Coos," the continuïng story"

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2007 14:20 #1060865 door V700 register
Coos," the continuïng story" is gemaakt door V700 register

Vanochtend werd Coos opgehaald door z'n nieuwe eigenaar, de zoon van onze Jan. Nadat de gang naar het postkantoor was gemaakt en alle overige formaliteiten waren geregeld, werd de terugreis aangevangen. En wat denk je?......NIET STARTEN!! Je zult begrijpen dat de nodige minder fraaie woorden uit m'n mond kwamen!. De bobine gecontroleerd, en vervangen, maar nog steeds niet starten. Dan maar op de sleep naar de garage. WAt denk je, zonder ook maar iets gedaan te hebben, starte Coos daar direct. Eigenwijze kerel!! Ik denk dat het de blik van Adri Sels was, die Coos deed lopen.

De Jongens konden toch nog op weg, nadat vader Jan ook nog even was komen kijken (hij heeft een rit moeten onderbreken, erg vervelend allemaal!)

Jan, sorry dat het avontuur zo moest beginnen, maar dit had ik ook niet gewenst en zeker niet voorzien. Ik hoop dat Coos vanaf nu gewoon probleemloos blijft starten. En zoals ik al zei, als je het zat bent, neem ik Coos gewoon terug, want dit is gewoon vervelend.

Maar goed, waarschijnlijk de contactpunten van de bedradingen die schoongemaakt moeten worden. Wat denken jullie?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2007 14:31 #1172064 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grumbl.....

Dat is lullig en stevig balen ook ja.

Ik zou in ieder geval twee dingen speciefieke aandacht schenken:
De temperatuursensor en de steker aan de hall-gever.

Trouwens, draaide de motor wel rond maar sloeg ie niet aan, maw de zelfde syptomen? Of deed ie helemaal niets? tik.......stil.......zeg maar.

Dat ie het na afkoelen bij Adri wel deed verbaasd me eigenlijk niets. Wederom dus warme-startproblemen, als ik het goed interpreteer?

Ik heb de temperatuursensor, nieuw in doosje nog liggen. Ooit aangeschaft, maar niet nodig gehad. Volvgens mij is ie universeel. Ik zou die als eerste verdenken, nouja, eerste de steker die erop zit en dan pas de sensor natuurlijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2007 14:40 #1172065 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is balen zeg!
Als ik het goed begrepen heb, denk ik das Baseman gelijk kan hebben. Ik dacht zelf ook in eerste instantie aan de temperatuurgever en de verbinding. Die laatste kan natuurlijk losgetrild zijn of iets dergelijks.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2007 14:59 #1172066 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sensor
ik heb de sensor gechecked, zat gewoon vast. het was al bij de koude start dat hij niet aansloeg. Startmotor draaide gewoon, maar het leek op weer geen vonk. Stekker hall-gever zat ook goed vast. Nadat Coos aansloeg hebben we gereden. Motor goed warm. Daarna weer enkele malen gestart zonder problemen. Coos loopt gewoon weer mooi. Dus ik denk toch iets van contacten. Coos heeft de afgelopen 6 maanden maar enkele 10-tallen km gereden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2007 15:41 #1172070 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bougie Kabels

Waren niet al te best meer !

Zijn deze al vervangen ?

Misschien wat last van vocht gehad?

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2007 21:31 #1172116 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Volvo dokter.

Coos wordt maandagavond bij Volvo-dokter Jan Rooijens aan een grondig onderzoek onderworpen. Ook jullie suggesties over de temp.sensor en de bougiekabels zal ik hem voorleggen.

Op zich rijdt Coos goed, geen rookpluimen ( ik reed erachter van Alblasserdam naar Asperen) maar Coos blijkt wel een behoorlijke smeerolie incontinentie te hebben. Ik heb er in de schuur nu karton onder gelegd, maar ik vrees dat de achterste krukaskeerring lekt en ook de keerring aan de voorzijde van de V-snaar poelie lekt. Wellicht heeft Coos te lang stilgestaan en herstelt e.e.a. zich nog. Ik overweeg om na de smeerolieverversing gelijk maar een middeltje, wat ook bij oldtimers soms wil helpen om de keerringen weer soepel te maken, erbij te kieperen. Want om nu de hele automaat van zijn plek te halen en de distributie vind ik toch wat veel van het goede. Als ik het nu binnen de perken weet te houden dan is dat wellicht een karwei met enige hulp van clubgenoten om eens op een sleuteldag te doen.

Mijn toertocht vandaag met de Lingewaalse Oldtimer Club is hierdoor ernstig in het water gevallen. Gelukkig maakte het gezellige etentje met de Club vanavond, waar ik wel weer bij was, veel goed. 

Nou ja, laat Coos eerst maar eens de rest van het weekend uitrusten in een droge schuur en dan zien we maandag wel verder. Ik houd jullie op de hoogte .

Groeten, Jan 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2007 08:55 #1172143 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vreemd
Dat is op zich vreemd Jan want toen ik Coos kocht zag ik geen lekkage, en mijn oprit heeft ook geen vlekken extra gekregen nadat Coos daarop gestaan heeft. ZOu het komen na de eerste langere rit sinds maanden? Hoe moet ik dat uitleggen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2007 12:08 #1172191 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vochtig

Hans L schreef : Dat is op zich vreemd Jan want toen ik Coos kocht zag ik geen lekkage, en mijn oprit heeft ook geen vlekken extra gekregen nadat Coos daarop gestaan heeft. ZOu het komen na de eerste langere rit sinds maanden? Hoe moet ik dat uitleggen?

Ik denk dat Jan wel ergens gelijk heeft,

Coos was wat vochtig toen ik hem op de brug heb gezien in Vlaardingen maar zoals ik je had gemeld in een eerdere discussie was dat in mijn ogen niet echt iets om je zorgen over te maken.

Dus ik denk dat Jan waarschijnlijk wel wat zal bereiken met zijn "oldtimer-wondermiddel". Het lange staan en dan een lange rit zal wel het één en ander aan keerringen doen zweten.

Em anders kunnen we de route van Coos naar Zuid-Italie volgen aan de olievlekken op de weg...........

(en de lege olie jerrycans in de afvalbakken / Chemoboxen)

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2007 22:33 #1172257 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic verdacht contactslot.

Vandaag ben ik nog even met Coos op pad geweest en het starten deed ie voorbeeldig.

Toen ik halverwege de rit gestopt was en hem weer startte, werkte het dimlicht niet, de aanjager was in staking evenals de dashbordverlichting,de dimlichten en achterverlichting, tenzij ik de lichtschakelaar op stadslicht zette, dan brandde alles weer (stadslicht) maar de aanjager bleef dienst weigeren. Eenmaal thuis heb ik de auto stilgezet, het contact weer aangezet zonder draaiende motor en alles deed het weer als vanouds. Ook nadat ik opnieuw startte. Dus ik begin toch een verdenking naar het contactslot te krijgen.

Eén lekkage heb ik inmiddels gelokaliseerd. Dat is een flens die vooraan voor de motor zit welke afkomstig is van de turbo. Morgen even kijken bij Jan Rooijens, maar je kan er gelukkig goed bij en kost een pakking van een paar euro. Ik denk dat deze lekkage door de rijwind ook  verantwoordelijk is voor de olie op de tweede lekkageplek onder de auto. De lekkage achter (derde) plek onder de auto is vrijwel zeker de achterste krukaskeerring. Maar dat kan ik morgen op de brug welgoed bekijken, samen met een echte deskundige. Ook heb ik een verdenking op lekkage van de temp.sensor, daar waar die in het blok zit. Lastige plek, maar op zich niet kostbaar. Eruit draaien, opnieuw verpakken en probleem verholpen, hoop ik.

Wordt vervolgd.................................................................

Groeten, Jan. 

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2007 09:18 #1172286 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic contactslot
Jan,

Waarschijnlijk heeft Jan Huijsmans wel een contactslot over. Het slot dat we bij Coos hebben geprobeerd te vervangen is in zijn 740 TD gegaan, maar dat heeft het probleem van warme start bij hem niet opgelost, dus waarschijnlijk is het oude exemplaar eveneens goed. Of beide stuk natuurlijk....

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC