Schade tijdens proefrit, wie is aansprakelijk?? Opgelost!
- V700 register
- Nieuw lid
-
<pre>Paul, </pre><pre>Rob vroeg hoe het verzekeringstechnisch zit en dat heb ik koel en zakelijk geprobeerd uit te leggen. </pre><pre>Dat hij zich kloten voelt, en niet lekker met het hele geval in zijn maag zit is duidelijk, maar gezien zijn gevoel dat ze hem een poot proberen uit te draaien heb ik bewust voor deze wijze van schrijven gekozen. </pre><pre>Maar eerlijk is eerlijk, een kop-verkoop overeenkomst inclusief een proefrit is en blijft een zakelijke transactie, ook tussen particulieren onderling. Maar het siert Rob inderdaad dat hij zoekt naar een oplossing die de tegenpartij de schade vergoed zonder dat Hem een poot wordt uitgedraaid. </pre><pre> </pre><pre>Als iemand een deuk in mijn auto zou rijden tijdens een proefrit zou ik doodziek zijn.</pre>solexpaul schreef : Dat vind ik wat kort door de bocht, ookal heb je juridisch gelijk je beschadigd een eigendom van een ander. Het siert Rob als hij gewoon de schade betaalt ongeacht of hij het van de verzekering terugkrijgt.
Verplaats je zelf hier eens in? Als iemand in jouw auto een deuk rijdt tijdens een proefrit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Soort gelijk heb ik zelf wel eens gehad met een motorfiets van een ander. hebben toen (ong. 7 jaar geleden) gewoon betaald omdat ik de schade had veroorzaakt en iemands anders mij aansprakelijk stelde.Buitenkantrechts schreef : [ Beste allemaal,
Ik begrijp de goede adviezen, maar dit is echt een vak. Net als sleutelen aan auto's waar ik altijd braaf de interesaante stukken van de veeel handigere andere leden lees en er iets van leer.
In de Aansprakelijkheidsverzekering voor Particulieren(AVP) vroeger WAP genoemd, zijn schades met motorrijtuigen uitgesloten. Ook bij Centraal Beheer is dat uitgesloten. Zie daarvoor voorwaarden woongarant verzekering pagina 48/49 artikel 4.3 van de bijzondere voorwaarden aansprakelijkheidsverzekering W03111.
De reden hiervoor is dat motorrijtuigen WAM plichtig zijn, dat betekent dat je als houder van het kenteken verplicht bent om deze verzekerd te hebben. Verzekeringsmaatschappijen hebben dat met plezier er uit geschrapt in de jaren 70.
en ze hebben er niet eens moeilijk overgedaan. was volgens mij met twee brief wisselingen geregeld. had zelfs geen eigenrisico.(misschien omdat ik het eerlijk uitgelegd heb, ik had er ook een ander verhaal van kunnen maken, ik verloor mijn evenwicht of iets degelijks)
Dus informeren is altijd mogelijk.
Misschien als coulance dat ze uitbetalen.
Zo hebben ze vorig jaar bij mijn vader zijn nav. uit de auto gestolen.
was niet verzekerd ook miet bij kostbaarheden buitenhuis.
maar als coulance wel een nieuwe kunnen kopen. het bonnetje opsturen en geld werd vergoed.
Dat is nog eens....... even Apeldoorn bellen.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Wart
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kun je dat eens nuanceren?wart schreef : Met dit draadje heb ik miin lijstje met 'Volvovrienden' aan wie ik absoluut geen!! auto zou willen verkopen weer aardig kunnen aanvullen .
- V700 register
- Nieuw lid
-
____________________Baseman schreef : Heb je bij het samen overeenkomen van "weinig schade, maar in ieder geval geen scheur" een getuige, toevallig?
Ik neem aan dat er dus geen getuigen waren?
Waren er eigenlijk wel getuigen van 'het ongeluk'?
bij dezen hoop ik op het lijstje van Wart te komen

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een bumper die al gebruikssporen vertoond zal nooit volledig vergoed worden en daar lijkt het hier wel op. Wordt voor dit bedrag de hele bumper hersteld/vernieuwd ?Dat je de schade wil vergoeden siert je, maar zoete lieve gerritje hoef je niet te zijn, vind ik althans.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beste Rob, Excuses voor het feit dat ik zo lang wachtte met mijn antwoord. Dat komt omdat ik heb zitten zoeken naar alternatieven voor de schade. Ik had er geen goed gevoel bij jou voor die schade op te laten draaien en ook geen goed gevoel bij de expertise van het bedrijf waar ik de offerte had laten maken. Uiteindelijk heb ik viavia iemand gevonden die de bumper bekeken had en onze conclusie deelde dat er niks gescheurd is in de bumper. Want ik vond dat ook een heel raar verhaal dat deze gescheurd zou zijn. Ook die bumpersteunen bleken niet heel los te zitten dus ik heb het vermoeden dat het bedrijf dat de offerte maakte meer dacht aan extra omzet dan aan reële schade. Om een lang verhaal kort te maken: de bumper zit nu weer goed vast (want hij zat een beetje los) en de lakschade ga ik zelf bijwerken. Ik laat het ook hierbij zitten; uiteindelijk was het ook mijn eigen risico zoals je terecht schreef. Maar doordat ik mezelf ook geconfronteerd zag met dat hoge bedrag heb ik in een lichte opwelling die verwijtende mail naar je geschreven waarvoor mijn excuses. Ik wil je bedanken voor je genereuze aanbod om 150 euro mee te betalen maar aangezien de kosten nu eigenlijk te verwaarlozen zijn laat ik het hier bij; het is immers mijn eigen verantwoordelijkheid. Groeten P
Natuurlijk is het hier en daar een beetje een vreemd verhaal, maar ik ben er wel blij mee! Hij had tenslotte gemakkelijk misbruik kunnen maken van mijn goedgelovigheid en het siert hem dat hij dat niet gedaan heeft!
"Eind goed, al goed", zullen we maar zeggen.
Rob K.
- V700 register
- Nieuw lid
-