- Berichten: 3
B200E ontstekingstijdstip afstellen
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2019 22:13 #1452152
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Onderschat
de lezer ook niet. Zo te zien is het allemaal overgekomen. Dus schijnbaar is het geen punt voor de topicstarter in ieder geval.
Vind het een beetje wazige gedachte om alles er weer uit te slopen wat niet precies op dit type motor slaat. Het staat erbij vermeld als het om een ander type motor gaat en sommige dingen gelden voor alle motoren of het kan anderszins nuttige info opleveren voor anderen. Anders blijft er een soort Haynes over en die kan je ook in de winkel kopen of op het internet bestellen en voelen mensen zich ook niet geroepen spontaan met raad te komen. Slecht plan. Weet niet of je voorstel wel onder moderaten valt Willem.
Hangt van je definitie af wellicht.
Vind het een beetje wazige gedachte om alles er weer uit te slopen wat niet precies op dit type motor slaat. Het staat erbij vermeld als het om een ander type motor gaat en sommige dingen gelden voor alle motoren of het kan anderszins nuttige info opleveren voor anderen. Anders blijft er een soort Haynes over en die kan je ook in de winkel kopen of op het internet bestellen en voelen mensen zich ook niet geroepen spontaan met raad te komen. Slecht plan. Weet niet of je voorstel wel onder moderaten valt Willem.
Hangt van je definitie af wellicht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2019 15:38 #1452170
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wat Fflunche waarschijnlijk
Wat Fflunche waarschijnlijk niet weet: de hele reden dat we als vereniging ooit overgestapt zijn van een goed functionerend phpbb forum naar een drupal website, was dat we technische discussies 'gemakkelijk' naar documentatie konden omzetten.
Dit draadje leek me daar bij uitstek geschikt voor: over de K-Jet is erg weinig goede documentatie online te vinden op leken-niveau, veel minder dan voor de latere injectietypen. Dus: echt modereren is het niet, meer wat Leidsekade al voorstelt.
Ik zal eens kijken of ik dat als gewoon lid zonder moderatierechten voor elkaar kan krijgen!
Dit draadje leek me daar bij uitstek geschikt voor: over de K-Jet is erg weinig goede documentatie online te vinden op leken-niveau, veel minder dan voor de latere injectietypen. Dus: echt modereren is het niet, meer wat Leidsekade al voorstelt.
Ik zal eens kijken of ik dat als gewoon lid zonder moderatierechten voor elkaar kan krijgen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3
08-01-2019 18:52 #1452175
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Inderdaad
meer iets voor de vraagbaak sectie.
Of ik de historie nou wel ken of niet van de site.
Daar hoort het dan meer thuis. In een technische verhandeling
Of als levendige discussie op het forum.
Of en/of. Kan ook nog.
Succes Willem !
Of ik de historie nou wel ken of niet van de site.
Daar hoort het dan meer thuis. In een technische verhandeling
Of als levendige discussie op het forum.
Of en/of. Kan ook nog.
Succes Willem !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2019 20:20 #1452180
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic bijvoorbeeld k-jet org
bestaat idd helaas niet meer online. Gelukkig heb ik destijds eea tijdig kunnen documenteren voor mijzelf. Met die documentatie erbij is het voor mij een leuke uitdaging het k-jet systeem te doorgronden zoals het bedoeld is door de ingenieurs destijds.
Zo kan een k-jet motor stationair heel lichtjes iets onregelmatiger lopen omdat de ingespoten hoeveelheid benzine in cc's per injector en dus per cilinder iets kan verschillen net als het sproeibeeld. Althans dat is mijn verklaring nu, nu er geen valse lucht ergens te bekennen valt.
Zo kan een k-jet motor stationair heel lichtjes iets onregelmatiger lopen omdat de ingespoten hoeveelheid benzine in cc's per injector en dus per cilinder iets kan verschillen net als het sproeibeeld. Althans dat is mijn verklaring nu, nu er geen valse lucht ergens te bekennen valt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
09-01-2019 10:53 #1452187
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Informatie pagina
Kun je zelf aanmaken.
Met een link naar de pagina in een discussie vraag je commentaar van anderen.
Wanneer je tevreden bent vraag je een moderator om een link in de vraagbaak naar de pagina te maken.
Vervolgens kun je de pagina blijven updaten.
Met een link naar de pagina in een discussie vraag je commentaar van anderen.
Wanneer je tevreden bent vraag je een moderator om een link in de vraagbaak naar de pagina te maken.
Vervolgens kun je de pagina blijven updaten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2019 18:35 #1452196
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Update
Ik heb hem vandaag samen met een andere Volvo liefhebber opnieuw afgesteld. Was nodig wat de timing stond op het BDP-punt.....te laat dus.
Nu staat hij met de vacuümslang los tussen de 10-12 graden en moest het toerental weer naar beneden afstellen. Hij trekt nu zoals voorheen en stinkt niet meer naar benzine stationair. En start nu een stuk beter. Alleen....hij hapert soms wat meer bij gas los; net alsof de auto een tikje/terugval krijgt tijdens het rijden.
Ik ga van het weekend de bougies nalopen en indien nodig vervangen. En laat hem van het voorjaar weer eens goed afstellen (kleppen, CO, etc). Hopelijk is dat het wat de auto nodig heeft.
Nu staat hij met de vacuümslang los tussen de 10-12 graden en moest het toerental weer naar beneden afstellen. Hij trekt nu zoals voorheen en stinkt niet meer naar benzine stationair. En start nu een stuk beter. Alleen....hij hapert soms wat meer bij gas los; net alsof de auto een tikje/terugval krijgt tijdens het rijden.
Ik ga van het weekend de bougies nalopen en indien nodig vervangen. En laat hem van het voorjaar weer eens goed afstellen (kleppen, CO, etc). Hopelijk is dat het wat de auto nodig heeft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3
09-01-2019 23:18 #1452201
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Moet
haast wel een gevolg zijn van een niet correcte eerdere montage van de ontsteking.
( vorige eigenaar?)
Maar mooi man ! gelukt dus, top
( vorige eigenaar?)
Maar mooi man ! gelukt dus, top
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2019 20:30 #1452314
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic hij loopt zoals het hoort
Vandaag CO opnieuw afgesteld bij een Volvo specialist, stond veel te laag op 0,23 en de lambda behoorlijk boven de 1, en ook weer opnieuw het ontstekingstijdstip. Blijkbaar is de hoek bepalend van diegene die kijkt naar het ontstekingstijdstip, want hij stond (weer?) niet goed. Ook hebben we voor de zekerheid 10 graden aangetipt met tippex op het deksel; dat hielp ook.
Je moet er nl recht bovenop kijken, niet schuin., en dan afstellen...met als resultaat dat er geen schokjes meer zijn.
Je moet er nl recht bovenop kijken, niet schuin., en dan afstellen...met als resultaat dat er geen schokjes meer zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
16-01-2019 23:41 #1452316
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Was
Hallo Willem
Je schreef: "Wat Fflunche waarschijnlijk niet weet: de hele reden dat we als vereniging ooit overgestapt zijn van een goed functionerend phpbb forum naar een drupal website, was dat we technische discussies 'gemakkelijk' naar documentatie konden omzetten."
Dat was vroeger ook een fluitje van een cent. Van discussie naar documentatie was als ik het me goed herinner héél eenvoudig, terwijl andersom iets lastiger was, maar nog steeds goed te doen. Maar na de overgang naar Drupal 7 en de daarmee gepaard gaande overgang naar OneShoe is die mogelijkheid verdwenen. Ik zou die mogelijkheid graag weer terug zien komen, maar helaas...
Voor "knippen en plakken" binnen een draadje geldt overigens hetzelfde.
groetjes
Mathy
Je schreef: "Wat Fflunche waarschijnlijk niet weet: de hele reden dat we als vereniging ooit overgestapt zijn van een goed functionerend phpbb forum naar een drupal website, was dat we technische discussies 'gemakkelijk' naar documentatie konden omzetten."
Dat was vroeger ook een fluitje van een cent. Van discussie naar documentatie was als ik het me goed herinner héél eenvoudig, terwijl andersom iets lastiger was, maar nog steeds goed te doen. Maar na de overgang naar Drupal 7 en de daarmee gepaard gaande overgang naar OneShoe is die mogelijkheid verdwenen. Ik zou die mogelijkheid graag weer terug zien komen, maar helaas...
Voor "knippen en plakken" binnen een draadje geldt overigens hetzelfde.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





