Volvo op WATER - welke computer heb ik?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jazeker?! Ik ben tegen een produkt aangelopen dat middels het toedienen van watergas (Brown's gas of HHO i.p.v. H-O-H?? ) in de luchttoevoer het verbruik met minimaal 50% laat zakken. Zitten nog wel wat haken en ogen aan, maar ik overweeg een keer "iets raars" te doen, maar dan wel goed overdacht.
Het watergas (dus geen stoom!) is verwant aan een ander "maf-gas" dat eigenschapen heeft dat niet verklaar is vanuit de huidige natuurkunde en chemie. Heeft iemand anders toevallig ervaring met zo'n produkt?
Nu vragen ze of de auto een O2 sensor of een AFR (Air Fuel Ratio) heeft. Waar kan ik dat vinder? Het is een 945a, polar, uit 1995.
Hulp, meedenken en straks inbouw hulp worden zeer gewaardeerd!
Groetend
JP
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben benieuwd waar dat gaat eindigen, maar zeker nieuwsgierig naar de mogelijkheden.
Anyway, ik denk dat ze óf de LuchtMassaMeter bedoelen (=MAF=Mass Air Flow) óf willen weten of er een Lambda-sensor in zit.
Beide is bij jou het geval.
De luchtmassameter zit in de luchtinlaat, tussen luchtfilter en inlaat.
Voor de Lambda (oof vaak O2-sensor genoemd) zit voor de eerste demper in de uitlaatbuis, stukkie ijzer, met drie draden eraan.
Ik weet niet welke je bedoeld, of welke er bedoeld wordt, dat kan ik uit de vraag niet geheel opmaken, maar dat zal enkel aan de naamgeving liggen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo JP
JP Elverding schreef : ... dat eigenschapen heeft dat niet verklaar is vanuit de huidige natuurkunde en chemie.
Ik ben bang, dat de eigenschappen van dit produkt vooral door Antoinette Herzenberg, het ministerie van Justitie of Hans Klok verklaart kunnen worden.
Met andere woorden: steek er geen geld in en blijf zo ver mogelijk van mensen verwijderd, die dit soort verhalen ophangen.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar in soortgelijke "alternatieve" technologie hebben we meer dan een zak van snieklaas gestoken.. Na onderzoek, laboratorium analyses en wat bron onderzoek. De uitkomsten zijn meetbaar, de theorie is wetenschappelijk onderbouwd (wel heel veel bladzijden, maar het resultaat van een half leven onderzoek van een wetenschapper (prof dr) in de kernfysica.
Moet ik deze kleine vorm toch ook maar eens proberen; nee heb je, 800 euro is wellicht een goede investering of eem nog betere les.
Zit binnenkort weer in de USA, wil dan een gebruiker zien te vinden.
Maar ik ben het met je eens, er is een groot risico om genept te worden.
Met open ogen dus....
Bedankt voor je betrokkenheid wens ik je een aangenaam weekend!
Groetend JP en Vlo,
wien steller vandaag de de laatste 6.000 kilometer gaat aftellen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Koud water vrees of pioniersgeest? Watergas is kennelijk een oud fenomeen. Op <a href=" www.engineers.nl/ " target="_blank">deze site vind je hierover meer info. Dat deze vorm van energie nog niet verder is ontwikkeld wil naar mijn mening niet zeggen dat het daardoor gebakken lucht is. Het zou potentie kunnen hebben, mits er voldoende onderzoek naar wordt gedaan. Dat blijft natuurlijk een risico, maar aan de andere kant: zonder risico geen ontwikkeling. Ik denk dat 100 jaar geleden kernenergie ook als iets onmogelijks werd gezien. Zo denk ik dat er nog veel meer vormen van energie zijn die de mensheid op dit moment niet kent of niet kan aanwenden omdat de technologie daartoe niet bekend is.
Juist nieuwe vormen van energie staan in de belangstelling, want het hebben van energie is het hebben van macht. Ik ben er van overtuigd dat alle oliebaronnen wereldwijd de politiek en het beleid in hun macht hebben. Alles draait om energie. Zonder dat heb je niets en kun je niets. Even een kleine sprong zijwaarts: Neem nu de discussie over het broeikaseffect. Welke belangen zijn hierbij betrokken? Naar mijn mening ook of misschien wel juist die van de producenten van (fossiele) brandstoffen. CO2 is er altijd geweest en zal er altijd blijven. Het is nodig om O2 te kunnen generen. Dat doen de planten. Dat is een vicieuze cirkel. Als er ergens op de wereld een paar vulkanen tegelijk flink uitbarsten is er veel meer verontreiniging dan de mens ooit zal produceren. De distributie en prijzen van energie worden beheersd door degenen die daaraan verdienen. De energiebehoefte neemt alleen maar toe en is niet beheersbaar door de wereldwijde verdeeldheid van belangen.

Mathy schreef :
Hallo JP
JP Elverding schreef : ... dat eigenschapen heeft dat niet verklaar is vanuit de huidige natuurkunde en chemie.
Ik ben bang, dat de eigenschappen van dit produkt vooral door Antoinette Herzenberg, het ministerie van Justitie of Hans Klok verklaart kunnen worden.
Met andere woorden: steek er geen geld in en blijf zo ver mogelijk van mensen verwijderd, die dit soort verhalen ophangen.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan ook!
Ben bij een dergelijke demonstratie aanwezig geweest, natuurlijk was er bedrog mogelijk, maar niet te verwachten in de betreffende context.
Desalniettemin kreeg ik de waarschuwing dat de eerste kilometers niet bepaald gezond voor het milieu zouden kunnen zijn omdat een hoop "oud vuil" alsnog verbrand gaat worden en naar buiten wordt geblazen. Daarna moet het uitaatgas veel schoner zijn, en uiteraard wat meer water bevatten.
Zal mijn website gaan aanpassen en wat links toevoegen zodat jullie zelf kunnen zien hoe ik mijn heel duur (zuur..) verdiende geld riskeer. Met volle bewustzijn overigens, dus ik zal niet klagen bij Annet of Felix.
Misschien "misleid" ik wel een clublid om het met (=voor!) mij in te bouwen op een sleuteldag...
- V700 register
- Nieuw lid
-
'' kennelijk is wat ik watergas noemde niet hetzelfde als dat waarnaar Gerard, op een zeer interessante site, refereert.
Ben een echt alfa-mannetje dus het volgende is helemaal voor mijn rekening, vooral de onjuiste delen.
Het "oude" watergas ontstaat door het samenbrengen van stoom en hete kolen; het bevat kennelijk diverse koolstof verbindingen.
Het "andere watergas" ontstaat tijdens een vorm van elektrolyse (komt zuurstof en waterstof vrij) en bevat zuurstof en waterstof. Water is H-O-H (stoom dus ook) dit zou H-H-O zijn. Je kunt er mee snijden en lassen, zonder verdere zuurstof toevoeging wat weer bij acetyleen nodig schijnt te zijn.
Enfin, ongetwijfeld zal het wel een hoax zijn, maar ik ga proberen de komende weken mijn kennis (sic!) uit te breiden en een werkende installatie te bekijken. Mijn website komt aan het eind van de dag -aangepast- on line, staan allerlei links op.
Tot later, het is mooi weer en tijd om "buiten te spelen".
Wens alle lezers, verbazers en sceptici een heerlijke dag toe!
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" bwt.jeffotto.com/sr/jpelverding.php ">Hydro Assisted Fuel Cell dus...
Als je de naam van de organisatie bekijkt wil je toch nog een wel een paar keer verder kijken, hoop dat er een gebruiker in de buurt is als ik weer in de USA ben...
Fijne dag!
En voor diegene die er (ook) mee wil experimenteren én via die niet geheel onpartijdige link bestelt: ik betaal jouw V700 contributie 2008 uit de bescheiden marge!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Gerard
De verhoging van het CO2 gehalte in de lucht is een gevolg van de opwarming van de aarde en niet andersom. Dit is vastgesteld door boringen in ijslagen.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
JP Elverding schreef :
'' kennelijk is wat ik watergas noemde niet hetzelfde als dat waarnaar Gerard, op een zeer interessante site, refereert.
Ben een echt alfa-mannetje dus het volgende is helemaal voor mijn rekening, vooral de onjuiste delen.
Het "oude" watergas ontstaat door het samenbrengen van stoom en hete kolen; het bevat kennelijk diverse koolstof verbindingen.
Het "andere watergas" ontstaat tijdens een vorm van elektrolyse (komt zuurstof en waterstof vrij) en bevat zuurstof en waterstof. Water is H-O-H (stoom dus ook) dit zou H-H-O zijn. Je kunt er mee snijden en lassen, zonder verdere zuurstof toevoeging wat weer bij acetyleen nodig schijnt te zijn.
Enfin, ongetwijfeld zal het wel een hoax zijn, maar ik ga proberen de komende weken mijn kennis (sic!) uit te breiden en een werkende installatie te bekijken. Mijn website komt aan het eind van de dag -aangepast- on line, staan allerlei links op.
Tot later, het is mooi weer en tijd om "buiten te spelen".
Wens alle lezers, verbazers en sceptici een heerlijke dag toe!
Dat duidt op het meer bekende "knalgas" wat ook in accu's zit. Dat ontstaat door electrolyse. Ongeveer 25 jaar geleden heb ik een gerucht gehoord, wat ik nooit heb kunnen achterhalen trouwens, dat er een Zweed en een Fransoos zijn geweest die een methode hebben bedacht om HHO op grote schaal te produceren. Volgens hetzelfde gerucht zouden zij kort na hun uitvinding het loodje hebben gelegd.