Volvo op WATER - welke computer heb ik?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Gerard
Knalgas is gewoon waterstof.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
tussen toen en nu is dat "geheimen" niet zo makkelijk meer kunnen worden vermoord of verdwijnen. Er zijn inmiddels tientallen toepassingen, sommige nog onrijper dan anderen, die een dergelijk gas opwekken.
Kan daar wel moeilijk over doen en boekwerken overschrijven, maar dat begrijpt het merendeel van dit forum, waaronder zeker ook ik, de ballen van.
Daarom ben ik meer geinteresseerd in wat er gebeurt (50% meer kilometers) dan waarom of hoe. Ik was al heel erg blij dat ik in V4 chemie en natuurkunde mocht laten vallen...
Maar het blijft intrigeren, dat wel....
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo JP
JP Elverding schreef : Daarom ben ik meer geinteresseerd in wat er gebeurt (50% meer kilometers) dan waarom of hoe.
"50% meer" is nu juist, waarom je sceptisch moet zijn en blijven. En het "hoe en waarom" is nu net hetgene waarmee je charlatans van uitvinders kunt scheiden. Maar als je het zelf al niet snapt, kun je het beter ook niet uitleggen. Ik weet uit eigen ervaring dat dat niets oplevert.
Groetjes
Mathy
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
JP Elverding schreef :
tussen toen en nu is dat "geheimen" niet zo makkelijk meer kunnen worden vermoord of verdwijnen.
Oh ja? Heb je <a href=" www.humanistischeomroep.nl/human/hos/htm...41&episode=17949 " target="_blank" title="De Broncode">de broncode al gelezen? Spannend www.managementboek.nl/boek/9789057591563/de_broncode_eric_smit " target="_blank" title="Boek">boek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Natuurlijk realiseer ik me dat ik met een beetje pech 1000 zeer dure euro's inruil tegen een paar dozen, wat chemicalieën en poespas. En iemand om het in te bouwen. Maar ik doe dit met een reden die ik vooralsnog niet kan publiceren.
Mijn achtergrond is zeer geschakeerd, geen aaneenschakeling van successen. Daarvan heb ik een hoop geleerd, ondermeer het kunnen inschatten van risico's en kansen.
Het risico van dit product kan ik redelijk inschatten, de kansen absoluut niet. En dat heeft weining of zelf niets te maken met brandstofbesparing of rendementsverhoging van een verbrandingsmotor maar wel met het anders kijken naar een bepaald proces en mogelijke verbeteringen daarvan. En voor dit project is 1000 euro voor R&D een lachertje,
Ik ben gek maar niet dom...
Fijne dag verder,
JP
Update: Nog 5987 kilometer te gaan..
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Een AFR meter is volgens mij een geavanceerde, breedband lambdasonde en meet aan de hand van de uitlaatgassen de "exacte" verhouding tussen brandstof en toegevoerde lucht. Niet alleen het O2 gehalte. Volgens mij hebben onze auto's geen AFR maar een gewone O2 sensor/lambdasonde.JP Elverding schreef : Nu vragen ze of de auto een O2 sensor of een AFR (Air Fuel Ratio) heeft. Waar kan ik dat vinder? Het is een 945a, polar, uit 1995.
correct me if I'm wrong...
50% brandstofbesparing klinkt interessant... zeker nu ik overweeg om afstand te doen van mijn brandstofverslindende bolide vanwege de huidige bizarre benzineprijzen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is met dat AHFC ding niet mogelijk; diesel tzt wel met die PICC installatie, maar die is weer een stuk duurder.
Wat uit dat verhaal niet bepaald duidelijk naar voren komt is dat er een soor additief in de benzine moet. Die maak je zelf door 1/3 cracker, 1/3 aceton en 1/3 xyleen te mixen. Dat kost ca. 10 cent per liter benzine, en dient volgens mij om de benzine open te maken (kraken?) voor de HHO-toevoeging.
Voor xyleen (nog even) en aceton kun je in NL terecht, hun eigen spul kost $90 per gallon (+ transport!) en gaat dan ongeveer 1250 miles mee.
Ook begreep ik dat de eerste tijd de uitlaatgassen vol zitten met de resten van niet geheel opgebrande en/of aangeslagen troep.
We zullen zien, ik heb nog niet gekocht!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Even tijdelijk de katalysator er tussenuit lijkt me dan verstandig, anders zit ie zo dicht...JP Elverding schreef : Ook begreep ik dat de eerste tijd de uitlaatgassen vol zitten met de resten van niet geheel opgebrande en/of aangeslagen troep.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tja, kan natuurlijk niets zijn, maar stel dat het wel wat is en je zou het niet geprobeerd hebben, als iedereen zo negatief over nieuwe dingen zou denken, reden we net als sommige burgemeesters in Limburg en Brabant nog gewoon op varkens.
Gelukkig zijn er ook mensen die een wat positieve kijk op dingen hebben en zo gaat de vernieuwing niet aan hen voorbij maar slechts aan de negatief denkende mensen, als er 1 auto is waarvan het rendement van de krachtbron nodig verhoogd zou moeten worden is dat wel een antiek redblock, dus als er ergens een kans is dat het werkt heb je de juiste auto.
Kan niet anders als beter worden. Ikzelf vind LPG zelfs al een verbetering, dus waarom geen MAFgas, LACHgas werkt tenslotte ook vermogensverhogend.
Groeten,Co.