bier op een sleuteldag??
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Dat is ook vaak weer een ellenlange discussie met een "grijs gebied" er om heen. Het geneesmiddel is geel gestickerd en bevat de tekst: "Dit geneesmiddel kan de rijvaardiheid beinvloeden". M.a.w., je mag gewoon deelnemen aan het verkeer. Alleen wat gaat het meneertje of mevrouwtje van de verzekering zeggen als het ter discussie komt...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik je daar dan een plezier mee doeMr.Mukkes schreef : valt me mee dat er niemand over een rookbeleid begint.
Leven en laten is mijn credo, ook al wordt ik er nooit vrolijk van als ik gezellig met iemand mee mag roken. Maar gisteren viel me op dat er veel gerookt werd en ook overal in de werkplaats, bij en onder auto's. Dat kan de bedoeling toch niet zijn?
Eerstens vanwege het sociale aspect, het is voor de niet-rokers ook wel fijn als ze een plek hebben waar ze 'veilig' zijn. Tweedens, en dat is in dit geval natuurlijk veel belangrijker: de veiligheid. Als ik bijvoorbeeld dan dit lees:
Brandbaar, dus? Om over mogelijke benzinedampen her en der maar te zwijgen.Baseman schreef : Trouwens, die bus die Hans onder de motorkap van Daan zijn 740 stond leeg te sprayen, daar kun je ook behoorlijk stoned van worden denk ik, allemachtig, wat is dat spul vluchtig.
Om ook nog in het topic te reageren: Ik zie het nuttigen van alcoholhoudende drank en autorijden, of het werken aan auto's, niet als compatible. Ik begrijp dan ook werkelijk niet dat iemand op het idee komt om bier mee te brengen naar een sleuteldag.
Alles gezegd hebbende gun ik ieder zijn plezier, als hij het voor zichzelf kan rechtvaardigen. Maar je zult mij niet horen protesteren tegen een drankverbod van de vereniging en/of gastheren op sleuteldagen. En een rookverbod in de werkplaats lijkt me niet meer dan normaal. Paffen, als het dan toch moet, lekker buiten of in de kantine.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu ben ik zelf roker maar ik vond ook dat er veel gerookt werd, het veiligheids verhaal vind ik een beetje overdreven maar vanwege het sociale verhaal zou het inderdaad wel een beetje anders kunnen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben helemaal niet tegen een biertje drinken, maar ik vind niet dat je alcohol kunt gaan drinken als je bij een professioneel bedrjif te gast bent. In Gemert ligt dat misschien anders, omdat het er daar door de relatie met de club wat losser toegaat, dat kan ik niet beoordelen, maar wij zijn in het Oosten te gast bij een officiële Volvo dealer.
Ik ben wars van elke betutteling, maar als je te gast bent, gedraag je je zó dat je geen kans maakt aanstoot te geven.
Op een clubbijeenkomst vind ik het hardstikke leuk als iemand trakteert!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat kun j tackelen GJ door het op te laten nemen in je verzekeringspolis. Ik slik zelf behoorlijk veel medicijnen na mijn niertransplantatie (life-time) en een aantal van hen heb ik specifiek op laten nemen op mijn polisblad zodat daar nooit geen gezeur / gezeik over kan ontstaan. Net zoals de vermelding 'diabeet' op mijn autopolissen.geejee schreef : Hoi Mathy,
Dat is ook vaak weer een ellenlange discussie met een "grijs gebied" er om heen. Het geneesmiddel is geel gestickerd en bevat de tekst: "Dit geneesmiddel kan de rijvaardiheid beinvloeden". M.a.w., je mag gewoon deelnemen aan het verkeer. Alleen wat gaat het meneertje of mevrouwtje van de verzekering zeggen als het ter discussie komt...
- V700 register
- Nieuw lid
-

Hoe gezellig ook (snap trouwens ook niet dat daar alcohol voor nodig is en ja, ook ik drink graag een biertje) tijdens dit soort evenementen hoort daar gewoon geen alcohol bij.
- V700 register
- Nieuw lid
-
wat een gezeur is dit over een biertje drinken met een pizza erbij. Maar dat is mijn mening. Een ieder is verantwoordelijk over hoeveel hij/zij nuttigt en Carlo, de gastheer, heeft met dit soort zaken helemaal geen problemen. Ik vind dat men in het algemeen in Nederland ontzettend veel zeurt over vrijwel alles. Ik weet niet of er lieden zijn die veel reizen voor de zaak door Europa, maar Nederland is voor zo ver ik weet (heb vrijwel alle EU landen bezocht op een paar na..), het enige land in Europa waar men geen alcohol in de kantine kan krijgen. Zelfs in Zweden kun je in de kantine van het gerenommeerde bedrijf als Ericsson een biertje kopen tijdens de lunch! Of in de kantine van de universiteit van Aalborg in Denemarken. Daar is toch niks mis mee?? En ik heb nog nooit lieden dronken weer aan het werk zien gaan. Dus laat het gewoon zo, het is een gezonde en gezellige vereniging en het sleutelen vindt buiten werktijd plaats. Al die regeltjes. Van zodra je weer naar huis rijdt gelden er algemene wettelijke regels en bepalingen. Als de gastheer het niet wilt, OK, dan zij het zo. Het is zijn locatie.
Robert
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
ik onderschrijf helemaal jouw mening maar dat zal je wel duidelijk zijn in mijn reacties hierboven. Ook ik zwerf regelmatig voor mijn werk door heel Europa en ik ervaar hetzelfde als jij. De gastheer van de sleuteldag bepaalt uiteindelijk over drank- en rookbeleid. Bij van Hemert, officiele Volvo-dealer, werden alle sleuteldagen steevast afgesloten met een biertje voor de liefhebbers, aangeboden door het gastbedrijf. Nooit heeft dat geleid tot onbekwame mensen of commentaar. Ik ken onze leden als mensen die heel goed hun eigen verantwoordelijkheid kunnen nemen. Maar kennelijk mag dat niet meer. Alles moet vastgelegd worden in regels volgens de moderne mens. We zien in het dagelijks leven waar dat toe leidt: we doen dingen alleen niet als het verboden is, zelf nadenken of je dingen niet doet omdat het ongepast is, mensen schoffeert etc. doen we niet meer. En parallel daaraan zijn er steeds meer mensen die zich overal aan storen en overal aanstoot aan nemen.
De sleuteldag in Gemert was leuk, ongedwongen en gemoedelijk. Geen onvertogen woord, iedereen hielp iedereen en geen onbekwaam lid gesignaleerd. Maar toch kan dit dus niet meer als ik diverse reacties in dit draadje zo lees. Ik ben er eigenlijk doodziek van. Dat zo'n leuke dag hier nu zo'n staart krijgt.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, ik begrijp je denk ik niet helemaal meer.Zo'n dag, krijgt zo'n staart door er zo zwaar aan te tillen.jsnijder schreef : De sleuteldag in Gemert was leuk, ongedwongen en gemoedelijk. Geen onvertogen woord, iedereen hielp iedereen en geen onbekwaam lid gesignaleerd. Maar toch kan dit dus niet meer als ik diverse reacties in dit draadje zo lees. Ik ben er eigenlijk doodziek van. Dat zo'n leuke dag hier nu zo'n staart krijgt.
Dat hoeft helemaal niet, dat was absoluut niet de bedoeling van John en al helemaal niet nodig.
Ik vind het wel belangrijk, dat er over gesproken wordt zonder er meteen een consequentie aan te willen verbinden.
Ik kan me voorstellen dat je er een bepaald gevoel bij hebt, maar als je vermeld dat een leuke dag (waar ik inderdaad nog steeds zo aan terugdenk) hier nu zo'n staart krijgt, maak je een statement, wat naar mijn idee, helemaal niet nodig is.
Ik deel dat gevoel helemaal niet, omdat ik nog steeds vind, zoals ik hierboven meld, dat de dingen bespreekbaar moeten zijn, dit ook.