Success...Distributieriem 16 klepper vervangen in Gemert 27 maart 2010
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Nou ik nog niet eerder de DB riem van een 16 klepper heb verwisseld [wel van een 8 klepper]Zou ik graag willen weten waarop te letten, en wat mee te nemen..
Db riem.SpanrolOliepompflensbout?Balansasriemen? ??
En natuurlijk of er mensen bereid zijn een helpende hand te lenen!?
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

ik spreek uit ervaring.
Het is echt een flinke klus, maar niet onmogelijk. Ik heb het een jaar geleden ook gedaan met de bijzonder technische hulp van Snoek (Bart). Wij zijn om 10 's morgens begonnen en waren om een uur of 5 klaar geloof ik.
Ik wil wel een handje meehelpen, maar wil ook koffie kunnen drinken. Dus het lijkt me verstandig als je iemand meeneemt die hier wel wat kaas van gegeten heeft.

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
gerryberrie schreef : en wat mee te nemen..
Db riem.SpanrolOliepompflensbout?Balansasriemen???
Groeten,Gerben <div class="content"> Volvo 740 Estate Zwart/Grijs GLT 1989 B234F 16 Klepper 400420KMLidnummer 1070 Gorredijk - Friesland </div>
Onderdelen bestellen bij Carlo.
Beetje jammer als je er straks staat en je mag niks.
Succes ermee.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
En heb dan ook niet echt de 'tools' ervoor.
Je hulp is dus heel erg welkom!En koffie drinken mag natuurlijk altijd!
Verder heb ik geen idee wie hier meer kaas van gegeten heeft, vandaar ook mijn oproep!
Ik heb op het aanmeldformulier van de sleuteldag aangegeven de db riem te willen gaan wissellen, dus ik denk dat alles wel besteld word door Carlo.[Pas de 2e keer dat ik bij Carlo kom, dus ik zou het ook niet weten!]
Groeten,Gerben
</div>
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

ik wil wel toezeggen dat ik je kom helpen, maar dan mag jij het 'vuile werk' doen....
Carlo heeft de nodige tools, zoals een riemspannings meter, om de klus te klaren.
Je kan er ook voor kiezen de balansriemen weg te laten, zitten ook niet meer op de GK, iets vermogen winst en wat lager brandstof verbruik en minder kans dat er iets kapot gaat.... maar daar is al veel over gediscuseurt hier op het forum.
En het scheelt toch wel weer wat werk.....

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Hoi Miquel,Miquelangelo1969 schreef : Hoi Gerben,
ik wil wel toezeggen dat ik je kom helpen, maar dan mag jij het 'vuile werk' doen....
Carlo heeft de nodige tools, zoals een riemspannings meter, om de klus te klaren.
Je kan er ook voor kiezen de balansriemen weg te laten, zitten ook niet meer op de GK, iets vermogen winst en wat lager brandstof verbruik en minder kans dat er iets kapot gaat.... maar daar is al veel over gediscuseurt hier op het forum.
En het scheelt toch wel weer wat werk.....
GG,
Daar ik ben hartstikke happy mee! blij dat je helpt!
Het 'vuile' werk zal ik dan maar op me nemen
Gelukkig heeft Carlo de tools.
Ja van mij mogen de balansriemen opzich ook wel wegblijven, als dat inderdaad vermogenswinst en zuiniger verbruik oplevert, maarja hij loopt dan denk ik wel wat 'onstabieler' of valt dit erg mee?Ze zitten er niet voor niks op lijkt mij.
En een echt 16 klepper geluid heeft die van mij niet Frits, ok ja hij heeft wel een leuke 'whistle' in de hogere toeren, maar voorderest klinkt die hetzelfde als een 8V
En ja mijn uitlaat lekt, dus egt beoordelbaar is het niet, heb zowiezo al een leuk brom!
[Wie weet zit er al niet eens een balansasriem omheen...]
Groeten,Gerben
</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gr,
Philip