Als ik een andere auto moet, welke dan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 21:57 #1083533 door V700 register
Als ik een andere auto moet, welke dan is gemaakt door V700 register
Beste mensen, niet boos worden, maar stel nu eens dat ik mijn 940 lpt weg wil doen omdat we zuiniger op diesel willen gaan rijden...  En ik wil wel een Biod caravan van 1000 kg kunnen trekken. En we hoeven niet zoveel bagageruimte meer. En we rijden maximaal 12.000 km per jaar. En de andere auto mag max. 2500 euro kosten. Dus ongeveer wat ik hoop ook nog voor mijn 940 te kunnen vangen...Wat wordt het dan?Ik kom zelf op een Golf3 met TDI motor van rond 1998 of een Peugeot 306 met HDI motor ook rond 1998. Met kilometerstanden van over de 200.000 Die wegen rond de 1100 kilo en mogen zoiets van 1200 kg trekken. Ze kosten in de MRB ongeveer 100 euro per kwartaal meer dan de Volvo. Per kilomer is zo'n diesel ongeveer 12 cent goedkoper aan brandstof dan mijn benzineslurpert. Met andere woorden: bij 300 kilometer per maand ben ik net zo duur uit als op benzine. Daarna ga je 'verdienen'.Maar, +2 ton op de teller... van mijn Volvo weet ik dat dit geen probleem is, maar van een Golfje? Peugeot? Met andere woorden, hoeveel onderhoudskosten krijg ik als ik zo'n diesel aanschaf? APK en jaarlijks onderhoud is sowieso hoger, maar hoeveel? Als het zo gaat worden, dat ik pas bij 700 kilometer of meer per maand het omslagpunt bereik en dan rijd ik niet meer in mijn mooie luxe volvo maar in een oudere kopenkont diesel, dan weet ik het wel...-)Alvast reuze bedankt voor het meedenken! PS Als (let wel, als) we de Volvo wegdoen dan is dat omdat we een auto willen rijden die gewoon minder brandstof gebruikt. Dan moet ie toch wat kleiner zijn en wellicht een modernere motor hebben dan onze geliefde baksteen. Om die reden is een 700-900 diesel, LPG G3 of belastingvrije grote volvo geen alternatief.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 22:28 #1292345 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic S80
Is een nette S80 niks dan?Mij viel op dat ze ineens weer duurder geworden zijn, maar een jaar geleden had je ze al vanaf 2500 euro, op diesel.Ik kon alleen <a href=" autotelegraaf.nl/autokopen/toon/?id=13649026 " target="_blank">deze vinden, voor 3250,-
Als je benzine toch nog wil overwegen, staat er nog een <a href=" autotelegraaf.nl/autokopen/toon/?id=13632565 " target="_blank">170 pk Automaat versie te koop, voor 2900, waar misschien nog wel wat vanaf kan?
Ik zit zo nu en dan ook wel te kijken, naar een 245 voor mijn meissie en een V70 van tussen 1999 en 2004 voor mezelf en de lange ritten, maar wel automaat.En eigenlijk een Diesel, denk ik, maar een G3 zou ik toch wel weer overwegen, vermits de hobby-240 dan de D6T heeft...;-)
Persoonlijk trekt hij me niet zo, maar een <a href=" www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=v3xrgs2yktlc " target="_blank">S70 met nog geen twee ton erop, is ook niet zo slecht geprijsd, wel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 23:01 #1292346 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jaah
Jaah, ik zie ook een mooie S80 executive (<a href=" link.marktplaats.nl/389308990 "> link.marktplaats.nl/389308990 ). Met nieuwe distributie. Maar, die weegt wel 1600 kilo... Kost in Drenthe 422 euri per kwartaal. Kan niet uit.Mijn buurman heeft ook een mooie V70 D5, lekker zunig en luxe. Maar ook zwaar.De s70 had ik nog niet zo bekeken, maar komt meer in de richting. Veel auto voor weinig geld, 1800 euro. Zeker in het Noorden (vaak wat duurder hier). Wel dik 4 ton op de teller. link.marktplaats.nl/383578789 "> link.marktplaats.nl/383578789 Maarr, ook nog 1500 kilo schoon aan de haak. Kost hiero 388 per kwartaal. De 940 is 190 per kwartaal. Dat is 70 euro MRB per maand extra. Gemiddelde verbruik zal zelfs op diesel hoger zijn dan een echte middenklasser.
Ik ben bang dat het echt een maatje kleiner zal moeten, wil ik gelijk blijven in kosten.
Die peugeot 306 is trouwens niet echt een kleine auto, en veel luxe standaard. Zo'n HDI motor lijkt ook wel een mooi stuk techniek. Alleen de levensduur, ben ik niet zo gerust op. Veel elektronica ook, mooi als het werkt maar een ramp als er storingen in zitten. Mijn zus heeft er een gehad, daar brandde om de haverklap een storingslampje van de brandstofpomp. Maakte niets uit, er leek niets aan de hand te zijn, maar rijdt niet fijn.En ach ik ben toch wel erg gehecht aan de 940. Het blijft een unieke auto.
Ik ben er nog niet uit... Groeten uit Roden!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 23:24 #1292349 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schijn?

MaartenG schreef : Zo'n HDI motor lijkt ook wel een mooi stuk techniek.

Ja, dat lijkt.Hier in de straat staat er ook eentje, gekocht voor 7300 euro, omdat er net een hagelnieuw blok in zou zitten.Binnen 2000 kilometer zaten ze er samen met de drie kids in, op weg terug uit zuid-frankrijk en begint ie te roken bij luxemburg.
Vastgelopen en alles aan de linkerkant van het blok letterlijk weggesmolten en afgefikt.Blazen op de motorkap etc. 1900 euro schade, wat ik nog mee vind vallen.
Is maar een verhaal, maar toch, gevoelsmatig zou ik als alternatief niet gauw een Peugeot overwegen.
Een<a href=" www.autowereld.nl/volvo/850/2.5-tdi-airc...-802837/details.html " target="_blank"> 850 sedan, kan natuurlijk ook nog, uit 1996, weegt 1431 kilo, diesel, best wel okay qua uitvoering.
Maar ja, je kiest zelf voor diesel, dat is nou eenmaal een stukkie duurder in MRB.Die 850 van hierboven, kost in Brabant 344 per kwartaal.Op benzine kost ie maar 176 per kwartaal.
Wat je zou moeten uitrekenen, is of je dat verschil er met in acht neming van het verschil in verbruik en belasting, uit krijgt.
De handbak 850 diesel 2.5 doet 15,2 km op 1 liter, de 2.5 benzine versie is na 11 km al door een liter heen (volgens autweek)Dus, bij 12000 kilometer heb je 1091 liter benzine nodigDezelfde afstand op diesel, kost je 790 liter.
Grofweg kost je dat dus 1.60 per liter benzine x 1091 = 1746 euro.En dezelfde afstand op diesel kost je 1,15 x 790 = 908.
Dan zou dus een deselversie, bij gelijke aanschaf, bijna 840 euro meer per jaar mogen kosten.MRB benzine 850: 692 euroMRB diesel 850: 1364.
Verschil is minder dan 840 euro, dus op 12000 euro rijdt je per saldo op benzine duurder dan op diesel.
De vraag is dan natuurlijk alleen, of je het bedrag uberhaupt te hoog vind, wat natuurlijk ook gewoon kan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 23:36 #1292352 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Subaru
Kijk eens naar een een Forester of Impreza, bijvoorbeeld deze <a href=" www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lsnqsmayyhvv "> www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lsnqsmayyhvv  , zijn niet duur en kunnen veel trekken, en ook nog betrouwbaar. Zijn wel erg 'plastic'van binnen.....

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 23:41 #1292354 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Geen PEUGEOT
Alsjeblieft geen Peugeot.
Wij hebben ook zo'n 306 op Diesel gehad (uit 2001 d8 ik zo)Koste ook 7000 euries in aanschaf.
Altijd ellende, dit mis, dat mis, oververhit, ALLEBEI de electrische vinnen die doorbranden.(de 2 vinnen laten vervangen, niet eens bij de dealer: 1000 euro!!!)
Waterpompjes om de week erin en eruit.
Krukaspoelie die doormidden brak(!!)(al rijend!)Handrem die er midden in de zomer voor een stoplicht op vakantie  op een hellinkje niet meer vanaf wou.
Een al ellende.
Iedere keer als we op vakantie gingen met die Peugeot: gegarandeerd pech.
De Peugeot is later een gevecht met een vrachtwagen aangegaan, dat die verloren heeft: total loss.
(Gelukkig ongeschonden uitgestapt)
Blij dat we er vanaf waren.
Een kennis van mij heeft nu ook een Peugeot 306 gekocht.Hij heeft er al spijt van: koppaking ertussenuit geblazen.
Google maar is naar Peugeot: een al ellende.
Groeten,Gerben

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 23:47 #1292359 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic VW, weg ermee
Hallo Maarten
Ik meen dat ik ooit Eric de Bree (lid en Chips-Away man) heb horen zeggen dat de Golf 3 behoorlijk wil roesten.
Over oudere VW's kan ik niks zeggen, maar op het werk hebben we nieuwere bedrijfswagens van dat merk.  NOOIT DOEN.  Er is altijd wel wat aan.  De bak wil niet in de vijf, kunststofdelen vallen eraf en wat er blijft zitten is puntige kunststof, schuifdeuren blijven niet dicht, achterdeurgeleiders gaan kapot, printplaat van het motormanagement gebroken, etc.  Om over de service of het gebrek eraan van de plaatselijke dealer (eigendom van de importeur) maar helemaal te zwijgen.  En de onkunde....
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 23:54 #1292362 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik neem het mee
Mannen, bedankt tot zover. Ik ga er maar eens een nachtje over slapen. Morgen verder. Groeten Maarten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2010 23:54 #1292363 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ahum mathy, eric de bree is
ahum mathy,
eric de bree is inmiddels anwb man. Wat jij meld komt mij niet bekend voor , en ik zit in de vw bedrijfswagens..... Maar goed VW is echt niet weg ermee is best degelijk spul. Niet alle dealers van een merk over een kam scheren , dat is bij volvo exact hetzelfde. Net zoals een auto valt of staat met onderhoud is het net zo met de service vd dealer.
een 306 liet ik lekker staan wat een rampenbakken. Golf TDI vind je bijna niet zonder roest of afgetrapt. Eventueel is een golf 4 SDI ook een optie , of kijk eens naar een audi a4.
eventueel verdere info mag wel via pm. (offtopic)
gr jangeert

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2010 00:07 #1292368 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Plaatselijk
Hallo Jan-Geert
Ik scheer niet over één kam, ik heb het over de plaatselijke dealer zoals je in bovenstaand bericht kunt lezen.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC