motor valt uit bij gas geven
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2020 19:30 #1461042
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Waar staat de auto
Piet
Waar staat de auto
Piet
Piet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2020 22:02 #1461045
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic auto staat in Driehuis (vlak
auto staat in Driehuis (vlak bij IJmuiden)
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2020 00:33 #1461060
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Loopt de auto op LPG, of
Loopt de auto op LPG, of heeft dat er ooit ingezeten? In dat geval is het ook mogelijk dat de ecu stroomloos wordt gemaakt bij contact uit (dat zit in mijn 940 zo) om op die manier langzaam verloop tegen te gaan. In dat geval moet je storingscodes uitlezen zonder de auto van contact af te halen...
En inderdaad: je hebt daarvoor een specifieke volvo OBD1.5 lezer zoals uit de groupbuy nodig (in feite een losse uitvoering van het knipperkastje dat de oudere modellen op de veerpoot hebben).
En inderdaad: je hebt daarvoor een specifieke volvo OBD1.5 lezer zoals uit de groupbuy nodig (in feite een losse uitvoering van het knipperkastje dat de oudere modellen op de veerpoot hebben).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2020 11:37 #1461233
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opgelost
hartelijk bedankt voor het meedenken allemaal. het probleem is intussen opgelost en de motor loopt weer als een zonnetje. uiteindelijk bleek het vervangen van de bobine en kabel in combinatie met het terugzetten van de oude MAF-sensor (nieuwe was van Ridex en dus onderdeel van het probleem ipv een oplossing) tot resultaat te leiden.
graag tot een volgende keer!
graag tot een volgende keer!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2020 11:42 #1461235
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi!
Dat is mooi! En je dacht zelfs al aan afvoeren....
Rob
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2020 19:43 #1461271
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitval
Interessant verhaal!
- Michiel Meedema
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-03-2021 19:24 #1466174
door Michiel Meedema
Beantwoord door Michiel Meedema in topic Herkenbaar probleem...
Alweer een tijd geleden topic, maar ik kwam dit tegen omdat ook ik het probleem ineens heb. Bij hogere temperaturen is dit probleem er ook ... echter niet structureel. Het probleem is er heel variabel en ik kan er niet de vinger op leggen. Wel is het probleem extremer op gas dan benzine.
Als het probleem zich dus voordoet, is het een drama net of de auto verzuipt en slaat dan af. Zet ik hem over op benzine dan is het probleem er wel, maar minder en is de kans van wegkomen bijv. bij een stoplicht groter. Omdat het niet structureel is kan ik er geen logica van maken.
Het betreft een LPT model met een Vialle LPI installatie.
Heeft iemand naast de genoemde gedachtes nog een ingeving wat het zou kunnen zijn bij dus het niet structurele probleem...?
Alvast bedankt!
Als het probleem zich dus voordoet, is het een drama net of de auto verzuipt en slaat dan af. Zet ik hem over op benzine dan is het probleem er wel, maar minder en is de kans van wegkomen bijv. bij een stoplicht groter. Omdat het niet structureel is kan ik er geen logica van maken.
Het betreft een LPT model met een Vialle LPI installatie.
Heeft iemand naast de genoemde gedachtes nog een ingeving wat het zou kunnen zijn bij dus het niet structurele probleem...?
Alvast bedankt!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2021 10:19 #1466185
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ontsteking
Dat het probleem zich op gas en benzine voordoet, wijst op een onstekingsprobleem, zeker omdat het op LPG erger is dan op benzine (LPG heeft 20% sterkere vonk nodig).
Is er geen verband met bijvoorbeeld vochtig weer? Wat heb je al gecontroleerd of vervangen?
Ben je al met een plantenspuit in de weer geweest om de bougie/bobinekabels nat te spuiten?
Is er geen verband met bijvoorbeeld vochtig weer? Wat heb je al gecontroleerd of vervangen?
Ben je al met een plantenspuit in de weer geweest om de bougie/bobinekabels nat te spuiten?
Moderators: Jerry Stam