Lage/Hoge radiateur
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2020 07:59 #1462193
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nee,
Ik denk positief Peter, 5 plus dus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2020 13:32 #1462233
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandaag weer wat bezig
Vandaag weer wat bezig geweest met de kvs lekkages, de twee slangetjes bij de oliekoeler vervangen voor do88 siliconen exemplare en de kachelkraan vervangen. Dit waren de ergste lekkages, dus ik ga het even in de gaten houden hoe het nu gaat. De radiateur heb ik de hele week in de gaten gehouden maar die is nu al een week kurkdroog gebleven gek genoeg, dus ook dat gaan we nog even aanzien. Tot zover in ieder geval bedankt voor het meedenken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
02-08-2020 02:58 #1462240
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ha
Als je 5 graden boven nul al koud vindt is dat niet zo positief, 
Hoop dat het niet -5 gaat worden.

Hoop dat het niet -5 gaat worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
02-08-2020 15:28 #1462247
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic -5
-5 graden is gewoon -10 positief.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
30-08-2020 01:09 #1462585
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Aangezien
de inbouwhoogte van de motoren in de Volvo's niet veel zal verschillen is het wel van belang dat zowel de hoge als de lage radiateur de bovenkant op dezelfde hoogte hebben zitten t.o.v de motor. Te laag betekent dat de KVS stand in de motor zelf te laag zal zijn waardoor niet alle KVS kanalen gevuld zijn met KVS. Dat is niet goed voor de koeling, Waar geen KVS in de motor zit zal het nooit goed koelen.
Ga ik ervan uit de lage ( vml dus kleinere radiator) niet zo klein is dat het effect van de communicerende vaten niet opgaat.
Capaciteit van de radiator ? Die kan je uitdrukken in liters inhoud maar ook in koelcapaciteit.
Dus de hoeveelheid warmte die afgegeven kan worden.
Een ogenschijnlijk kleine radiateur kan misschien wel meer warmte afgeven. Hangt ook af van het ontwerp van het geval.
Ga ik ervan uit de lage ( vml dus kleinere radiator) niet zo klein is dat het effect van de communicerende vaten niet opgaat.
Capaciteit van de radiator ? Die kan je uitdrukken in liters inhoud maar ook in koelcapaciteit.
Dus de hoeveelheid warmte die afgegeven kan worden.
Een ogenschijnlijk kleine radiateur kan misschien wel meer warmte afgeven. Hangt ook af van het ontwerp van het geval.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
31-08-2020 19:51 #1462620
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Onderdelencatalogus
Wanneer de radiator hetzwslfdw OEM nummer heert als het exemplaar dat inde catalogus wordt genoemd zou het goed moeten zijn. De rest is eigenlijk niet zo interessant...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
01-09-2020 04:20 #1462626
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Maar.
Dan klink je wel een beetje als een "monteur" die alleen maar onderdelen kan vervangen obv een onderdeelnummertje.
Of de rest wel of niet interessant is, is subjectief.
Denk dat je wellicht relevant bedoelt ?
Of de rest wel of niet interessant is, is subjectief.
Denk dat je wellicht relevant bedoelt ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2020 19:49 #1462640
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Wat is hoog en wat is laag?
Ik ken de radiator van een turbo diesel.
Die heeft de meeste capaciteit en steekt door het "subframe" waar een normale radiateur op staat.
Doet dat een hoge voor een lpt ook?
Ook zie ik brede en smalle radiateuren.
Een turbo heeft dacht ik altijd een brede.
Waar zit het verschil?
Die heeft de meeste capaciteit en steekt door het "subframe" waar een normale radiateur op staat.
Doet dat een hoge voor een lpt ook?
Ook zie ik brede en smalle radiateuren.
Een turbo heeft dacht ik altijd een brede.
Waar zit het verschil?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
01-09-2020 20:10 #1462641
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Aha
Nu snap ik waarom er in dat subframe/cross member/dwarsbalkje een gat met een plastig afdekstrip zit..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2020 21:06 #1462642
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Klopt
Een hpt/lpt heeft inderdaad ook een radiator die door het subframe heen steekt. Vandaar ook de opmerking van Timen over steenslag. Dat gaat puur om dat laatste doorstekende stukje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam