Als ik een andere auto moet, welke dan

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2010 00:12 #1292370 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Bedenk goed............
dat je voor de vele duizenden euro's die je bij deze stap moet investeren, je heel wat onzuinige kilometers kunt rijden en ook nog extra onderhoud kunt bekostigen. Afschrijving hebben onze Volvo's nauwelijks meer en je weet wat je hebt. En een oudere occasion van een merk waar je de in's en out's niet precies van weet kan een kostbare actie zijn.
Dus slaap er nog maar eens goed over. Ik kan me zelf jaren geleden nog herinneren dat ik een hele fijne 740 sedan inruilde voor een waardeloze maandagmorgen 945 van nog geen 2 jaar oud. Als het mijn eerste Volvo had geweest, was het met zekerheid ook de laatste geweest. Dus verandering is nog niet altijd een verbetering, ook al lijkt dat wel zo.
Succes, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2010 07:04 #1292378 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 440
en één van de laatste 440's diesel of lpg g3?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2010 10:42 #1292394 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2007
Wij hebben 3 jaar lang in een Megane station 1.6 16v op lpg gereden. Nam ongeveer 1 op 10 (op lpg) en met een dergelijke caravan van 1000kg geen enkel probleem. Zijn namelijk met een hut van 1300kg op stap geweest. En dat ging ook best. Erg steile hellingen was al een beetje een beproeving soms maar we zijn overal gekomen :-) (Noorwegen).

Dingen zijn in de MRB goedkoop (kijk maar eens bij de 46-TN-RS op kenteken check) samen met het verbruik goedkoop rijden.
En nee we hebben er 120000km mee gereden en nooit gekke dingen kapot gehad.

edit:
Wil je voor diesel gaan, dan zou een Octavia ook een optie kunnen zijn. Zijn nog geen 1300kg en met tdi.

Edit 2:
En zoals genoemd zou ik niet gaan voor een 306 De auto's die ik ken (buren en vriend) beide diesels en beide rampenbakken,... Ook hebben wij een lease 206SW 1.4 hdi gehad (19LHKR). Ook dit was een rampenbak. In 4 jaar tijd 8x afgesleept. En dan hebben we het over een nieuwe auto. Nee voor mij geen Peu meer. Oke dit is dan wel een puur op persoonlijke ervaringen gebasseerd ;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2010 20:59 #1292705 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic MaartenG schreef:Zo'n HDI

MaartenG schreef : Zo'n HDI motor lijkt ook wel een mooi stuk techniek.

Dat lijkt het inderdaad, mijn vader rijd een 2.2 HDI, deze heeft regelmatig storingen op de boordcomputer en ze kunnen nooit wat vinden, maar je rijd dan wel elke keer in de noodloop, even een klein voorbeeld qua onderhoud, revisie setje verstuivers 4 stuks incl. de-montage werk: 1250 euro`s,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2010 21:03 #1292708 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed ?

Postma schreef : Wil je voor diesel gaan, dan zou een Octavia ook een optie kunnen zijn. Zijn nog geen 1300kg en met tdi.

Dan zou ik nog wel even goed kijken welke Skoda modellen/bouwjaren goed zijn. Een oud-collega had een Skoda Fabia. Zijn koplampen knipperden NIET als zijn (elektrische) stuurbekrachtiging in storing stond. Meer wazige storingen, hij reed er zo maar in door. Repareren te duur, in de verkoop niets waard.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2010 21:44 #1292719 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tikje minder complex en kleiner
Als ik het allemaal zo lees en erover nadenk, heb je bij oudere HDI/TDI diesels een stuk meer problemen en dus kosten dan bij simpeler diesels. Zelf had ik voor de 940 een Ford Transit met 4 cyl gewone direct ingespoten diesel. Nooit wat mee, maar ook niet echt zuinig helaas. Een Subaru lijkt me wel wat, met die 4 wd, alleen wordt het dan wel een benzine. En een Forester is erg mooi maar net zo zwaar en slechts iets minder dorstig dan de 940. Maar een Impreza in een wat langzamere benzine uitvoering is een alternatief.Iets anders, met een simpeler diesel, is een bestelwagen variant. Citroën Berlingo, Peugeot Partner, Renault Kangoo, dat werk. Zit vaak een 1.9 'simpele' diesel in. En kan toch nog wel een 1000 kg trekken. Ook een korte 1e versnelling handig als je op een helling staat. Als er iemand wat ervaringen heeft met zo'n bestelauto variant, hoor ik het graag...
Maar, voorlopig blijft de weegschaal nog even doorslaan naar de 940. Gelukkig maar...

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2010 21:48 #1292720 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Als je inderdaad iets Frans wil kopen, neem dan alsjeblieft een oud type diesel. Ken zoveel personen die motorische problemen hebben met de nieuwere diesels. Rekeningen van duizenden euro's per jaar zijn daarbij geen uitzondering, ik zou gek worden!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2010 22:40 #1292736 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maatje van mij rijdt al 5
Maatje van mij rijdt al 5 jaar in een peugot 205 1.9 D gekocht met meer als 4 ton op de klok voor €600 weinig onkosten aan gehad alleen het regulier onderhoud (doet alles zelf)  en inmiddels zit hij al over de 7 ton, afgelopen winter had hij alleen de gloei spiralen vervangen omdat ze niet aansloeg maar verder maakt het niet uit wat voor weer het is maar starten en lopen, met een verbruik van 1 op 18,
En ik moet zeggen als ik daar over na denk is mijn witte 740 op benzine ook erg duur maar je raakt wel wat comfort kwijt en dat wil ik niet, maar weet iemand hier ook hoe het zit met de renault diesel blokken die in de 440/460 liggen kwa betrouwbaarheid want dat is toch ook een volvo.

Groeten Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2010 23:03 #1292744 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Behalve de 440 de S40 en v40
Een 440 is prima, maar wel roestgevoelig. De s40 vind ik ook wel een leuke auto, al is ie niet zo mooi vierkant. Dat is toch eigenlijk een Mitsubishi  dacht ik maar wat voor diesel motor zit er in. Een Renault? Als ik de specificaties bekijk dan zit er een relatief eenvoudige diesel in, alleen wel een turbo. Trouwens een gewone Mitsubishi Carisma is ook relatief licht en mag veel trekken. En als ik toch naar Japanners kijk, een Mazda 323 heeft ook behoorlijk power met -zo te zien-  een relatief eenvoudige dieselmotor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2010 06:31 #1292766 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou ik niet doen

MaartenG schreef : Iets anders, met een simpeler diesel, is een bestelwagen variant. Citroën Berlingo, Peugeot Partner, Renault Kangoo, dat werk. Zit vaak een 1.9 'simpele' diesel in. En kan toch nog wel een 1000 kg trekken. Ook een korte 1e versnelling handig als je op een helling staat. Als er iemand wat ervaringen heeft met zo'n bestelauto variant, hoor ik het graag...

Wel eens een stukje in (mee)gereden. Daar wil je absoluut niet mee op vakantie. Hoewel, met een caravan erachter valt het misschien bij 80-90 km/h. Bij 120 is het een gigantische klankkast (rolgeluid van de banden) en is de brom van de dieselmotor erg overheersend. Daar stap je niet relaxed uit.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC