Motorcodes
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Jeroen
Jeroen schreef : ken je wmreij nog ? die zoekt -na 4 weken nog steeds- de ledenlijst want hij wil Wytze iets vragen.
De ledenlijst is tijdelijk off-line, dat heb ik Willem al een tijdje geleden hier op het forum verteld. En wie Wytze een bericht wil sturen, kan een PB sturen aan Wytze. Hij logt namelijk in als Wytze. Verder heeft Wytze ook nog een site waar de contactgegevens op staan. En dan is er natuurlijk ook nog altijd de mogelijkheid om gewoon naar Wytze's gegevens te vragen. De een of andere hier op het forum heeft vast wel Wytze's telefoonnummer of emailadres.
Over de naam "DocBase" kunnen we het wat mij betreft graag hebben. Maar het zou fijn zijn als je eens niet overal tegen schopt en eens af een toe een oplossing aandraagt.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eerste hulp bij motorcodes: Op deze <a href=" www.volvo700.de/index.html " target="_blank">site vind je misschien wat je zoekt.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Jeroen schreef :
Doc base betekent gewoon niks Bas,
Voor een kenner niet maar voor een leek nog minder..
sorry hoor, ik kan op geen enkele manier een logica uit halen dat hier ergens iets over motoren zou moeten staan.
De techniek-database loopt nu al maanden en maanden. Ik heb met enige regelmaat hulp gevraagd bij het DocBase project, maar behalve van Bas is er weinig belangstelling. Alleen Jeffrey is er ingesprongen met de schitterende scans van de documentatie. We hebben samen met de moderators een naam ervoor verzonnen. Ik heb het (op het risico af vervelend te worden) wekelijks de aandacht op de inhoud gevestigd. En nu dit.
Waar was je al die tijd? Kom maar op met goede ideeën.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eric Bakker schreef :
Jeroen schreef :
Doc base betekent gewoon niks Bas,
Waar was je al die tijd? Kom maar op met goede ideeën.
We hebben er ik weet niet hoelang over gedaan om de hele handel in elkaar geveegd te krijgen en nooit een onvertogen woord van jou, Jeroen, en nu zijn er 3 mensen die iets niet kunnen vinden, omdat je moet wennen aan een nieuwe opzet (en JA motorentabel zijn specificaties ja!) en nu heb je er ineens iets over te vertellen, on nog bar weinig positiefs ook.
DocBase betekent hier wel iets, namelijk de plek waar je informatie kunt vinden over de auto waar je in rond rijdt. Dit staat als het goed is ook zo uitgelegd.
Had dat gezegd voor we zover gekomen waren.
Eric heeft wel gelijk, er zijn vragen zat geweest over de indeling.
@ Eric: dank je.
ps: Ik ben op vakantie, ik zit me toch alleen maar op te fokken., ik lees het over 3 weken wel weer...............zucht.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Jongens,
laat je niet opfokken. Jullie hebben de afgelopen tijd prima werk geleverd voor de site en dat wordt echt wel in brede kring gewaardeerd.
Wellicht is het een idee om bij docbase nog wat explicieter te vermelden wat je er kan opzoeken, maar met het idee en het systeem is niets mis naar mijn mening.
Dus ga gewoon door met jullie goede werken, natuurlijk wel openstaan voor opbouwende kritiek, maar weet dat de grote (veelal zwijgende) meerderheid veel waardering heeft voor het vele werk dat jullie voor de club gedaan hebben en doen.
Voor de rest: Bas een fijne vakantie en iedereen nog een fijne zondag.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben het helemaal met onze voorzitter eens!
Om het een en ander (nog) beter toegankelijk te maken heb ik een suggestie: maak een aparte zoekfunctie op het Docbase-deel van de site. Met uitgebreid zoeken heb ik geprobeerd een letterlijke quote uit een docbase artikel terug te zoeken, maar dat lukt niet. Als je hier aangeeft dat er alleen in de docbase gezocht moet worden, vind de zoekmachine niets.
Het docbase deel van de site is het lange termijn geheugen van de vereniging, dat verdient een goede zoekfunctie die ook in gerelateerde .PDFjes of Word-docjes zoekt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
budo schreef :
Ik ben het helemaal met onze voorzitter eens!
Om het een en ander (nog) beter toegankelijk te maken heb ik een suggestie: maak een aparte zoekfunctie op het Docbase-deel van de site. Met uitgebreid zoeken heb ik geprobeerd een letterlijke quote uit een docbase artikel terug te zoeken, maar dat lukt niet. Als je hier aangeeft dat er alleen in de docbase gezocht moet worden, vind de zoekmachine niets.
Het docbase deel van de site is het lange termijn geheugen van de vereniging, dat verdient een goede zoekfunctie die ook in gerelateerde .PDFjes of Word-docjes zoekt.

Bart, Je wordt op je wenken bediend. Vanochtend heb ik jouw suggestie bij de collega moderators voor gelegd. Even afwachten wat daar uit komt.
Maar een goede oplossing aandragen of meehelpen, daar moet je blijkbaar volwassen voor zijn.
Sorry dat ik het zeg, maar dergelijk kinderachtig gedrag wordt door velen niet echt gewaardeerd. (dat hebben meerdere moderatoren teams je al gemeld als ik het me goed herrinner)
Help het team om er iets goeds van te maken, help de mensen hun weg te vinden of gebruik het niet, maar ga niet openlijk iets afbranden wat jij niet eens voor elkaar zou krijgen. (m.a.w., neem de uitdaging aan of hou je ***)
En nu terug naar het onderwerp, dit geneuzel hoort niet in deze thread thuis. (ik zou het naar het clubhuis schoppen, als ik het alsmoderator al de moeite waard zou vinden om te verplaatsen)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
budo schreef :
Dat lijkt me een hele goede aanvulling, een zoekfunctie op de DocBase. Op dit moment kan het naar mijn weten niet, maar laten we het aan Johan voorleggen als hij terug is van vakantie, misschien kan hij het erbij maken.
Wat wel mogelijk een beetje helpt om het overzicht te krijgen van de indeling, is het <a href="/directory" target="_blank" title="Pagina Overzicht">Pagina Overzicht </a>(in het linkermenu), daar zie je ook alle pagina's van de Docbase (even naar beneden scrollen naar Categorie Pagina categorieen).