Lage/Hoge radiateur
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2020 12:42 #1109969
door V700 register
Lage/Hoge radiateur is gemaakt door V700 register
Beste Volvisti,
Ik heb een aantal lekkages in het kvs systeem waaronder de radiateur (tussen het aluminium en kunststof). Nu heb ik nog een goede (moet ik voor de zekerheid nog even checken) gebruikte liggen maar dat is een laag model (Nissens nummer 65538A, het type waar ook zon plugje in zit) en in mijn 940 LPT met AW71 uit 1997 zit een hoog model (Nissens 65542A). Mijn vraag is nu of ik het lage model in mijn auto kan zetten zonder problemen?
Gr. Pieter
Ik heb een aantal lekkages in het kvs systeem waaronder de radiateur (tussen het aluminium en kunststof). Nu heb ik nog een goede (moet ik voor de zekerheid nog even checken) gebruikte liggen maar dat is een laag model (Nissens nummer 65538A, het type waar ook zon plugje in zit) en in mijn 940 LPT met AW71 uit 1997 zit een hoog model (Nissens 65542A). Mijn vraag is nu of ik het lage model in mijn auto kan zetten zonder problemen?
Gr. Pieter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2020 14:41 #1462117
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee.....
Volgens mij niet.....
Tenzij de bovenkant op dezelfde hoogte hangt als de hoge variant.
En heeft de lage net zoveel capaciteit als de hoge?
Tenzij de bovenkant op dezelfde hoogte hangt als de hoge variant.
En heeft de lage net zoveel capaciteit als de hoge?
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2020 16:41 #1462122
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Als Timen schrijft dat dit
Als Timen schrijft dat dit kan, en er ook zelf mee rijdt, dan is dat wat mij betreft voldoende bewijs. Timen weet waar hij het over heeft.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2020 19:13 #1462130
door Peter Beezemer
Misschien gaat het goed in de praktijk. Maar waardoor ?
Antwoorden op de vragen van Ferry940 zijn wel interessant daarom.
Je kan je afvragen waarom Volvo dan twee type radiateurs heeft gemaakt als het ook met één afkan .
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Timen
Misschien gaat het goed in de praktijk. Maar waardoor ?
Antwoorden op de vragen van Ferry940 zijn wel interessant daarom.
Je kan je afvragen waarom Volvo dan twee type radiateurs heeft gemaakt als het ook met één afkan .
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2020 21:45 #1462116
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Ja
dat kan. Ik rij er zelf ook mee met automaat. Nadat ik met het hoge model tweemaal steenslag op het Franse platteland heb gehad. Zelfs nadat ik de eerste keer fijnmazig gaas voor de openingen had gemaakt. Wordt de motor temperatuur wat hoger dan gaat de ventilator aan. Ik hoor de ventilator zelden draaien.In de Morvan wordt het soms wel wat warmer 40 graden is geen uitzondering. Trouwens in somige modellen 940 met turbo zit zelfs nog een veel kleinere radiateur!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2020 21:51 #1462163
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor de reacties!
Dank voor de reacties!
Ik ga het plugje voor de lage radiator bestellen zodat ik die kan testen op lekkage. Kan ik gewoon de tuinslang er op aansluiten en er op die manier druk op zetten om te testen op lekkage? Of is de 2,5bar leidingdruk te hoog voor de radiateur?
Ik ga het plugje voor de lage radiator bestellen zodat ik die kan testen op lekkage. Kan ik gewoon de tuinslang er op aansluiten en er op die manier druk op zetten om te testen op lekkage? Of is de 2,5bar leidingdruk te hoog voor de radiateur?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2020 09:35 #1462172
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ga er maar vanuit dat met de
Ga er maar vanuit dat met de hoge (dus meer oppervlak, dus meer koelcapaciteit) de warmtereserve van de motor veel verder weg ligt dan met de lage radiateur.
Zoals Timen aangeeft, is die reserve kennelijk nog vrij redelijk, maar je gaat 'm mogelijk een keer tegenkomen. Langdurige file bij heet weer (zwarte zaterdag in Frankrijk...), een zware aanhanger in heuvelachtig gebied, een fanatiek rondje Nurburgring, zeg het maar. Dat grotere model is er niet voor niets. In het ontwerp van de auto is rekening gehouden dat al deze dingen moeten kunnen.
Zoek je ze niet op, dan kan het heel lang goed gaan met een kleinere radiateur.
Zoals Timen aangeeft, is die reserve kennelijk nog vrij redelijk, maar je gaat 'm mogelijk een keer tegenkomen. Langdurige file bij heet weer (zwarte zaterdag in Frankrijk...), een zware aanhanger in heuvelachtig gebied, een fanatiek rondje Nurburgring, zeg het maar. Dat grotere model is er niet voor niets. In het ontwerp van de auto is rekening gehouden dat al deze dingen moeten kunnen.
Zoek je ze niet op, dan kan het heel lang goed gaan met een kleinere radiateur.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2020 11:07 #1462174
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Het verhaal van Timen is
Het verhaal van Timen is duidelijk: de grenzen liggen ver weg.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2020 19:01 #1462179
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Hoho,
En wat te denken van een Zweedse zomer?
Alleen dit jaar even niet, geen koelproblemen hier.
Integendeel, soms als we vroeg weg gaan de standkachel aan, een graad of vijf in de morgen.
Groeten,
Ton.
Alleen dit jaar even niet, geen koelproblemen hier.
Integendeel, soms als we vroeg weg gaan de standkachel aan, een graad of vijf in de morgen.
Groeten,
Ton.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2020 00:03 #1462189
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ik neem aan dat je 5 graden
onder 0 bedoelt ?
Moderators: Jerry Stam