Als ik een andere auto moet, welke dan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2010 08:21 #1292770
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic TDI
Tdi´s zijn naar mijn weten betrouwbaar. Hoor er weing verhalen over. En ze zijn zuiniger als Hdi motoren.
Zoiets bv: link.marktplaats.nl/386858530
Zoiets bv: link.marktplaats.nl/386858530
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2010 09:03 #1292772
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ervaringen 1.9 D
Mijn ervaringen met PSA diesels (1.9D) zijn goed. Motorisch nooit geen problemen gehad, wel altijd netjes onderhouden. Bij de 1.9 D auto's schakel ik standaard de EGR uit i.v.m. roetmeting, verbruik en enkele PK's winst.
De 1.9 is geen raceauto maar doet altijd wat hij moet doen. De 2.0 Hdi is sneller maar heeft een aardig "turbogat". Ik vindt het niet prettig rijden en wordt er bloednerveus van. Doe mij de 1.9 D maar. Onthaasten, zuinig (1:16), geen snelheidsovertredingen en hoge km standen (bij goed onderhoud) zonder mankementen.
Ik heb er ook wel eens wat achter hangen en denk niet dat een auto met een 1.9 D geschikt is om een caravan te trekken. Zeker wanneer je ermee naar heuvelachtig gebied gaat zou ik het zelf in ieder geval niet doen.
De 1.9 is geen raceauto maar doet altijd wat hij moet doen. De 2.0 Hdi is sneller maar heeft een aardig "turbogat". Ik vindt het niet prettig rijden en wordt er bloednerveus van. Doe mij de 1.9 D maar. Onthaasten, zuinig (1:16), geen snelheidsovertredingen en hoge km standen (bij goed onderhoud) zonder mankementen.
Ik heb er ook wel eens wat achter hangen en denk niet dat een auto met een 1.9 D geschikt is om een caravan te trekken. Zeker wanneer je ermee naar heuvelachtig gebied gaat zou ik het zelf in ieder geval niet doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2010 09:26 #1292775
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tdi
Van tdi's hoor ik weinig klachten, behalve de turbo die nog wel eens problemen geeft. Met name de geblazen versies hebben hier dan last van. Bij een sdi heb je dit probleem niet maar dan moet je wat meer geduld hebben...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2010 20:31 #1292870
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een jaar of tien terug
Een jaar of tien terug wilden de wervelkamers van de tdi`s wel eens los gaan , heb ik van horen en zeggen, ik vind een TDI wel een hele fijne soepele motor! Daar kan een 940 diesel niet tegen op! Een berlingo of zo is echt een verschrikkelijk iets, leuk voor er bij maar is beslist geen reiswagen!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2010 21:27 #1292878
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OP
Ik zou zeggen ga eens kijken bij een VW of een Fransoos (any) met 2 ton er op.
En schrik niet van de staat waarin ze verkeren. De stoelen, het interieur, dash.
Ze zijn er gewoon niet op gebouwd. 10 jaar +
150.000 en dan is het wel klaar zo'n beetje met die dingen.
maar soms (heel soms) kom je nog wel eens een goeie tegen...
En schrik niet van de staat waarin ze verkeren. De stoelen, het interieur, dash.
Ze zijn er gewoon niet op gebouwd. 10 jaar +
150.000 en dan is het wel klaar zo'n beetje met die dingen.
maar soms (heel soms) kom je nog wel eens een goeie tegen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2010 22:30 #1292894
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hmm hier een a4 avant uit 98
hmm hier een a4 avant uit 98 staan met 360000 als nieuw en rijd ook als nieuw
en een a6 van 99 , zelfde verhaal , degelijker dan volvos van dezelfde leeftijd..
en een a6 van 99 , zelfde verhaal , degelijker dan volvos van dezelfde leeftijd..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2010 23:23 #1292906
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heavy
Een A4 diesel is qua gewicht wel een beetje op het randje, moet ik toch al behoorlijk wat rijden om de extra MRB terug te verdienen. Maar wel interessant wat je zegt, Hebben deze Audi's ook een verzinkte carosserie? Als alternatief voor een 940 spreekt de Subaru Impreza met 4wd me nog wel het meeste aan, op dit moment. Toch een 25% zuiniger op benzine dan de 940, en handiger bij manoevreren met een caravan op een helling, grasland en dergelijke. Plus dat de MRB een derde minder is, ofwel een maand minder. Maar ze kunnen wel roesten, als je leest in de advertentie dat ie een anti-roestbehandeling heeft gehad, oei.Zit een 4 cylinder boxermotor in, lees ik weinig commentaar op. Alleen is wel dubbele kosten als je de koppakking moet vervangen 
De Citroen Berlingo met een 1.9 diesel (PSA) blijft ook nog in de race, misschien maar eens kijken of ie echt zoveel slechter zit dan de 940. Een lichte auto met minder vermogen, maar met caravantrekken heb ik ook hier wel vertrouwen in. Ik heb wel een Biod, qua stroomlijn en wegligging het non plus ultra onder de sleurhutten...

De Citroen Berlingo met een 1.9 diesel (PSA) blijft ook nog in de race, misschien maar eens kijken of ie echt zoveel slechter zit dan de 940. Een lichte auto met minder vermogen, maar met caravantrekken heb ik ook hier wel vertrouwen in. Ik heb wel een Biod, qua stroomlijn en wegligging het non plus ultra onder de sleurhutten...

Moderators: Jerry Stam