Ontwerp onderhoudskostenoverzicht in Excel (update 17-8-2009)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 21:10 #1075761 door V700 register
Ik wil eens kijken of het mogelijk is een applicatie te bouwen in Excel (of eigenlijk een spreadsheet met rekenfuncties en dat soort dingen) die een goede weergave geeft van de kosten van het wagenpark.
Ik wilde al langer eens iets ontwerpen, maar steeds komt het er niet van (overigens geen belofte dat het in een maand af is....;-)) maar nu werd ik door Jblokzijl getriggert.
Ik het rekenblad wil ik opnemen:
  • Brandstofkosten
  • onderhoud zelf uitgevoerd
  • onderhoud laten uitvoeren
  • belasting
  • uitgesplitst per jaar
  • overzichten per kilometer
  • overzichten per jaar (de makkelijkste opgave)
Maar, er zijn vast dingen die ik nog tegenkom als ik er mee bezig ben, of domweg vergeten ben.
Welke zaken vind je belangrijk om in zo'n overzicht te hebben?
Probeer het zo duidelijk en volledig mogelijk te omschrijven.Wellicht is dit voor de toekomst een leuke sheet om onder de (forum-)leden te gaan gebruiken.
En bij uitblijven van input, enkel voor mezef, dat is natuurlijk ook prima.

[EDIT: Geupdate sheet zal via de link hieronder terug te vinden zijn, de link in de postinghieronder, zal ik weghalen, werkt enkel verwarrendTevens heb ik het topic verplaatst naar Clubhuis in plaats van kletshoek. <table border="0" width="315" height="46" id="attachments"><tbody><tr> </tr> <tr class="odd"> <td><a href=" members.home.nl/volvoforlife/v700images/...kostenberekening.xls " target="_blank">Opzet kostenberekening.xls 1.38 Mb[END]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 21:38 #1244118 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb
Heb ik al, zal het je (met mijn privé gegevens) via de mail binnenkort toesturen zodat je kan zien hoe eea werkt. Uiteraard zijn mijn gegevens niet bedoeld voor verdere verspreiding, lege excel mag je hier wel voor gebruiken.
Ik neem hierin ook afschrijving mee, de kmkosten vergoeding van mijn werkgever trek ik niet van de koten af. Ik scan mijn facturen en hyperlink daarnaar in mijn excel file. Hoewel dat scannen natuurlijk lastig is voor mensen zonder scanner (tip: ga met € 7.50 naar de konginnedagmarkt).
Wat nog leuk zou zijn is een worksheet om je klepstelplaatjes bij te houden (en evt het aantal kms tot koprevisie te voorspellen) evenals een tool voor de kmstanden van de set winter- en zomerbanden. En een tooltje voor je olieverbruik. Heb ik er nog niet in kunnen zetten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 21:44 #1244119 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handig.
Kijk, da's handig.Dat was ook een van de redenen van de "oproep".
Uiteraard zal ik prive gegevens wissen.
Adres heb je?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 22:01 #1244121 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alerts
Wellicht bepaalde alerts -gerelateerd aan bijvoorbeeld de kilometerstand- zodat je er d.m.v. één of andere pop-up of knipperend 'iets' aan herrinnerd wordt dat het bijvoorbeeld tijd is om de kleppen weer eens te stellen na 15.000 km? Er zijn vast meerdere zaken te bedenken die normaal gesproken na een vast aantal kilometers periodiek aan bod komen.
Verder: onderscheid tussen gebruikte onderdelen en nieuwe onderdelen, is dat handig?Een aparte rubriek voor 'opleukspul' zoals bijvoorbeeld chromen tellerringen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 22:20 #1244125 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic apart
Opleukspul heb ik al als accessoires ondergebracht in een eigen categorie. Geen onderscheid tussen dingen die ik zelf heb gedaan of heb laten doen. Anders dat ik geen factuur heb van mn eigen werk :) Ook geen onderscheid tussen nieuwe onderdelen of gebruikte (zet ik wel in de omschrijving).

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 22:29 #1244127 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Bestaat reeds
In de "eigen rijders" truckers wereld.
Hierop kan je echt alles op invullen (tot en met tolwegen, winter/zomer banden, welke oplegger enz enz)
Je ziet dan van dag tot dag wat de kosten waren, wat je verdient hebt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 22:35 #1244128 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja

Baseman schreef : Adres heb je?

Zit al in je mailbox op het "thuisadres".

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 23:31 #1244133 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic nog een voorbeeld
Ik gebruik er een met een tabblad/sheet voor historie onderhoud, klepstelplaatjes,banden en kosten per jaar.
In een summary sheet verschijnt dan per jaar een regel en vervolgens wat afgeleide informatie.
Ik zal je per mail het bestand van de diesel toesturen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 23:36 #1244134 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Suggesties ontvangen.

Wouter1973 schreef : Wellicht bepaalde alerts........ een vast aantal kilometers periodiek aan bod komen.

Check, goeie optie.

struis schreef : In de "eigen rijders" truckers wereld.
Hierop kan je echt alles op invullen (tot en met tolwegen, winter/zomer banden, welke oplegger enz enz)
Je ziet dan van dag tot dag wat de kosten waren, wat je verdient hebt.

Dat heb je niet toevallig ergens, zonder copyrightrechten?

Adrian schreef : Ik zal je per mail het bestand van de diesel toesturen.

Dank u, graag.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 00:32 #1244137 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Zonder copyright
De "eigen" rijders die ik ken/kon, zijn aan de hand van deze Exel staatjes gestopt met "voor je eigen rijden" (niks te verdienen blijkt dus)
Ik kom er binnenkort wel een tegen, m'n USB-stick heb ik altijd bij me.............
Die "staatjes" zijn al zoveel keer gekopieerd, mocht er al een copy-right op zitten, geen probleem lijkt me.
Een inval van de software Politie in een rijdende vrachtwagen, zo hard lopen ze niet.
Bij droog weer ga ik dit weekend met een paar ex truckers "gummen" met de KTM, zal bellen............

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC