Coos," the continuïng story"
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vanochtend werd Coos opgehaald door z'n nieuwe eigenaar, de zoon van onze Jan. Nadat de gang naar het postkantoor was gemaakt en alle overige formaliteiten waren geregeld, werd de terugreis aangevangen. En wat denk je?......NIET STARTEN!! Je zult begrijpen dat de nodige minder fraaie woorden uit m'n mond kwamen!. De bobine gecontroleerd, en vervangen, maar nog steeds niet starten. Dan maar op de sleep naar de garage. WAt denk je, zonder ook maar iets gedaan te hebben, starte Coos daar direct. Eigenwijze kerel!! Ik denk dat het de blik van Adri Sels was, die Coos deed lopen.
De Jongens konden toch nog op weg, nadat vader Jan ook nog even was komen kijken (hij heeft een rit moeten onderbreken, erg vervelend allemaal!)
Jan, sorry dat het avontuur zo moest beginnen, maar dit had ik ook niet gewenst en zeker niet voorzien. Ik hoop dat Coos vanaf nu gewoon probleemloos blijft starten. En zoals ik al zei, als je het zat bent, neem ik Coos gewoon terug, want dit is gewoon vervelend.
Maar goed, waarschijnlijk de contactpunten van de bedradingen die schoongemaakt moeten worden. Wat denken jullie?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is lullig en stevig balen ook ja.
Ik zou in ieder geval twee dingen speciefieke aandacht schenken:
De temperatuursensor en de steker aan de hall-gever.
Trouwens, draaide de motor wel rond maar sloeg ie niet aan, maw de zelfde syptomen? Of deed ie helemaal niets? tik.......stil.......zeg maar.
Dat ie het na afkoelen bij Adri wel deed verbaasd me eigenlijk niets. Wederom dus warme-startproblemen, als ik het goed interpreteer?
Ik heb de temperatuursensor, nieuw in doosje nog liggen. Ooit aangeschaft, maar niet nodig gehad. Volvgens mij is ie universeel. Ik zou die als eerste verdenken, nouja, eerste de steker die erop zit en dan pas de sensor natuurlijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waren niet al te best meer !
Zijn deze al vervangen ?
Misschien wat last van vocht gehad?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
Coos wordt maandagavond bij Volvo-dokter Jan Rooijens aan een grondig onderzoek onderworpen. Ook jullie suggesties over de temp.sensor en de bougiekabels zal ik hem voorleggen.
Op zich rijdt Coos goed, geen rookpluimen ( ik reed erachter van Alblasserdam naar Asperen) maar Coos blijkt wel een behoorlijke smeerolie incontinentie te hebben. Ik heb er in de schuur nu karton onder gelegd, maar ik vrees dat de achterste krukaskeerring lekt en ook de keerring aan de voorzijde van de V-snaar poelie lekt. Wellicht heeft Coos te lang stilgestaan en herstelt e.e.a. zich nog. Ik overweeg om na de smeerolieverversing gelijk maar een middeltje, wat ook bij oldtimers soms wil helpen om de keerringen weer soepel te maken, erbij te kieperen. Want om nu de hele automaat van zijn plek te halen en de distributie vind ik toch wat veel van het goede. Als ik het nu binnen de perken weet te houden dan is dat wellicht een karwei met enige hulp van clubgenoten om eens op een sleuteldag te doen.
Mijn toertocht vandaag met de Lingewaalse Oldtimer Club is hierdoor ernstig in het water gevallen. Gelukkig maakte het gezellige etentje met de Club vanavond, waar ik wel weer bij was, veel goed.
Nou ja, laat Coos eerst maar eens de rest van het weekend uitrusten in een droge schuur en dan zien we maandag wel verder. Ik houd jullie op de hoogte .
Groeten, Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hans L schreef : Dat is op zich vreemd Jan want toen ik Coos kocht zag ik geen lekkage, en mijn oprit heeft ook geen vlekken extra gekregen nadat Coos daarop gestaan heeft. ZOu het komen na de eerste langere rit sinds maanden? Hoe moet ik dat uitleggen?
Ik denk dat Jan wel ergens gelijk heeft,
Coos was wat vochtig toen ik hem op de brug heb gezien in Vlaardingen maar zoals ik je had gemeld in een eerdere discussie was dat in mijn ogen niet echt iets om je zorgen over te maken.
Dus ik denk dat Jan waarschijnlijk wel wat zal bereiken met zijn "oldtimer-wondermiddel". Het lange staan en dan een lange rit zal wel het één en ander aan keerringen doen zweten.
Em anders kunnen we de route van Coos naar Zuid-Italie volgen aan de olievlekken op de weg...........
(en de lege olie jerrycans in de afvalbakken / Chemoboxen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
Vandaag ben ik nog even met Coos op pad geweest en het starten deed ie voorbeeldig.
Toen ik halverwege de rit gestopt was en hem weer startte, werkte het dimlicht niet, de aanjager was in staking evenals de dashbordverlichting,de dimlichten en achterverlichting, tenzij ik de lichtschakelaar op stadslicht zette, dan brandde alles weer (stadslicht) maar de aanjager bleef dienst weigeren. Eenmaal thuis heb ik de auto stilgezet, het contact weer aangezet zonder draaiende motor en alles deed het weer als vanouds. Ook nadat ik opnieuw startte. Dus ik begin toch een verdenking naar het contactslot te krijgen.
Eén lekkage heb ik inmiddels gelokaliseerd. Dat is een flens die vooraan voor de motor zit welke afkomstig is van de turbo. Morgen even kijken bij Jan Rooijens, maar je kan er gelukkig goed bij en kost een pakking van een paar euro. Ik denk dat deze lekkage door de rijwind ook verantwoordelijk is voor de olie op de tweede lekkageplek onder de auto. De lekkage achter (derde) plek onder de auto is vrijwel zeker de achterste krukaskeerring. Maar dat kan ik morgen op de brug welgoed bekijken, samen met een echte deskundige. Ook heb ik een verdenking op lekkage van de temp.sensor, daar waar die in het blok zit. Lastige plek, maar op zich niet kostbaar. Eruit draaien, opnieuw verpakken en probleem verholpen, hoop ik.
Wordt vervolgd.................................................................
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Waarschijnlijk heeft Jan Huijsmans wel een contactslot over. Het slot dat we bij Coos hebben geprobeerd te vervangen is in zijn 740 TD gegaan, maar dat heeft het probleem van warme start bij hem niet opgelost, dus waarschijnlijk is het oude exemplaar eveneens goed. Of beide stuk natuurlijk....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.