Success...Distributieriem 16 klepper vervangen in Gemert 27 maart 2010
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb het even laten voortkabbelen om te zien waar jullie uit kwamen.Miquelangelo1969 schreef : Dan gaan we, als Bas het goed vindt natuurlijk, qua planning dan, lekker op tijd aan de slag, en zetten we er ook nieuwe balansriemen op!
Ik zal je voornemen met Carlo overleggen en zien of hij op dezelfde plek als waar Miquel vorig jaar stond, ruimte kan maken zodat je daar een dagje kan staan.
@Miquel: Vorige keer was <strike>Bouke</strike> Snoek ook van de partij en meende ik me te herinneren dat je daar heel erg blij mee was, omdat je het anders waarschijnlijk niet gered zou hebben.Ditmaal lees ik vooralsnog niet dat Bouke er zal zijn, maar het blijft wel een onvoldongen feit, dat als de auto niet rijdt of rolt, hij om 17:00 moet blijven staan, wat Carlo niet erg kan waarderen.Mijn vraag is dus (en vat hem niet verkeerd op) of je inderdaad kunt inschatten dat je met de kennis van de vorige keer de riemen inderdaad succesvol kunt vervangen binnen de max 7 uur die je daarvoor hebt?(zonder afhánkelijk te zijn van een monteur van Carlo, maar mogelijk wel met aanwijzingen?) En Bouke had een boek/klapper met de hele beschrijving van de klus. Die heb jij ook, of daar zorg je dan voor?Jullie zijn dan dus ook beide om 09:45 aanwezig?
(ik dek me graag een beetje in, ik zou het vervelend vinden als het niet af komt en Gerben lopend naar Friesland terug moet .)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 
je haalt nu Bouke (die mij de laatste keer hielp met mijn koppelingsplaten) en Bart aka Snoek (die mij vorig jaar hielp met de DBriem) door elkaar, maar dat even terzijde.
Er zitten wel wat haken en ogen aan voor mij.
Het vervangen van de riemen is voor mij geen probleem, ook niet binnen de gestelde tijd. Ik weet dat Carlo een riemspanningsmeter heeft en de rest van het gereedschap heb ik zelf wel. Wat ik wel moeilijk vind is om daar al om 9:45 te zijn aangezien ik ongeveer 180KM moet rijden alvorens bij Carlo te kunnen zijn. Mijn ega is voor zaken naar het buitenland dan dus ik heb onze kleine alleen en die kan ik niet al om 6 uur 's morgens bij zijn vriendje voor de deur zetten en hem pas om 8 uur 's avonds pas weer ophalen, daarom wilde ik in eerste instantie eigenlijk alleen op de koffie komen.
Vandaar dat ik ook aangaf dat Gerben zelf het 'vuile' werk moet doen, daarmee doel ik op, het voorbereiden zoals fan eraf, poelies en beschermkappen enzo. Als hij daar mee begint kan ik misschien iets later komen, help ik hem met de riemen en de spanrol, en vervolgens kan hij zelf de boel weer in elkaar zetten.
Ik zou me voor kunnen stellen dat je dit een te groot risico vindt, maar meer heb ík even niet in de aanbieding.... Anders is het voor Gerben misschien mogelijk het op een andere sleuteldag te doen, of misschien zijn er nog andere mensen die hem kunnen helpen?
 
GG,
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt, dank voor de correctie.Miquelangelo1969 schreef : je haalt nu Bouke (die mij de laatste keer hielp met mijn koppelingsplaten) en Bart aka Snoek (die mij vorig jaar hielp met de DBriem) door elkaar, maar dat even terzijde.
Als Gerben een uurtje of twee aan het werk moet, als voorbereiding en weet wat ie moet doen, lijkt het mij geen punt, als jij later bent. Gevoelsmatig zou ik een backup wel plezierig vinden, niet omdat ik in jou geen vertrouwen heb, maar stel dat Gerben de zaak helemaal los trekt en jij komt met panne op de ring A10 tot stilstand.
Mocht iemand zich geroepen voelen zich als assistent voor het eerste deel van de klus en als backup voor de rest op te werpen, graag.Dan heb jij ook tijd voor een kop koffie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 
Die back-up, dat lijkt me erg verstandig!
 
GG,
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Maar de Fan en de kappen en de V-snaartjes ontspannen en eraf halen is voor mij geen probleem [eerder gedaan]
DB riempje ontspannen en eraf halen kan ik misschien zelfs ook wel doen, alles correct timen misschien ook nog wel [heb een mooie lange sterke dop sleutel]De krukaspoelie eraf halen [als dat bij een 16 klepper ook moet] word wat moeilijker sinds ik GEEN 'timen tegenhoudtool' tot mijn beschikking heb
Alles daarna weer correct OPspannen word moeilijker, tevens de oliepompbout waar ik niks vanaf weet, en de balansriempjes is een punt.
Iniedergeval de eerste 2 uurtjes zou ik mij denk ik wel redden met het alles uit de weg halen.
En 250 km terug naar Friesland lopen is geen pretje..
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Hey Harnt,Harnt schreef : Hey Gerben,
Je mag dan wel met mij mee terug rijden hoor, langezwaag -> gorredijk is een stuk korter
En je kunt natuurlijk ook op mijn helpende hand rekenen al heb ik geen ervaring met 16V.
Groetjes Harnt
Gelukkig maar!Maar naar Gorredijk lopen is dan nog best wel een afstandje, je mag me dan lekker voor de deur afzetten
Blij dat ik je op hulp kan rekenen.
We moeten dan die dag wel vroeg vertrekken, 2 uurtjes rijden, en we [ik] moet[en] vroeg beginnen.
Brrrrrrrr...
Groeten,Gerben</div>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Hey Alexander,asatter schreef : Gerben als je een stukje om wilt rijden (via neede) wil ik je de gehele dag wel assisteren.
Je hulp is hartstikke welkom!
Maar een stukje is wel wat 'positief'...Routebeschrijving naar Gemert222 km – ca. 2 uur 17 min. Routebeschrijving naar Gemert via Neede.328 km – ca. 3 uur 48 min. Bijna 4 uren rijden!
Of Google routeplanner is heeel erg fout bezig.
Routebeschrijving naar NeedeA32 en N332145 km 2 uur 0 min.
Wel lang rijden voor 140km...
Vanuit Neede naar Gemert...
A73154 km 1 uur 52 min.
Hmm
Andere routeplanner maa us proberen, de ANWB!
Dan ben ik meer dan 2 uren onderweg voor 180 KM.OF ik ben 4 uren onderweg voor 120 KM
Wat een verschillen tussen routeplanners!
Iniedergeval dus zowiezo lang onderweg.
Ik heb er niet een Mega probleem mee, maar Harnt scheurt ook mee met zijn bolide.Die wil denk ik ook wel lekker lang op 1 oor blijven liggen.
Verder rij ik ook niet op een mirakel brandstof maar gewoon op benzine, wat dus lekker duur is.
Als Harnt er geen probleem mee heeft, errrrruuuuuug vroeg te moeten vertrekken......
Maar rijd je dan zelf met een bolide? of stap je in?Misschien is het een optie, dat jij naar een 'meeting' point ergens wat dichterbij heen rijdt [op route naar gemert], en we je daar dan oppikken?
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.