Volvo 960 3.0 gescheurd onderblok
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2018 12:37 #1450987
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verband
He Bas,
Blijkbaar is er een verband met het schuren van de blokken als je deze uit elkaar gaat trekken, er bestaan zeker geslaagde verhalen bij mij alleen niet.
Het is puur de gok denk ik, de een heeft het wel ander niet! Aan jou de keus.
Mvg, Tim
Blijkbaar is er een verband met het schuren van de blokken als je deze uit elkaar gaat trekken, er bestaan zeker geslaagde verhalen bij mij alleen niet.
Het is puur de gok denk ik, de een heeft het wel ander niet! Aan jou de keus.
Mvg, Tim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2018 15:44 #1450989
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic De kop eraf halen doe je niet
De kop eraf halen doe je niet voor de lol.
Meestal omdat de koppakking het begeven heeft en in het geval van Bas omdat een klep defect is.
Dus het is niet echt een vrije keuze.
Piet
Meestal omdat de koppakking het begeven heeft en in het geval van Bas omdat een klep defect is.
Dus het is niet echt een vrije keuze.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2018 19:07 #1450994
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Piet
Snap je reactie, maar nogmaals je kan het risico nemen of niet. Je kan ook een ander blok zoeken dus keuze is er wel!
Mvg, Tim
Mvg, Tim
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2018 09:10 #1451005
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is het wellicht andersom:
Is het wellicht andersom: onderblok scheurt en daardoor gaat de pakking lek?
Succes iig. Ik heb er een jaar gezocht en uiteindelijk heeft Henk H er eentje (compleet met auto) gevonden.
Let op losse blokken die een tijdje stilgelegen hebben. Als die onbehandeld weggezet worden, is de kans groot dat de binnenkant helemaal groen is en de boel muurvast zit.
Succes iig. Ik heb er een jaar gezocht en uiteindelijk heeft Henk H er eentje (compleet met auto) gevonden.
Let op losse blokken die een tijdje stilgelegen hebben. Als die onbehandeld weggezet worden, is de kans groot dat de binnenkant helemaal groen is en de boel muurvast zit.
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2018 11:11 #1451014
door Bas Walhof
Beantwoord door Bas Walhof in topic Andersom...
Zou natuurlijk ook kunnen en is misschien ook wel logischer. Maar de berichten die ik lees gaan meestal over scheuren na koppakking vervanging!
Dat zou kunnen betekenen dat er toch (extra) spanning in het blok gekomen is door het aantrekken van de nieuwe kopbouten eventueel in combinatie met een zekere onvlakheid. .?.?.?
Blijft een groot vraagteken voor mij maar ik hoop in ieder geval dat het mij niet overkomt als ik de auto teruggekregen heb en hoop ik de eerste paar honderd km, zoals gebruikelijk, ontspannen te kunnen genieten. We zullen zien.
Wordt hoe dan ook vervolgd.
Dat zou kunnen betekenen dat er toch (extra) spanning in het blok gekomen is door het aantrekken van de nieuwe kopbouten eventueel in combinatie met een zekere onvlakheid. .?.?.?
Blijft een groot vraagteken voor mij maar ik hoop in ieder geval dat het mij niet overkomt als ik de auto teruggekregen heb en hoop ik de eerste paar honderd km, zoals gebruikelijk, ontspannen te kunnen genieten. We zullen zien.
Wordt hoe dan ook vervolgd.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2018 11:57 #1451016
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Maar eh,
Wat ik ook maar eens wil herhalen dat het ene adres om een kop te vlakken het andere niet is.
Wij brachten voorheen koppen naar een filiaal van een grote landelijke onderdelenboer, lekker dichtbij.
Je kon er bijna op wachten, waar je ook op kon wachten was weer een koppakking wissel.
Dat soort firma's vlakken over het algemeen te ruw.
Tegenwoordig brengen we alle koppen naar ons vaste revisieadres, daar wachten we ook niet tot het klaar is maar het eindresultaat ziet er voor het blote oog al veel beter uit, je kunt wel zeggen dat we nooit meer problemen hebben.
Bijkomend voordeel is ook dat de kop door hun gereinigd wordt en gedegen geïnspecteerd, is er iets mee vlakken ze niet en bellen ze.
Zij kennen ook de problemen van vrijwel iedere motor, als ik er met mijn eigen 945 kom zeggen ze: niet weg doen hoor!
Groeten,
Wij brachten voorheen koppen naar een filiaal van een grote landelijke onderdelenboer, lekker dichtbij.
Je kon er bijna op wachten, waar je ook op kon wachten was weer een koppakking wissel.
Dat soort firma's vlakken over het algemeen te ruw.
Tegenwoordig brengen we alle koppen naar ons vaste revisieadres, daar wachten we ook niet tot het klaar is maar het eindresultaat ziet er voor het blote oog al veel beter uit, je kunt wel zeggen dat we nooit meer problemen hebben.
Bijkomend voordeel is ook dat de kop door hun gereinigd wordt en gedegen geïnspecteerd, is er iets mee vlakken ze niet en bellen ze.
Zij kennen ook de problemen van vrijwel iedere motor, als ik er met mijn eigen 945 kom zeggen ze: niet weg doen hoor!
Groeten,
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2018 23:10 #1451040
door Bas Walhof
Beantwoord door Bas Walhof in topic Maar eh,
We hebben het hier over een 3 liter 960, geen 940. Heb je met een 960 ook geen problemen na het vlakken?
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2018 08:08 #1451041
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
In de garage waar ik een dag in de week sleutel wordt bijna niets met onze modellen gedaan Bas, ze zitten gewoon niet in de klantenkring.
Ze doen hoofdzakelijk oud Engels dus ook Rovers van de latere jaren en van vooral die motoren brengen we de koppen naar Oudejans in Amsterdam Noord om te vlakken, dan gaat het wel goed.
Die mensen weten waar ze over praten als het over motorrevisie gaat
Die Rover motoren zijn overigens ook motoren waarbij je goed moet opletten welke koppakking je gebruikt, er zijn verbeterde versies.
Ik weet eigenlijk niet hoe dat bij 960 motoren zit maar ook in koppakkingen heb je merken.
Groeten,
Groeten,
Ze doen hoofdzakelijk oud Engels dus ook Rovers van de latere jaren en van vooral die motoren brengen we de koppen naar Oudejans in Amsterdam Noord om te vlakken, dan gaat het wel goed.
Die mensen weten waar ze over praten als het over motorrevisie gaat
Die Rover motoren zijn overigens ook motoren waarbij je goed moet opletten welke koppakking je gebruikt, er zijn verbeterde versies.
Ik weet eigenlijk niet hoe dat bij 960 motoren zit maar ook in koppakkingen heb je merken.
Groeten,
Groeten,
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2018 13:17 #1451051
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic KG Trimning in Zweden heeft
KG Trimning in Zweden heeft een versterkte (MLS) koppakking voor de drieliter 960: helaas niet ook voor de 2,5. Als ik aan de beurt ben, dan zou ik vooral die koppakking er tussen stoppen.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
29-11-2018 16:15 #1451054
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Volgens mij is die MLS
Volgens mij is die MLS pakking niet 1:1 toepasbaar op de 960 blokken.
Hij wordt ook niet weergegeven onder de 960, wel de S60/S80/V60/V70.
Ergens in mijn grijze massa staat me vaag iets bij dat de koelkanalen op een andere plek zitten bij de latere/nieuwere B6304 blokken... maar dat kan ik ook faliekant mis hebben.
Hij wordt ook niet weergegeven onder de 960, wel de S60/S80/V60/V70.
Ergens in mijn grijze massa staat me vaag iets bij dat de koelkanalen op een andere plek zitten bij de latere/nieuwere B6304 blokken... maar dat kan ik ook faliekant mis hebben.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Moderators: Jerry Stam