Verkleurde achterlichten en ecoline
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gisteren in BG niet door de APK gekomen. Niet omdat de structuur of de techniek het na 742.000 km in 13 jaar ons in de steek lieten maar omdat de achterlamp units verkleurd waren. Links was de mistlamp te wit en rechts het remlicht.Wat me het meest irriteert is dat de units (met witte knippers) in 2001 of 2002 nieuw gekocht zijn.
Ben ik de enige met dit probleem? De APK-man zei dat zijn buurman een 745 had met originele achterlichtunits maar dat die niet zo slecht waren als die van mij.
Komt die verkleuring door teveel hitte gedurende de lange ritten, is het gewoon een uitzondering of is het een kwalitatief uitermate teleurstellend produkt. Of hebben ze me een imitatie geleverd? En zo ja, hoe kan ik dat zien?
Ik heb een paar potjes ecoline gekocht om te proberen de vervanging uit te stellen; de mistlamp wil ik verven aan de binnenzijde (gebruik dat ding bijna nooit, dus eigenlijk heb ik mezelf dus hiermee een eerste antwoord gegeven!) terwijl ik de remlamp (ja, nu weet ik het wel zeker... denk ik!) rood ga verven. Heeft iemand daar ervaring mee?
Alvast bedankt voor het delen van jullie kennis en ervaring!
JohnPeter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gewoon het bolletje roodgespoten met rode MOTIP spuitverf en voor de APK was he goed. Na een week was het weer mis doch de APK is ermee gehaald -

- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

je schrijft, dat mistlamp en remlicht té rood waren. Ik begrijp niet zo goed waarom té rood niet goed is.
Het is toch de bedoeling dat ze rood zijn, ik kan me voorstellen dat alle andere kleuren, wit, geel of oranje niet APK waardig is, maar rood??

Gulle Groet,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Idem...Miquelangelo1969 schreef : Hoi John Peter,
je schrijft, dat mistlamp en remlicht té rood waren. Ik begrijp niet zo goed waarom té rood niet goed is.
Het is toch de bedoeling dat ze rood zijn, ik kan me voorstellen dat alle andere kleuren, wit, geel of oranje niet APK waardig is, maar rood??
Gulle Groet,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Fijne dag!
JohnPeter
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aan de buiten- of binnenkant? Ik kan me haast niet voorstellen dat het rood dan roder wordt. Mij viel het laatst ook op dat mijn remlichten niet echt mooi rood meer waren, of liever gezegd mijn vrouw, die achter me reed. Ook mijn units zijn er destijds, bij aankoop, nieuw opgegaan. Is het iemand bekend dat imitatie minder kleurvast is?Wouter1973 schreef : Spaarzaam aanbrengen met schone doek (niet op de lak!), goed laten drogen, klaar.
Rob K.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb inmiddels de ecoline, dus ik kan in elk geval wel lampjes maken voor de knippers voor en achter. Want weet iemand of daar ongekleurde lampjes in mogen?
Groeten vanuit Oost Groningen!
JohnPeter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu ben ik geen APK keurmeester, maar het gaat toch om de kleur licht. Dus als je nu heldere units hebt met een oranje lampje, of een oranje buitenkant met een wit lampje maakt volgens mij niet uit. Als ik het goed begrijp, is dus je gekleurde unit verkleurd ??JP Elverding schreef : Heb inmiddels de ecoline, dus ik kan in elk geval wel lampjes maken voor de knippers voor en achter. Want weet iemand of daar ongekleurde lampjes in mogen?
- V700 register
- Nieuw lid
-

Of niet????