motor valt uit bij gas geven
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2020 19:27 #1461000
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ik ben lui
aangelegd..
waarom zou je al meer demonteren dan nodig is ?
waarom zou je al meer demonteren dan nodig is ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2020 22:49 #1461010
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik zou ook de vonkversterker
Ik zou ook de vonkversterker eens controleren. Dat ding zit met pasta op een groot koeloppervlak gemonteerd en zal z'n werk niet zo goed doen als hij warm wordt door een gebrek aan contact...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2020 10:28 #1461028
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoi allemaal,
hoi allemaal,
nogmaals dank voor het meedenken. ik heb gisteren de inlaatspruitstukpakking vervangen, helaas zonder enig resultaat. even een overzicht van de uitgevoerde werkzaamheden tot nu toe: vervangen zijn:
de brandstofpomp, brandstoffilter, brandstofdrukregelaar, de gaskleppositiesensor, stationair regelklep, luchtfilter, lambda sensor, krukaspositiesensor, MAF-sensor, ontstekingsmodule, injectie-onstoringsrelais, brandstofrelais. hoogspanningsdelen zijn recent vervangen en in goede staat. de oscilloscoop/stroboscoop laten geen afwijkingen in de ontsteking zien. klepspelingen zitten (keurig) binnen de marges evenals de compressiedrukken (1x10,5, 2x11, 1x11.5).
resultaat van dit alles is nihil: storing blijft en wordt erger.
iemand nog ideeën??? volgende stap is afvoeren naar de sloop ben ik bang....
nogmaals dank voor het meedenken. ik heb gisteren de inlaatspruitstukpakking vervangen, helaas zonder enig resultaat. even een overzicht van de uitgevoerde werkzaamheden tot nu toe: vervangen zijn:
de brandstofpomp, brandstoffilter, brandstofdrukregelaar, de gaskleppositiesensor, stationair regelklep, luchtfilter, lambda sensor, krukaspositiesensor, MAF-sensor, ontstekingsmodule, injectie-onstoringsrelais, brandstofrelais. hoogspanningsdelen zijn recent vervangen en in goede staat. de oscilloscoop/stroboscoop laten geen afwijkingen in de ontsteking zien. klepspelingen zitten (keurig) binnen de marges evenals de compressiedrukken (1x10,5, 2x11, 1x11.5).
resultaat van dit alles is nihil: storing blijft en wordt erger.
iemand nog ideeën??? volgende stap is afvoeren naar de sloop ben ik bang....
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2020 10:44 #1461029
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic tijdens opwarmen voltwaardes meten en voldoende amp
van ect poort 13 op Lh, bij koud 2,5V bij warm naar minder dan 0,5V
zekering 11 brandstofpomp, altijd 12V en moet een koplamp trekken
15 op bobine en/of plus op ballastweerstand injectoren, altijd 12V en moet een koplamp trekken
Komt er niemand uit dan hebben we altijd nog de broers Bijlsma.
tuning@bijlsmatechnicalinnovations.nl
zekering 11 brandstofpomp, altijd 12V en moet een koplamp trekken
15 op bobine en/of plus op ballastweerstand injectoren, altijd 12V en moet een koplamp trekken
Komt er niemand uit dan hebben we altijd nog de broers Bijlsma.
tuning@bijlsmatechnicalinnovations.nl
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2020 11:24 #1461031
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Welke storingcodes krijg je
Welke storingcodes krijg je eigenlijk?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2020 11:50 #1461032
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volgens de garage was de ODS
volgens de garage was de ODS schoon, er gaan ook geen lampjes op het dashboard branden... voor de volledigheid: ook de dynamo is vervangen (gaf de geest). zelf kan ik met mijn uitleesapparaat helaas geen toegang krijgen tot het systeem
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2020 12:31 #1461034
door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Uitlezen lukt je niet met een
Uitlezen lukt je niet met een generiek OBD-lezer.
Lang verhaal, genoeg over te vinden hier en elders op het internet.
Maar in het kort; een houtje-touwtje uitlees apparaat wat eventueel zelf te maken is volstaat. Of mogelijk binnenkort voor weinig te koop middels een groupbuy hier op het forum
( volvo700vereniging.nl/kletshoek/interess...obd-testers-versie-3 )
Er zijn genoeg leden hier op het forum welke er 1 hebben, wellicht woont er iemand in de buurt waar je het kan lenen.
Lang verhaal, genoeg over te vinden hier en elders op het internet.
Maar in het kort; een houtje-touwtje uitlees apparaat wat eventueel zelf te maken is volstaat. Of mogelijk binnenkort voor weinig te koop middels een groupbuy hier op het forum
( volvo700vereniging.nl/kletshoek/interess...obd-testers-versie-3 )
Er zijn genoeg leden hier op het forum welke er 1 hebben, wellicht woont er iemand in de buurt waar je het kan lenen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2020 13:58 #1461037
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Altijd
Is de storing altijd aanwezig, of bijvoorbeeld alleen bij warme motor en vochtig weer? Ik lees hoogspanningsdelen vervangen, bedoel je daarmee ook de bobine- en bougiekabels?
Ik ben in meer dan een half miljoen kilometers maar twee keer afgesleept. Wel stationair draaien, bij gasgeven inhouden en afslaan. Beide keren vanwege dezelfde storing: een slechte kabel tussen bobine en verdeelkap. Gaf alleen problemen bij warme motor in combinatie met vochtig weer. Bij een koude motor kon je de boel met een plantenspuit kletsnat spuiten en de motor bleef keurig draaien. Doordat de motor tijdens het afslepen afkoelde, was het lastig diagnose te stellen.
Nieuwe kabels, probleem opgelost.
Ik zie trouwens geen temperatuursensor op je lijstje staan, is die al wel doorgemeten of vervangen? Of via pootje 13 van de LH computer.
Ik ben in meer dan een half miljoen kilometers maar twee keer afgesleept. Wel stationair draaien, bij gasgeven inhouden en afslaan. Beide keren vanwege dezelfde storing: een slechte kabel tussen bobine en verdeelkap. Gaf alleen problemen bij warme motor in combinatie met vochtig weer. Bij een koude motor kon je de boel met een plantenspuit kletsnat spuiten en de motor bleef keurig draaien. Doordat de motor tijdens het afslepen afkoelde, was het lastig diagnose te stellen.
Nieuwe kabels, probleem opgelost.
Ik zie trouwens geen temperatuursensor op je lijstje staan, is die al wel doorgemeten of vervangen? Of via pootje 13 van de LH computer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2020 14:17 #1461038
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoi Rversteeg,
hoi Rversteeg,
storing is altijd aanwezig helaas. nat of draag maakt niet uit... de temperatuursensor heb ik doorgemeten en die doet keurig zijn werk
storing is altijd aanwezig helaas. nat of draag maakt niet uit... de temperatuursensor heb ik doorgemeten en die doet keurig zijn werk
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2020 14:31 #1461039
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic 12V en massaverbindingen
Altijd minimaal 12V boordspanning?
Alle massaverbindingen gecontroleerd? vooral aan kop inlaatspruitstuk en ecu.
Alle massaverbindingen gecontroleerd? vooral aan kop inlaatspruitstuk en ecu.
Moderators: Jerry Stam