S60 als vervanging
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rijdt niet lekker, zit niet lekker en ziet er niet mooi uit.
Doe maar een XC90 ... zei ze een paar jaar terug bij de introductie in Beesd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar eerst die V70 en dan toch maar een C70
dat cijfer 7 hè daar kan ik maar geen afstand van doen...
daarom rij ik natuurlijk al 7 jaar in een 740
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
of je een s80 mooi vindt of niet, dat is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik mijn s90 ook mooier en exclusiever dan mijn dagelijkse s80.
Maar objectief gezien steekt de s80 op vele fronten de 960 en s/v90 volledig in zijn zak. De stoelen zijn nog beter dan in de s90 ( ik wist niet dat dat nog kon),het interieur en de zit zijn nog ruimer en het algehele comfort ligt een klasse hoger, vooral op gebied van geluidsniveau en windgeruis. En de D5 diesel is een genot om mee te rijden. Vanaf 1700 toeren het volle koppel tot je beschikking en een verbruik waar je stil van wordt. Ik heb in de 10000 km die ik er nu mee heb gereden, en daar zitten ook snelle autobahnkilometers bij, een gemiddeld verbruik van ruim 1:15 . Ook de soepelheid van de automaat is nog weer even beter dan de automaat in mijn s90.
Dus al dagelijks gebruiker vind ik je bewering dat een s80 niet lekker rijdt en niet lekker zit toch een hele vreemde........., dat moet me toch van het hart. Ik vind dat je op basis van een stukje rijden in een willekeurige auto niet een dergelijke conclusie kunt trekken. Daar maakt je je eerder belachelijk mee.
Want de s80 is niet voor niets al jarenlang in de top 10 vertegenwoordigd van meest verkochte zakenauto's. En biedt voor zijn geld heel veel value for money, zeker als je de prijzen van vergelijkbare Mercedessen, BMW's en Audi's er naast zet.
Je mag van mij best vinden dat een s80 niets is, dat is je goed recht maar je conclusie over de s80 is in mijn ogen pure onzin. Het is een hele comfortabele, zuinige auto ( de diesel ) en behoort tot de veiligste auto's die er op dit moment voor geld te koop zijn. En dat laatste is voor mij de voornaamste reden geweest om toch over te stappen voor dagelijks gebruik.
Maar al het bovenstaande laat onverlet dat ik meer emotie voel bij mijn s90 en alle andere vertegenwoordigers van de 7 en 9 serie en ze meer karakter vind hebben.
Maar objectief: de s80 is toch een generatie verder en dat merk je op gebied van verbruik, comfort en veiligheid.
Groeten, Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik woon op nr. 7Jeroen schreef : dat cijfer 7 hè daar kan ik maar geen afstand van doen...
daarom rij ik natuurlijk al 7 jaar in een 740
Mijn 740 had PV-07-SH
Mijn 940 had JN-FT-79
Mijn V70 heeft 14-GJ-HR (14 = toch 2 maal 7)
Mijn 740 heeft XV-22-GY (G is de7e letter).
Ik ben al weer bezig aan mijn 7e Factor
(de 6e ligt bij de drukker, valt waarschijnlijk over anderhalve week in de bus)
Ik (eeh wij) ben/zijn aan ons 28e huwelijksjaar bezig (4 X 7)
Ik werk nu bij mijn 7e werkgever (inclusief de vakantie- en zaterdagbaantjes)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het allermooiste blijft toch echt een V10 hoor. En dan met name die uit de Jordan EJ12 (2002) dus een Honda torretje. Dat is het summum. (Voor de niet F1-kenners, het is dus een formule 1 auto)robertm schreef : 1: ...Dat had ik ook gedacht. Maar dat valt dus ff tegen.
2: Die grom van die 5 cilinder (toch?) vanaf 2500rpm klinkt als muziek in mijn oren...
Schreef Richard..
Punt 1 klopt! Vorig jaar een vriend van mij meegenomen van Maastricht naar Haarlem met mijn '90-er 760 om wellicht daar een V70 T5 op te halen. Hij rijdt zelf V70 en tot zijn stomme verbazing was de 760 stukken comfortabeler dan zijn V70. Comfortabel afgeveerd, soepel rijden en stil.
Punt 2 klopt ook als je normaal 4 cilinders rijdt. Als je er 6 gewend bent is een 5 cilinder minder muzikaal. Als je er 8 gewend bent is dat het summum! Is ook zo vind ik. Een 8 cilinder klinkt het best.
Robert.
1 keer een S80 gereden, ook een 2.4 meen ik. Handgeschakeld. Geef mij maar de 700/900 series met 6 cilinder. Ruim, comfortabel en heerlijke automaten, vooral de AW71 ZONDER lock-up dat geeft toch stuk meer comfort (soepel, geen stoten en niet zenuwachtig)
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maarten = 7 letters (de Rijke ook)mderijke schreef : Ik woon op nr. 7.......... mijn 7e Factor
het moet zo zijn...
Heb een tijdje een S60 d5 gereden: ik vond het een heerlijke auto, goede stoelen, prima blok, veel betere automaat en wellicht wat minder luxe en comfort maar dat wordt goedgemaakt door de modernere techniek in het onderstel, de automaat en de rest - en dat noem ik ook comfort.
Helaas: geen m3 aan boord dus valt af
- V700 register
- Nieuw lid
-
De bewuste Volvo Ladysday was een paar jaar geleden bij vliegveld Lelystad. Paul Maaskant heeft daar een terreintje, inclusief kombaan, waar je leuke dingen kunt doen met auto's.
Die dag heeft mijn Ingrid in bijna alle Volvo's gereden: C70, S80, XC90, Cabrio, V70, V40. Genoeg ervaring opgedaan dus met verschillende auto's en daarbij kwam gewoon naar voren dat een S80 geen optie is. Natuurlijk zijn de huidige S-en een generatie beter maar onze 960 en de voorgaande (DBBS37), rijdt zo enorm prettig ...
Even een stukje van mij, Ingrid;
Ik zal me er ook even tegenaan bemoeien: de reden dat ik de S80 niks vind is dat ik het gevoel heb alsof ik met mijn hoofd tegen het dak en de zijruit aanzit. Hij loopt net iets te schuin zeg maar. Rijden doet hij goed hoor maar ik moet er ook lekker in kunnen zitten en me niet opgesloten voelen. Maar een ieder moet rijden wat hij/zij prettig vindt en gelukkig zijn Mark en ik het er samen overeens dat die van ons heerlijk rijdt.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Zo vind ik de XC90 helemaal niets. Te lomp, te groot, te protserig en slechte stoelen. Dan vind ik een XC70 een veel prettiger auto. Maar dat is mijn persoonlijke mening en gelukkig voor Volvo zijn velen het hartgrondig met mij oneens. Zoveel mensen, zoveel zinnen, zal ik maar zeggen.
En je hebt helemaal gelijk als je zegt dat de 960/ s90 zalig rijdt. Dat vind ik ook en ik ben na vele honderdduizenden kilometers nog steeds een grote fan van de 7 en 9-serie en ik rijd met het grootste plezier een deel van mijn privé kilometers in de s90.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jan je hebt helemaal gelijk.jsnijder schreef : Beleving van bepaalde zaken is nu eenmaal subjectief. Ieder beleeft dingen anders en op zijn/haar manier. En uiteraard kan het zijn dat jullie de s80 niet als prettig ervaren. Maar dat maakt het nog geen slechte auto en dat wilde ik in mijn reactie eigenlijk even kwijt. Voor de rest no hard feelings, hoor.
Zo vind ik de XC90 helemaal niets. Te lomp, te groot, te protserig en slechte stoelen. Dan vind ik een XC70 een veel prettiger auto. Maar dat is mijn persoonlijke mening en gelukkig voor Volvo zijn velen het hartgrondig met mij oneens. Zoveel mensen, zoveel zinnen, zal ik maar zeggen.
En je hebt helemaal gelijk als je zegt dat de 960/ s90 zalig rijdt. Dat vind ik ook en ik ben na vele honderdduizenden kilometers nog steeds een grote fan van de 7 en 9-serie en ik rijd met het grootste plezier een deel van mijn privé kilometers in de s90.
Groeten, Jan.

Ik rij dagelijks ook in een S60 en vindt de S60 en de S80 een heerlijke auto om in te rijden. Van de week in een V50 (2.4 5cil.)gereden en dat is het nu net niet vind ik.
De V50 is te licht en heeft hele andere rij eigenschappen.
Verder rij ik graag in mijn 965 in het weekeinde.