Als ik een andere auto moet, welke dan
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Dus slaap er nog maar eens goed over. Ik kan me zelf jaren geleden nog herinneren dat ik een hele fijne 740 sedan inruilde voor een waardeloze maandagmorgen 945 van nog geen 2 jaar oud. Als het mijn eerste Volvo had geweest, was het met zekerheid ook de laatste geweest. Dus verandering is nog niet altijd een verbetering, ook al lijkt dat wel zo.
Succes, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

Dingen zijn in de MRB goedkoop (kijk maar eens bij de 46-TN-RS op kenteken check) samen met het verbruik goedkoop rijden.
En nee we hebben er 120000km mee gereden en nooit gekke dingen kapot gehad.
edit:
Wil je voor diesel gaan, dan zou een Octavia ook een optie kunnen zijn. Zijn nog geen 1300kg en met tdi.
Edit 2:
En zoals genoemd zou ik niet gaan voor een 306 De auto's die ik ken (buren en vriend) beide diesels en beide rampenbakken,... Ook hebben wij een lease 206SW 1.4 hdi gehad (19LHKR). Ook dit was een rampenbak. In 4 jaar tijd 8x afgesleept. En dan hebben we het over een nieuwe auto. Nee voor mij geen Peu meer. Oke dit is dan wel een puur op persoonlijke ervaringen gebasseerd

- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat lijkt het inderdaad, mijn vader rijd een 2.2 HDI, deze heeft regelmatig storingen op de boordcomputer en ze kunnen nooit wat vinden, maar je rijd dan wel elke keer in de noodloop, even een klein voorbeeld qua onderhoud, revisie setje verstuivers 4 stuks incl. de-montage werk: 1250 euro`s,MaartenG schreef : Zo'n HDI motor lijkt ook wel een mooi stuk techniek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan zou ik nog wel even goed kijken welke Skoda modellen/bouwjaren goed zijn. Een oud-collega had een Skoda Fabia. Zijn koplampen knipperden NIET als zijn (elektrische) stuurbekrachtiging in storing stond. Meer wazige storingen, hij reed er zo maar in door. Repareren te duur, in de verkoop niets waard.Postma schreef : Wil je voor diesel gaan, dan zou een Octavia ook een optie kunnen zijn. Zijn nog geen 1300kg en met tdi.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar, voorlopig blijft de weegschaal nog even doorslaan naar de 940. Gelukkig maar...
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
En ik moet zeggen als ik daar over na denk is mijn witte 740 op benzine ook erg duur maar je raakt wel wat comfort kwijt en dat wil ik niet, maar weet iemand hier ook hoe het zit met de renault diesel blokken die in de 440/460 liggen kwa betrouwbaarheid want dat is toch ook een volvo.
Groeten Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wel eens een stukje in (mee)gereden. Daar wil je absoluut niet mee op vakantie. Hoewel, met een caravan erachter valt het misschien bij 80-90 km/h. Bij 120 is het een gigantische klankkast (rolgeluid van de banden) en is de brom van de dieselmotor erg overheersend. Daar stap je niet relaxed uit.MaartenG schreef : Iets anders, met een simpeler diesel, is een bestelwagen variant. Citroën Berlingo, Peugeot Partner, Renault Kangoo, dat werk. Zit vaak een 1.9 'simpele' diesel in. En kan toch nog wel een 1000 kg trekken. Ook een korte 1e versnelling handig als je op een helling staat. Als er iemand wat ervaringen heeft met zo'n bestelauto variant, hoor ik het graag...