Welke autoradio met CD USB en SD slot in mijn 945

• Maarten Varewyck
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-08-2008 14:30 #1209986 door Maarten Varewyck
Beantwoord door Maarten Varewyck in topic Ik heb een Blaupunkt Queens
Ik heb een Blaupunkt Queens MP56 in mn auto zitten. dat is met aparte usb ingang aan de achterkant. 'k Heb trouwens onlangs gezien dat zijn opvolger ook voorzien is van een SD sleuf.  Als zijn opvolger even goed is als die van mij, dan kan ik er zeker niet over klagen. Enige nadeel van de opvolger is dat hij in het zilverkleurig is. Iets wat ik toch wat minder vind in onze bakstenen... maar dat moet je natuurlijk zelf uitmaken!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2008 17:30 #1209998 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Pioneer
Ik heb zelf een set pioneer radios waarbij ik me nu begin af te vragen of het niet verstandig is de jvc's een keer te vervangen.

De Pioneers die ik heb zijn oudjes (pre mp3), maar de DEH-P8000R is, net als de DEH-P6000R (helaas, frontje kwijt, als iemand er nog een heeft...) naar mijn oren een stuk beter dan de jvc's. Vooral de mosfet eindtrappen helpen veel.

Ik zou wel voor de P versie gaan zoals in de andere reactie staat. (ik vind het het prijsverschil wel waard, maar dat is persoonlijk)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
19-08-2008 18:07 #1210002 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic ja ja het is ook altijd hetzelfde
Je begint met een leuk dingetje voor 110 euro of zo en voor je het weet twijfel je over de behoorlijk duurdere versie.
En als je dan bedenkt hoe vaakje er naar luisterd, vandaag effe de bigfront genomen dus actualiteit weer effe weg, dan gaat het nergens over natuurlijk.
Heeft die P6000 nu de CD ingang achter het frontje?
Is ook wel weer cool natuurlijk maar wel kwetsbaar.
Dus met deze kanik elke USB gebruiken om de muziek data op weg te schrijven? En vervolgens plug and play in de USB hub van de Radio en klaar?
Ik wil eer namelijk een hubje aan hangen die ook nog eventueel SD of CF kan lezen. Kan dat dan? Uit Mathy zijn verhaal begrijp ik dat het niet met zekeerheid gaat werken. Of met zekerheid niet?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2008 18:25 #1210003 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic P6000UB
Heeft een wegklapbaar front met daarachter de cd...
Usb aansluiting vanachter en ik hang daar of een usb stick met muziek of een mp3 spelert aan. Je kan dan door de mapstructuur navigeren op de radio.
Vind het kwa geluid en bedieningsgemak een heerlijk ding...
En tsja ik weet niet, ik rij nu gemiddeld iets meer als 2000KM per maand en dan vind ik dat zo'n apperaat a 200 euro weer niet een heel gekke investering... Is ook al inmiddels de 2e auto waar deze nou in zit. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2008 19:05 #1210009 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom niet gewoon werken
Waarom niet gewoon werken via een aux-ingang aan de voorzijde. Mijn Sony heeft er één en daar kan alles op aangesloten worden. Ipod 160gb werkt er uitstekend op. Met een mooi helder geluid. Zulke radios'zijn er al 85 euro. Je zit alleen met een draadje en een ipod die je ergens kwijt moet (vakje onder de radio) maar je hebt geen gezeur over dingen die niet werken.
Groet, Roderik

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 00:17 #1210034 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Niet alles
Hallo Volvisti
Wie de radio ook wil gebruiken om gewoon geluid dat vanaf de antenne binnen komt af te spelen, dient er rekening mee te houden, dat de tuners in duurdere apparaten vaak beter zijn dan die in goedkope apparaten. Dat merk je vooral als de ontvangst wat minder is. Een duurder apparaat zal dan meer zenders vinden dan een goedkope.
Ondersteuning van hardware is in een computer zeer uitgebreid. Vandaar dat je er tegenwoordig vanalles aan kunt hangen, in kunt steken of kunt vervangen. Een andere harde schijf of CD-speler is in een computer geen probleem. Maar ieder ander apparaat (dan een computer) ondersteund (in de meeste zoniet alle gevallen) alleen die hardware waar bij de productie van het apparaat rekening mee is gehouden. Je kunt dus in een TomTom niet zomaar een grotere harde schijf plaatsen of het CD-mechanisme in je CD-wisselaar vervangen door een DVD speler. En dus waarschijnlijk ook geen USB hub aan je radio hangen. Daar is waarschijnlijk geen rekening mee gehouden. De meesten hier weten nog wel, dat je onder Windows 98 voor iedere "scheet" een andere driver nodig had. Sterker nog, voor een USB stick, zelfs al was ie even groot als die van een andere leverancier, had je een andere driver nodig. Voor de meeste hubs zal dat niet anders zijn. De software in een radio zal niet zo ontzettend groot zijn, dat ie al die dingen kan ondersteunen.
Maar je kunt natuurlijk altijd naar de verkoper gaan en vragen of je in zijn of haar demo-wand even de USB poort van een radio mag testen. Dan weet je het zeker.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 10:14 #1210038 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ivm met bediening

Roderik v. M schreef : Waarom niet gewoon werken via een aux-ingang aan de voorzijde. Mijn Sony heeft er één en daar kan alles op aangesloten worden. Ipod 160gb werkt er uitstekend op. Met een mooi helder geluid. Zulke radios'zijn er al 85 euro. Je zit alleen met een draadje en een ipod die je ergens kwijt moet (vakje onder de radio) maar je hebt geen gezeur over dingen die niet werken.
Groet, Roderik

Ik zou graag mijn Ipod, CD-wisselaar of ander apparaat op mijn radio willen bedienen en niet apart, wellicht dat anderen deze wens ook hebben en dus voor de USB of SD-optie gaan?
Ik vroeg me overigens meteen af of het mogelijk is een (door de auto) gevoude harde schijf is aan te sluiten op een radio die een USB host heeft, kan dat?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 10:29 #1210039 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vroeg ik me ook al af.

mbroeren schreef : Ik vroeg me overigens meteen af of het mogelijk is een (door de auto) gevoude harde schijf is aan te sluiten op een radio die een USB host heeft, kan dat?

De meeste radios sturen maar 350ma uit om iets mee te doen. Een USB-stick gebruikt daar maar een fractie van, dus dat gaat goed.Ipod of mp3 speler mogelijk iets meer, maar nog altijd onder de 350ma.Een harddisk trek veel meer dan 350ma, uberhaupt al om op te spinnen. Het je prik te kort, blijft ie tikken.
In theorie moet het mogelijk zijn om een al draaiende disk, dus inderdaad door de auto gevoed, aan te sluiten en vervolgens zou je eventueel de disk voor muziek kunnen gebruiken.Hetzelfde geld voor een USB-hubje. Zo lang die onder de 350ma trekt, samen met datgene wat je erop aansluit, is er niets aan de hand, als dat hubje maar door de radio geaccepteerd wordt. Als het een self-powered hub is, moet het geen punt zijn.
Maar effe: rijdt jij lang genoeg om dat ene nummer wat je wil luisteren op te kunnen zoeken tussen de 4000 liedjes die erop staan, uitgaande van een 40gb harddisk. Zoeken (behalve track-fwd elke keer) zal wel niet kunnen, of wel?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 10:34 #1210040 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ipod
Op de SC's (bigfront, dus alleen 960 en S/V90) kan via een blitzsafe systeem je Ipod aangesloten worden, ik dacht incl. laden en bediening. Wat je verder via de (andere) originele radios kunt is volgens mij beperkt, zeker qua bediening. Als je meer wilt, zou die functionaliteit (bediening via radio, usb hub functie, harde schijf via usb) in de radio moeten zitten die je er dan inzet. Je kunt dan kiezen voor een Kenwood dubbeldin systeem met touchscreen, wat ook navigatie en dus multimedia mogelijk maakt. Hier heeft iemand dat in zn 960 gezet, weet zo niet meer wie. Kost je wel flink knaken, ik dacht zon 1200+ euro.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 10:57 #1210044 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opfrisser

henk 940LPT schreef : Hier heeft iemand dat in zn 960 gezet, weet zo niet meer wie.

Dhr. Bakker. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC