Wat kan er beter op de site?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2007 20:38 #1061869 door V700 register
Wat kan er beter op de site? is gemaakt door V700 register

Hej hej Volvo liefhebbers

Binnenkort hebben we moderator bijeenkomst waar we gaan nadenken over hoe de site op dit moment in elkaar steekt en hoe het (nog) beter kan. Hierbij kunnen we jullie ideeen en opmerkingen goed gebruiken.

Ik wil in deze draad graag een brainstorm starten om jullie ideeen te vangen. Een brainstorm betekent: dump zo veel mogelijk ideeen zonder je veel aan te trekken van grenzen of wat je denkt dat kan of niet kan. Alles mag! Het is natuurlijk verleidelijk om te reageren op elkaars ideeen maar de regel van het spel is dat je geen waardeoordeel op elkaars ideeen mag geven, niet hier, niet nu. Alleen vragen om meer verduidelijking mag in het geval dat je iemands idee of opmerking niet voldoende goed begrijpt. In een andere draad discussieren mag natuurlijk wel.

Om je brainstorm alvast wat op gang te helpen heb ik een aantal vragen:
  • Wat bracht je hier op de site, wat hoopte je er te vinden? wat heb je gemist, wat werkte goed ?
  • Wat zorgt ervoor dat je terug blijft komen, wat moet zeker niet veranderen
  • Welke functies van de site gebruik je nooit. Stel dat je site functies in zou kunnen wisselen voor meer snelheid, wat zou je dan als eerste weg willen hebben.
  • Waar heb je behoefte aan om maximaal plezier van je auto hobby te hebben.. en hoe kan de site je daar bij helpen
  • Kom je wel eens op andere sites? wat kun je daar wel doen of vinden dat je hier niet kunt maar wel zou willen.. (beetje Volvo gerelateerd houden ;-))

Dit forum onderwerp staat in het clubhuis dus alleen leden kunnen reageren, de site is vooral van de leden dus die hebben een streepje voor

En we weten wel dat de site heel behoorlijk draait op dit moment en dat iedere verandering vaak ook weer vervelend is.. maar het kan altijd beter toch.. ;-)

Namens de moderators,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2007 20:57 #1178820 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eerste breenstorm

Welnu.

Er is iets waar ik mij toch een beetje zorgen om maak, en dan moet ik toch nog lang nadenken:

Als een bericht wordt verwijderd (weg gemodereerd) kan de schrijver dan een PB krijgen met de reden?

Ik heb een gevaarlijke stelling bedacht en die luidt dan als volgt: zolang de klant niet belt om te zeggen dat je een eikel bent, denk je dat je het goed doet. Maar ik wil juist dat de klant belt, omdat ik graag wil weten wat er beter kan.

Zo zie ik het en zo ziet mijn werkgever het ook.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2007 22:44 #1178849 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic huh?

MSuidgeest schreef :
Er is iets waar ik mij toch een beetje zorgen om maak, en dan moet ik toch nog lang nadenken:

Dus je moet nadenken waarover je zorgen maakt? Ik zou zeggen, niet nadenken, dan maak je je ook geen zorgen... (huh?)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2007 22:54 #1178852 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nee Hans

Hier bedoel ik dat ik heb moeten nadenken om iets te vinden waarvan ik denk dat het anders kan op de site.

Het staat er wel een beetje ongelukkig, dat klopt. Want dat bedoel jij met je reactie.

Toch ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2007 22:59 #1178854 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niets
Ik bedoelde niets hoor Mark, was een geintje. Ik ben het me je eens, ik weet zo ook niet één twee drie wat beter mag/moet. Ik ben tevreden. We delen kennis en het is gezellig, volgens mij gaat het daar om.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2007 23:34 #1178859 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klacht

MSuidgeest schreef :
Ik heb een gevaarlijke stelling bedacht en die luidt dan als volgt: zolang de klant niet belt om te zeggen dat je een eikel bent, denk je dat je het goed doet. Maar ik wil juist dat de klant belt, omdat ik graag wil weten wat er beter kan.

Helemaal waar. Je moet zelfs hopen dat de klant belt en niet 'stilletjes' wegloopt naar de concurrentie, want een klacht is een kans, toch?

Rob K.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2007 23:36 #1178860 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ooohhh
ik dacht toch werkelijk dat men graag hoort dat men een eikel is.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2007 23:43 #1178861 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mag ik?

Eerste posting van Johan schreef : Ik wil in deze draad graag een brainstorm starten om jullie ideeen te
vangen. Een brainstorm betekent: dump zo veel mogelijk ideeen zonder je
veel aan te trekken van grenzen of wat je denkt dat kan of niet kan.
Alles mag! Het is natuurlijk verleidelijk om te reageren op elkaars
ideeen maar de regel van het spel is dat je geen waardeoordeel op
elkaars ideeen mag geven, niet hier, niet nu. Alleen vragen om meer
verduidelijking mag in het geval dat je iemands idee of opmerking niet
voldoende goed begrijpt. In een andere draad discussieren mag
natuurlijk wel.

Mag ik voorzichtigheidshalve opmerken dat er langzaamaan geen zinnige bijdrage meer geleverd wordt aan de in de eerste posting gestelde vraag?

Graag ideeen, opmerkingen of andere brainstorms neerzetten die in dit specifieke geval topic-gerelateerd zijn.

Zo hebben we input op de meeting einde van de maand.

Dank.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2007 12:42 #1178886 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic site

Beste moderatoren,

Wat gebruik ik vooral;

recente discussies, recente pagina's, mijn privéberichten en de zoekfunctie om te zoeken naar technische gegevens of oplossingen voor technische problemen van onze 7/9 serie.

Wat gebruik ik nooit, of bijna nooit;

favorieten, dagboek, veelgestelde vragen, pagina overzicht, populaire pagina's, weblinks, agenda, foto's, binnenkort en enquete.

Wat mag van mij weg;

Alles wat ik (bijna) nooit gebruik en de avatar.....

Wat mag van mij erbij of beter;

In mijn profiel wil ik bij autotype(s) meerdere auto's gedetaileerder toe kunnen voegen dus niet 940 maar 940 SE en 740 GLE Turbo. Ook zou ik het leuk vinden als ik in de ledenlijst  gedetailleerd zou kunnen zoeken op autotype naar leden met dezelfde auto dus niet iedereen met een 940 maar iedereen met een 940 SE of met een 740 GLE Turbodiesel.

De opmaak van het gele gedeelte van het overzicht van berichten bij recente pagina's en recente discussies. De ene dag schuift de laatste kolom bij mij onder het blok ernaast, de andere dag niet. Terwijl ik zelf niets aan mijn instellingen verander.

Een strategisch advies over wat er op de site moet, zou het antwoord op de volgende vragen kunnen luiden;

Wat doe ik? (product), Voor wie? (markt) en, Hoe doe ik dit? (formule)

O ja, een mij bevriende chirurg zei eens; "Als je wilt weten of je iets nodig hebt dan moet je het afsnijden. Als je het mist, had je het nodig, anders niet".

Verder hulde aan uw werkzaamheden, ik ben best tevreden, het hoeft niet sneller en ik hoef niet meer, echter ernaar bevraagd dus toch het bovenstaande.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2007 13:34 #1178888 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aanpassingen

ben nog niet zo lang lid maar ben wel vaak op de site te vinden.

ik heb 2 dingen die misschien anders/beter zouden kunnen:

op gathering.tweakers.net (site voor computer(mensen)) heb je voor elk onderwerp een soort "FAQ" waar antwoorden voor veelvoorkomende vragen staan.

Zie bijvoorbeeld gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649229 voor vragen over processoren, moederborden geheugen.

Op dit forum staat heel veel informatie, in threads en in Docbase. Alleen het is soms lastig te vinden. Iemand (met een op zich een bekend probleem/oplossing)

stelt een vraag die snel en goed beantwoord wordt. Gevolg is wel dat er dus een heleboel "paralelle" threads zijn met misschien iets andere problemen cq oplossingen.

Ook gebruik van zoekfunctie wordt niet makkelijker omdat je veel redelijk relevante resultaten krijgt. Kan voor bepaalde onderwerpen niet zon soort FAQ gemaakt worden ?

Bijvoorbeel "hoog statonair toerental" (check cisklep, valse lucht, gasklepschakelaar etc)

(wil hier zelf wel aan bijdragen en tijd in steken, maar weinig ervaring met volvo techniek en html/php/drupal etc)

2e idee is leden op kunnen zoeken in ledenlijst op username (voor mij bijvoorbeeld op "henk 940lpt"). Nu werkt het voor mij een beetje omgekeerd, als je achternaam, postcode of woonplaats

weet, kun je een lid vinden. Soms is het makkelijk om te kunnen zien waar iemand woont, bijv voor transport van onderdelen oid, maar heb je geen achternaam, postcode of woonplaats.

= edit =

het systeem met beoordelen van pagina's (pijl omhoog, pijl omlaag) vind ik een goed idee. Hoop dat het werkt

voor het FAQ idee kan dit misschien ook gebruikt worden. Als een FAQ min of meer af is, kan deze beoordeeld worden, waarna informatie elders misschien verwijderd kan worden/in een archief worden geplaatst. Minder content op de server, misschien snellere performance ? (persoonlijk vind ik snelheid wel ok) 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC