Verkleurde achterlichten en ecoline

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2008 19:34 #1220507 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic buitenkant!
De dofheid van de lampen zit toch ook aan de buitenkant? Aan de buitenkant opbrengen dus! Je zult verbaasd staan van het resultaat! Dat geldt ook voor die typische wit uitgeslagen bumpers van de 740 uit de latere bouwjaren (1990). Het oorspronkelijke donkere grijs komt weer naar boven door een heel dun laagje gekookte lijnolie, en als je het zorgvuldig doet en zorgt dat de boel goed kan drogen (regendruppels zijn funest!) wordt het helemaal egaal en als nieuw.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2008 19:36 #1220508 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic origineel

R. Korteweg schreef :

Wouter1973 schreef : Spaarzaam aanbrengen met schone doek (niet op de lak!), goed laten drogen, klaar.

Aan de buiten- of binnenkant? Ik kan me haast niet voorstellen dat het rood dan roder wordt. Mij viel het laatst ook op dat mijn remlichten niet echt mooi rood meer waren, of liever gezegd mijn vrouw, die achter me reed. Ook mijn units zijn er destijds, bij aankoop, nieuw opgegaan. Is het iemand bekend dat imitatie minder kleurvast is?
Rob K.

Volgens mij is dit een bekende kwaal bij Volvo's tussen de pak 'm beet 1990 en 1993. Ook met originele lampunits. Kijk maar eens naar een 850 van deze bouwjaren, die hebben er vrijwel allemaal last van, vaak nog erger dan bij de 740/940.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2008 20:13 #1220513 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic kleuren

JP Elverding schreef : De combinatie witte knippers / ongekleurde lampjes schijnt niet te mogen. Gele knippers met ongekleurde lampjes mag weer wel :)
Of niet????

1 De knippers voor mogen wit zijn en mogen ook wit knipperen.
2 De zijknippers mogen wit zijn maar moeten oranje knipperen.
 (de zijknippers hoeven er voor ik meen 1995 ook niet op te zitten, zitten ze er wel op en knipperen ze wit dan demonteer je even je knipperunit, want wat er niet zit hoeft ook niet te werken)
3 De achterknippers mogen wit zijn maar moeten oranje knipperen.
De APK-keurmeester zal mij wel corrigeren als hier ergens iets niet klopt!
Maar de ene keurmeester is weer de andere niet. Dat weet jij inmiddels maar al te goed.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2008 20:47 #1220516 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic APKleurendoof
Nou ja, tegenwoordig moet je als weggebruiker al blij zijn dat mensen hun knippers gebruiken..
Achter mag trouwens ook rood knipperend licht zijn; lijkt me ook wel aardig.
En wat de APK betreft voor mij is het belamgrijkste dat de auto 100% betrouwbaar is; dus zelfs al is de BG goedgekeurd alles moet gewoon top zijn.Alleen de buitenkant, dat is het kind van de rekening. Of liever, van de bankrekenig ;(
Wens iedereen een heerlijk avondje toe!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2008 20:32 #1220603 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Witte uitslag
Klopt, en zoals ook al werd vermeld in het draadje, de 850's hebben er NOG meer last van aldus een 850 vriend van mij, en kijk maar eens rond naar de 850's op de weg. Het kunsstof slaat op gegeven moment gewoon wit uit. Wat daar de reden van is weet ik niet. UV? Of gewoon fel zonlicht? Ik had ongeveer 6 jaar geleden nieuwe units gekocht voor een '90-er 760 sedan. Je weet wel die brede units. Deze kosten 250Euro per stuk. Twee nieuwe gekocht (daar koop je dus een tweedehands 740 voor...) en nu zijn ze weer niet zo mooi transparant meer; weer een witte waas. Nog niet zo erg wit, maar toch... Het was een hoop geld.
Wat helpt is de boel oppoetsen met koperpoets of tandpasta. Daarna bijhouden met opwrijven van lijnolie idd. Als ze echt super dofwit zijn uitgeslagen kun je poetsen met koperpoets wat je wilt, je krijgt ze niet meer in goede conditie. Nieuwe units aanschaffen is het enige alternatief in dat geval.
Groetjes,
Robert 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2008 11:22 #1220630 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen witte uitslag
Bij mij was er geen sprake van een witte uitslag (soort verkrijting van componenten) maar van verdwijnen van de rode verf aan de binnenkant.
Heb met ecoline geklooid, het geheel lijkt weer een stuk roder dan het was; donderdag wil ik even bij de APK-keurder langs gaan voor een ja of nee; ga nog wel even twee leen achterlichten ophalen, just in case!
Voor het verkrijten heb ik misschien wel een spulletje liggen dat ik ooit uit de USA heb geimporteerd voor een heel ander doeleinde. Zou ik echt naar moeten zoeken, dus als ik iemand daarmee blij kan maken wil ik dat wel doen. Laat maar lezen!
Zonnige zondaggroet
JohnPeter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2008 12:04 #1220634 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic binnen-/buitenkant
Nu begrijp ik de verwarring over het aan de binnen- of buitenkant aanbrengen van de lijnolie. Mijn excuses, ik heb waarschijnlijk niet goed gelezen. Lijnolie helpt alleen bij witte uitslag, aan de buitenkant dus. (en bij kunstof onderdelen, zoals bumpers, stootstrips, buitenspiegels, ook aan de buitenkant dus).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2008 12:21 #1220635 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwe units isoleren?
Hm, minder dat ze hoe dan ook wit uit gaan slaan over de tijd.
Zijn de units, als ze nog nieuw zijn, niet te isoleren met een transparante coating of iets dergelijks? Of gaat het van binnen uit?
Groet,
Tamas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2008 14:46 #1220656 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Buitenkant
Tamas,
Ze worden wit aan de buitenkant.
Robert
het verdwijnen van de kleur aan de binnenkant zoals bij John heb ik nog niet gezien. Maar ja, af en toe maak je rare dingen mee. Het doffer worden aan de buitenkant is "heel gewoon"....

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2008 14:54 #1220658 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic LED's
In mijn remlichten heb ik (natuurlijk ) vel rode LED's zitten, die verkleuren niet, worden niet warm en hebben dus geen invloed op eventuele verkleuring van de binnenkant.
Helaas heb ik (nog) geen twee polige LED's gevonden, die ik voor mijn navigatie- en mistlampen kan gebruiken.
Misschien een idee voor als je naar de keuring moet?

Gulle Groet,

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC