Schade tijdens proefrit, wie is aansprakelijk?? Opgelost!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je bij het samen overeenkomen van "weinig schade, maar in ieder geval geen scheur" een getuige, toevallig?R. Korteweg schreef : is gewoon een particulier en dus geen bedrijf. Probleem is simpelweg dat het een oppervlakkige kras was op de bumper en dat we samen al hadden geconstateerd dat er geen scheur in zat.
Stuur dan je eigen schade-expert er eens op af, of deel hem in ieder geval mede, dat je dat gaat doen, dat kan ook wel eens helpen.
Ik denk dat de crisis rare dingen doet met mensen. (en dat jij daar nu de dupe van bent, tenzij je allebei, in de regen, met beslagen bril, van een meter of 5 afstand, gezien hebt dat het 'in orde' was, maar ik neem aan dat je het heel goed, en van dichtbij gechecked hebt.)Waar zijn trouwens de foto's (of is dat een tweede les, voor de volgende keer?)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik overigens bij iemand anders in huis per ongeluk een raam breek, dan ben IK aansprakelijk, ook al is het huis verzekerd en zou ik het kunnen verhalen op mijn WA (wettelijke aansprakelijkheid) verzekering. Ook in dit geval zou de veroorzaker volgens mij aansprakelijk zijn. En dat het dan hoog uit valt bij een erkend schadebedrijf, tsja...dat weten we allemaal, als we het zelf fixen is het altijd goedkoper als bij een officieel garagebedrijf....
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Goede Volvo vrienden,In de discussie wordt er veel gezegd over het sturen van experts en praten met de eigen verzekeringsmaatschappij. Nu is dit mijn werk en kan jullie het volgende melden. beneden de € 500 of 750,- afhankelijk v.d. verzekerignsmaatschappij komt er niemand opdraven. De kosten van een expert belopen al snel zo'n 275,-. Verder is het juist om te stellen dat de uitlener verantwoordelijk is, als er geen afspraken zijn. Er is een mogelijkheid dat de casco dekking van je eigen auto overgaat op een ander voertuig, dat is bij leenauto's van de garage. Veelal wijst de garage je daar op of is er een mega sticker in de auto geplakt.Dit geldt niet voor de Wettelijke AansprakelijkheidHet lijkt mij zinvol om nog eens te gaan praten met de eigenaar of anders dit door een bemiddelaar laten doen. Ik doe dit zelf regelmatig voor klanten, mogelijk dat jouw verzekeringsman of vrouw dat ook voor je kan doen. Mocht je er echt niet uitkomen, dan ben ik bereid je te helpen. Groeten Jan KramerBaseman schreef :
Heb je bij het samen overeenkomen van "weinig schade, maar in ieder geval geen scheur" een getuige, toevallig?R. Korteweg schreef : is gewoon een particulier en dus geen bedrijf. Probleem is simpelweg dat het een oppervlakkige kras was op de bumper en dat we samen al hadden geconstateerd dat er geen scheur in zat.
Stuur dan je eigen schade-expert er eens op af, of deel hem in ieder geval mede, dat je dat gaat doen, dat kan ook wel eens helpen.
Ik denk dat de crisis rare dingen doet met mensen. (en dat jij daar nu de dupe van bent, tenzij je allebei, in de regen, met beslagen bril, van een meter of 5 afstand, gezien hebt dat het 'in orde' was, maar ik neem aan dat je het heel goed, en van dichtbij gechecked hebt.)Waar zijn trouwens de foto's (of is dat een tweede les, voor de volgende keer?)
960 Estate uit 1991, binnenkort te koop? Als de lage bijtelling naar 25 jaar gaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan heb jij de schade betaald (zuur maar sportief) en hij heeft je niet , of maar een klein beetje, getild.
Of bied aan dat je zelf komt kijken naar de schade en het ergens anders ook laat taxeren.
Dr vinyl?
- V700 register
- Nieuw lid
-
[/quote]
Goede Volvo vrienden,In de discussie wordt er veel gezegd over het sturen van experts en praten met de eigen verzekeringsmaatschappij. Nu is dit mijn werk en kan jullie het volgende melden. beneden de € 500 of 750,- afhankelijk v.d. verzekerignsmaatschappij komt er niemand opdraven. De kosten van een expert belopen al snel zo'n 275,-. Verder is het juist om te stellen dat de uitlener verantwoordelijk is, als er geen afspraken zijn. Er is een mogelijkheid dat de casco dekking van je eigen auto overgaat op een ander voertuig, dat is bij leenauto's van de garage. Veelal wijst de garage je daar op of is er een mega sticker in de auto geplakt.Dit geldt niet voor de Wettelijke AansprakelijkheidHet lijkt mij zinvol om nog eens te gaan praten met de eigenaar of anders dit door een bemiddelaar laten doen. Ik doe dit zelf regelmatig voor klanten, mogelijk dat jouw verzekeringsman of vrouw dat ook voor je kan doen. Mocht je er echt niet uitkomen, dan ben ik bereid je te helpen. Groeten Jan Kramer
960 Estate uit 1991, binnenkort te koop? Als de lage bijtelling naar 25 jaar gaat.[/quote]
Dank voor je heldere verhaal en je aanbod Jan! Ik ga er niet vanuit, maar als het allemaal mocht vastlopen, zal ik er graag gebruik van maken.
Ik ben overigens niet van plan de auto te kopen: lambdasonde brandt continue, hemel hangt overal los, koplampwisser afgebroken, centrale portiervergrendeling defect, koplampglas gescheurd, lederen interieur total loss, geen APK, veel krassen en andere gebruikerssporen, olielekkage bij de peilstok en de vuldop, stoeprandschade bij de velgen, lekke (?) voorband, roest bij achterraam en schuifdak, geen rekeningen aanwezig.
Als hij z'n zin krijgt is de achterbumper het enige onderdeel dat werkelijk als nieuw is, terwijl dat volgens de advertentie op de gehele auto van toepassing zou moeten zijn.
Rob K.
www.mijnbrieven.nl/index.php?cat=auto&am...e-tijdens-proefrit-2
verder had de eigenaar je zeker terplekke moeten melden dat hij de schade op je ging verhalen of verantwoordelijk stellen. en niet achteraf.
je had ook samen een schade fornulier in moeten vullen. zodat er bewijs zou zijn dat jij de schade hebt veroorzaakt, want dat heeft hij nu niet.
en vooral omdat je aangeeft dat je het gevoel heb, dat ze je een poot willen uitdraaien. een scheur in een bumper zie je echt wel en zoals je zegt dat het bijna niet te vinden was daar er meer gebruikerssporen zijn denk ik
dat als het in de buurt is even moet gaan kijken of er idd de scheur te zien is. of vraag een foto van de scheur/schade en bekijk of dit de situatie is zoals jij het ook gezien hebt.
als dit zo is kijk dan of je W.A.P. verzekering je hier iets kan betekennen.bijvoorbeeld centraalbeheer zegt: is verzekerd Materiële schade is schade aan spullen. Dit kan bijvoorbeeld schade aan de auto of bromfiets van het slachtoffer zijn. Maar ook schade aan kleding van het slachtoffer is materiële schade.staat namelijk niet bij hoe de schade ontstaat.

verder had de eigenaar van te voren moeten melden dat de auto wa verzekerd is en uitdrukkelijk moeten melden dat elke schade door jou schuld door jouw vergoed moet worden.

in het volgende geval heeft de betuurder schriftelijk fout erkent en is wel aansprakelijk
www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=6436
en dit is ook een goede (verbond van verzekeraars)
www.allesoververzekeren.nl/veelgestelde-...uto-kopen/auto-kopen
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Eventueel zou je de juridische afdeling van de ANWB eens kunnen mailen of bellen. Die hebben misschien ook nog wel een schadeexpert.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beste allemaal,asatter schreef : optie???
www.mijnbrieven.nl/index.php?cat=auto&am...e-tijdens-proefrit-2
verder had de eigenaar je zeker terplekke moeten melden dat hij de schade op je ging verhalen of verantwoordelijk stellen. en niet achteraf.
je had ook samen een schade fornulier in moeten vullen. zodat er bewijs zou zijn dat jij de schade hebt veroorzaakt, want dat heeft hij nu niet.
en vooral omdat je aangeeft dat je het gevoel heb, dat ze je een poot willen uitdraaien. een scheur in een bumper zie je echt wel en zoals je zegt dat het bijna niet te vinden was daar er meer gebruikerssporen zijn denk ik
dat als het in de buurt is even moet gaan kijken of er idd de scheur te zien is. of vraag een foto van de scheur/schade en bekijk of dit de situatie is zoals jij het ook gezien hebt.
als dit zo is kijk dan of je W.A.P. verzekering je hier iets kan betekennen.bijvoorbeeld centraalbeheer zegt: is verzekerd Materiële schade is schade aan spullen. Dit kan bijvoorbeeld schade aan de auto of bromfiets van het slachtoffer zijn. Maar ook schade aan kleding van het slachtoffer is materiële schade.staat namelijk niet bij hoe de schade ontstaat.
verder had de eigenaar van te voren moeten melden dat de auto wa verzekerd is en uitdrukkelijk moeten melden dat elke schade door jou schuld door jouw vergoed moet worden.
in het volgende geval heeft de betuurder schriftelijk fout erkent en is wel aansprakelijk
www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=6436
en dit is ook een goede (verbond van verzekeraars)
www.allesoververzekeren.nl/veelgestelde-...uto-kopen/auto-kopen
Ik begrijp de goede adviezen, maar dit is echt een vak. Net als sleutelen aan auto's waar ik altijd braaf de interesaante stukken van de veeel handigere andere leden lees en er iets van leer.
In de Aansprakelijkheidsverzekering voor Particulieren(AVP) vroeger WAP genoemd, zijn schades met motorrijtuigen uitgesloten. Ook bij Centraal Beheer is dat uitgesloten. Zie daarvoor voorwaarden woongarant verzekering pagina 48/49 artikel 4.3 van de bijzondere voorwaarden aansprakelijkheidsverzekering W03111.
De reden hiervoor is dat motorrijtuigen WAM plichtig zijn, dat betekent dat je als houder van het kenteken verplicht bent om deze verzekerd te hebben. Verzekeringsmaatschappijen hebben dat met plezier er uit geschrapt in de jaren 70.
Dat is wat anders dan schade aan motorrijtuigen, b.v. het fietsje van de kinderen langs de auto of als inzittende van een auto.
Overigens is het goed om ook eens na te denken hoe je dat zelf geregeld hebt met geschorste kentekens.
Groeten Jan Kramer

960 Estate uit 1991, binnenkort te koop? Als de lage bijtelling naar 25 jaar gaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik de beschrijving van de auto zo lees is het schadebdrag bijna gelijk aan de dagwaarde? Mocht je tegen elke verwachting in toch echt aansprakellijk zijn en persoonijk de schade moeten betalen dan ben je beter af om de auto naar een door jou gekozen adres te laten brengen alwaar jij dan de schade aan de schadehersteller betaald.
Vooraf zou ik me er zeker van vergewissen of de door scandcar vastgestelde schade echt wel degene is die jij hebt toegebracht.
Nogmaals, succes! Groeten Rudiger