Success...Distributieriem 16 klepper vervangen in Gemert 27 maart 2010
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Welk geluid maakt?flip_21 schreef : Als je 16V motor dat geluid maakt, is er ook kans dat de riem niet op de juiste spanning staat.. ik vind het maar een eng gebeuren. Het klinkt wel leuk ja, kromme kleppen klinkt niet leuk haha
Gr,
Philip
Je maakt me nu bang
Groeten,Gerben</div>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

laat je niet gek maken, een 16V heeft echt een karakteristiek geluid, die fluit een beetje bij hoge toeren, mijn Skepp doet dat ook en daar zitten de riemen echt NIET verkeerd hoor!
Dat geluid komt vooral door de balansriemen, maar die kan je zonder problemen weglaten, het verschil in het 'voelen' van de motor is alleen te merken bij stationair toerental en dan zelfs heel miniem.Het punt is ook dat 'als' een balansriem breekt die hoogst waarschijnlijk de distributieriem meeneemt met alle gevolgen (kromme kleppen) van dien.
Maar goed, it's your call!

GG,

- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
He Flip,flip_21 schreef : Als je 16V motor dat geluid maakt, is er ook kans dat de riem niet op de juiste spanning staat.. ik vind het maar een eng gebeuren. Het klinkt wel leuk ja, kromme kleppen klinkt niet leuk haha
Gr,
Philip

ik begrijp niet zo goed waarom je dit zegt. Jij was toch degene die altijd riep dat je de balansriemen moest verwijderen? En die riemen zijn nou net de reden dat een 16V 'fluit'.
Dat heeft toch helemaal niets met een verkeerd afgestelde riem te maken? Het is geen V-snaar!
Nu laat je een 'nog niet zo bekend met een 16V' behoorlijk schrikken..... is toch niet nodig?

GG,

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Heb je enig idee hoeveel auto's er rond rijden met balansasriemen? Als dat risico zo hoog was, had men daar allang een andere oplossing voor gevonden.Miquelangelo1969 schreef : Het punt is ook dat 'als' een balansriem breekt die hoogst waarschijnlijk de distributieriem meeneemt met alle gevolgen (kromme kleppen) van dien.
Wie overigens bang is dat er aan z'n auto iets kapot gaat, moet geen luxe auto kopen. Daar zitten veel dingen aan die (bijna) allemaal kapot kunnen gaan.
groetjes
Mathy
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

er rijdt er iig 1'tje rond, nl die van mij.
Skepp heeft ook gewoon de balansriemen nog en die blijven ook.
Ik wilde alleen maar aangeven dat het geen kwaad kan ze te verwijderen, en dat ALS ze breken ze WAARSCHIJNLIJK de distributie riem meenemen.
Ik zeg niet DAT ze breken..... Het was niet meer bedoeld dat goedbedoelde informatie waar hij zelf zijn oordeel uit mag/kan filteren, ik zou als advies geven ze te laten zitten.
Maar zie niet direct een gegronde reden om ze te laten zitten.

GG,

laten zitten????? <a href=" www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10 " target="_blank">Miquelangelo1969 schreef : ......, ik zou als advies geven ze te laten zitten.
ik denk dat je dat ook wel bedoeld <a href=" www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10 " target="_blank">
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Dit vergroot de klus denk ik wel aanzienlijk op de sleuteldag, als dan blijkt dat het teveel van het goede is om op 1 dag te doen...dan mogen ze wel weg blijven.Maar heb ze er toch liever wel omheen.
Groeten,Gerben
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-