sleuteldagregels.Het is naar mijn idee niet verboden volgens onze regels, maar ik kan me voorstellen dat er dealers zijn, of garagehouders, die geen alcohol willen zien, tijdens werktijd.Een sleuteldag is werktijd, naar mijn idee, dus zullen de gastheren pas na 5-en een flesje opentrekken, denk ik.Hoe leden ermee omgaan, is vooralsnog aan hen zelf, totdat er anders over besoten wordt.
Aangezien we een RC-overleg op de planning hebben staan, lijkt me dit een goed punt om even de revue te laten passeren.Begrijp me goed, ik wil niemand het pleziertje van een pilsje ontzeggen (dat laat ik aan je vrouw over...

Ik lust hem zelf ook graag, met mate, maar pas als iedereen weer binnen is thuis.Als er eentje strand onderweg, wil ik die wel kunnen halen, zonder een taxi te hoeven sturen.
Wat mij betreft, kom ik er dus op terug, als RC.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als RC;Ik heb niet bijgehouden wie er wel en niet en hoeveel gedronken heeft. Dat wil ik ook niet en aldus, kan en wil ik er ook niemand op aan spreken. Ik hou geen lijstje bij, zeg maar.....
En Henk, of ik me er schuldig over zou voelen na afloop, weet ik niet, want als ik dat zou hebben, zouden we na afloop, van de sleuteldag en diner erna, na het uitvoeren van een blaastest pas naar huis kunnen en als RC ben ik dan toch liever eerder thuis.Tijdens de sleuteldag, denk ik wel dat je gelijk kunt hebben, bij mij dan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
dat hier geen causaal verband hoeft te zijn, er kunnen legio andere zaken hiervoor ten grondslag liggen.johnvang schreef : Een ongelukje zit in een klein hoekje en je hoeft het nieteens zelf te veroorzaken.
Gr John
De verantwoording ligt bij een ieder, zoals in het gewone verkeer. Was een spontaan gebaar en in die sfeer zo laten.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Ofschoon ik zelf nooit een druppel drink als ik moet rijden, vind ik dat zoiets de verantwoordelijkheid van iemand zelf is. De wetgever heeft genoeg sancties als iemand zich misdraagt en ik vind het zeker niet iets om als vereniging richtlijnen over te maken. De gastheer bepaalt de regels op een sleuteldag en in de ruim 10 jaar dat ik nu lid van deze vereniging ben, heb ik nog nooit iemand betrapt op onverantwoord drankgebruik tijdens een verenigingsevenement.
Dus laten we a.u.b. niet roomser dan de paus worden en dit soort zaken horen beslist niet thuis in een regelement van een hobbyclub. En als ik iemand zou signaleren die wel in fout zou gaan, dan ben ik ook wel zo dat diegene echt niet per auto vertrekt. Goedschiks of kwaadschiks. Maar aan de andere kant, ik doe het uit principe niet maar dat is mijn beslissing. Elkaar een beetje ruimte laten vind ik ook belangrijk en één biertje maakt van iemand nog geen onbekwame bestuurder.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt Jan en zulke min of meer spontane acties (hoewel van te voren met mij afgesproken) kan ik zeker waarderen.jsnijder schreef : Oliver was jarig en trakteerde op pizza en een biertje. Het biertje neemt ie overigens ook altijd mee naar de VKB.
Roomser dan de Paus, neen, dat hoeft zeker niet maar denk wel dat het goed is, dat te bespreken, niet?Ik kan me zo voorstellen dat een dealer waar we een sleuteldag houden, minder gecharmeerd is en dan zouden we die check dus moeten doen, voorafgaand aan de sleuteldag en er dan dus iets over vermelden.
Bij Carlo is het niet zo'n punt, dat is me bekend.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik ben in Gemert geweest en heb geen alcohol gezien. Maar dat ter zijde.
Ik ben absoluut tegen het gebruik van alcohol tijdens een sleuteldag. Je werkt met gereedschap, aan auto's. Dat kan direkt op het sleuteladres, maar ook daarna, als gevolg van dat sleutelen (niet met je kop erbij) fout gaan. Daarnaast moet iedereen nog naar huis. En terwijl sommige mensen ontspannener worden door de consumptie van alcohol, geldt dat helaas niet voor iedereen. Een ruzie zal niemand waarderen, net zo min als personen die de openbare orde verstoren, door luidkeels hun aanwezigheid te verkonden, wild te plassen, etc.
Dat laatste (lees: die ordeverstoring) hoeft niet voor te komen, maar ik heb het bij een andere vereniging al meegemaakt dat een aantal lieden rijkelijk aan de mamon offerden en daarmee de zaak voor anderen verpestten. En dat terwijl deze personen niet eens lid van onze vereniging waren.
Van mij mag er dus een regel in het sleuteldagreglement dat het gebruik van verdovende middelen, in welke vorm dan ook, ertoe kan leiden, dat de toegang tot de sleuteldag ontzegd wordt.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik was dus ook op deze sleuteldag, en ik heb genoten van de ongedwongen sfeer en de heerlijke versnaperingen, zoals pizza koffie en jawel, een lekker pilsje door Olivier geleverd.jsnijder schreef : Elkaar een beetje ruimte laten vind ik ook belangrijk en één biertje maakt van iemand nog geen onbekwame bestuurder.
Voor wat betreft eventuele richtlijnen vanuit de vereniging ben ik het met de Heer Snijder eens, worden er in dit land niet al niet genoeg betuttelende regeltjes bedacht? Laat ieder zijn eigen verantwoording nemen!!! (valt me mee dat er niemand over een rookbeleid begint). Ik kan me voorstellen dat er gastheren zijn die hier moeite mee hebben, maar ik heb niet het idee gehad dat Carlo er moeite mee had.