B200E ontstekingstijdstip afstellen
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2019 17:45 #1452116
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ik heb het
over b230f. Zoals al eerder gezegd.
Die 12 graden klopt en dat stroboscoop verhaal ook.
Dat van dat vacuumslangetje weet ik niet .
In de Haynes staat dat niet voor een b230f . Voor een E kan het anders zijn wellicht.
Even wachten tot iemand met die specifieke kennis iets zinnigs erover zegt.
Die 12 graden klopt en dat stroboscoop verhaal ook.
Dat van dat vacuumslangetje weet ik niet .
In de Haynes staat dat niet voor een b230f . Voor een E kan het anders zijn wellicht.
Even wachten tot iemand met die specifieke kennis iets zinnigs erover zegt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2019 20:26 #1452118
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic OK
Ik neem aan dat op de polie vd krukas meerdere merktekens staan, Ik heb gevonden dat het 12 graden bij 900 tpm moet zijn en tussen de 23 en 27 bij 2500 tpm.
Verder geeft Haynes ook aan dat de vacuum advance pipe losgemaakt dient te worden bij de B28E en B230E/K.
Verder geeft Haynes ook aan dat de vacuum advance pipe losgemaakt dient te worden bij de B28E en B230E/K.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2019 20:41 #1452119
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Filmpje
Renier, ik ben soms een leek met Volvo's dus vergeef me deze vraag naar aanleiding van het filmpje.
Als ik de film goed begrijp zet je tegenover de BDP op de poelie een witte stip. De verdeler moet ik dan geheel (met vacuumslang los) zo draaien dat de witte stip op de poelie 12 graden voor het BDP komt te staan. En deze 12 graden kan ik dan aflezen op de kap van de distributieriem waarop diverse graden staan inclusief BDP-punt?
Als ik de film goed begrijp zet je tegenover de BDP op de poelie een witte stip. De verdeler moet ik dan geheel (met vacuumslang los) zo draaien dat de witte stip op de poelie 12 graden voor het BDP komt te staan. En deze 12 graden kan ik dan aflezen op de kap van de distributieriem waarop diverse graden staan inclusief BDP-punt?
- Reinier Verbeek
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
06-01-2019 23:22 #1452123
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Stip is al een keep in het wiel van de poelie
Die keep merk ik ook, wit met tipex. Dan zie je hem beter. Afstellen doe je bij stationair. Controleren doe je dan nog even ongeveer bij het hogere toerental. Daar heb je dan ook een nauwkeurige toerenteller voor nodig die je onder de moeorkap kan aflezen. De gradenverdeling staat op de kap van de distributie.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2019 01:55 #1452127
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Precies
Wat Reinier zegt.
ik lees ook een herhaling van wat ik al beschreven heb. En door je retorische vraagstelling denk ik dat je hem te pakken hebt nu
ik lees ook een herhaling van wat ik al beschreven heb. En door je retorische vraagstelling denk ik dat je hem te pakken hebt nu

- Reinier Verbeek
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
07-01-2019 09:19 #1452132
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic plaatje
op dit plaatje is 15 graden voor bovenste dode punt op cilinder 1 aangegeven, voor jou dus 12 graden, met losgenomen slang naar de electronische unit las ik ook op een Amerikaans forum.
- Reinier Verbeek
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
07-01-2019 09:21 #1452133
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic fotootje
nog een foto
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2019 13:16 #1452135
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als een moderator nu alle
Als een moderator nu alle ruis uit dit draadje sloopt over computers en de B230F, dan houden we een goede handleiding over voor het afstellen van de ontsteking van een (computerloos) K-jet/ CI systeem.
Bij gebrek aan een moderator moet diegene die dit draadje in de toekomst tegenkomt dat dan maar zelf doen...
Bij gebrek aan een moderator moet diegene die dit draadje in de toekomst tegenkomt dat dan maar zelf doen...
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2019 15:16 #1452144
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Als
@Willem jij nou een informatiepagina maakt van wat je denkt dat relevant is, maken vele handen licht werk
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2019 15:56 #1452145
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Yep
Ik begrijp het nu helemaal. Allen bedankt voor de hulp.
Moderators: Jerry Stam