Zoek de verschillen
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2018 18:29 #1108084
door Jerry Stam (GAST)
Zoek de verschillen is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Een 230F airbox klein beetje aangepast met turbogat aan de voorkant en dekseltjes aan de onderkant gewisseld
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2018 18:51 #1447864
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja,
De verschillen zijn te zien Jerry.
Maar de vraag is wat levert het op, is het verschil merkbaar?
En wat doet het met aanzuig geluid?
Groeten,
Maar de vraag is wat levert het op, is het verschil merkbaar?
En wat doet het met aanzuig geluid?
Groeten,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2018 21:53 #1447876
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik vermoed een vergelijkbaar
Ik vermoed een vergelijkbaar effect als terugplaatsen van de 'snorkel' die iedereen er bij een LPG auto uit sloopt: iets soepeler onderin de toeren. Bij mij pakte de motor ongeveer 100 toeren eerder op.
Voor het topvermogen doet het niets: de filterhuizen zijn allemaal erg efficient en leveren ruim voldoende lucht voor alles tot 300 pk in standaard vorm.
Voor het topvermogen doet het niets: de filterhuizen zijn allemaal erg efficient en leveren ruim voldoende lucht voor alles tot 300 pk in standaard vorm.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2018 07:40 #1447890
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic En,
Wat ik mij ook afvraag Jerry, waar heb je het idee vandaan?
En heb je de boel alweer gemonteerd en verschil gemerkt?
Groeten,
En heb je de boel alweer gemonteerd en verschil gemerkt?
Groeten,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2018 09:46 #1447895
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Lang geleden
Lang geleden waren er meer mensen bezig met modificaties.
Een daarvan was het openen van de airbox/luchfilterhuis.
Met de box die ik heb gebruikt is alles al netjes open, alleen een gat zagen voor de inlaat aan de voorkant waar de originele "cone" dan weer in past.
Zo ziet het er origineel uit, maar is het dat niet helemaal.
Nu weer verder modificeren.
Een daarvan was het openen van de airbox/luchfilterhuis.
Met de box die ik heb gebruikt is alles al netjes open, alleen een gat zagen voor de inlaat aan de voorkant waar de originele "cone" dan weer in past.
Zo ziet het er origineel uit, maar is het dat niet helemaal.
Nu weer verder modificeren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 31
30-07-2018 09:56 #1447896
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Ik kan niet helemaal volgen
Ik kan niet helemaal volgen wat je nu precies voor wat verwisseld hebt.
Ik zie wel op elke foto 2 verschillende luchtfilterhuizen, maar welke van de 2 je nu wel of niet gebruikt kan ik er niet helemaal uit opmaken. Let wel op dat wanneer je die 2 buizen op de bodem beide openmaakt je dus ook warme lucht onder de motorkap vandaan haalt, waar je natuurlijk liever koude lucht pakt..
@Willem; snorkel bij een LPG auto? Bedoel je de pijp die uit de zijkant van het luchtfilterhuis komt en koude lucht pakt vanuit het spatbord? Dit doe je toch niet alleen bij een LPG auto, maar bij alle auto's?
Ik zie wel op elke foto 2 verschillende luchtfilterhuizen, maar welke van de 2 je nu wel of niet gebruikt kan ik er niet helemaal uit opmaken. Let wel op dat wanneer je die 2 buizen op de bodem beide openmaakt je dus ook warme lucht onder de motorkap vandaan haalt, waar je natuurlijk liever koude lucht pakt..
@Willem; snorkel bij een LPG auto? Bedoel je de pijp die uit de zijkant van het luchtfilterhuis komt en koude lucht pakt vanuit het spatbord? Dit doe je toch niet alleen bij een LPG auto, maar bij alle auto's?
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 31
30-07-2018 09:57 #1447897
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic ah duidelijker! onze
ah duidelijker! onze berichten kruisten mekaar net
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2018 10:07 #1447898
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja,
Ik heb toen ook iets aangepast aan het luchtfilterhuis .
Ik heb de inlaat naar de zijkant verplaatst, door het binnenschem heen naar de wielkast.
Toen gelijk een K&N luchtfilter geplaatst.
Resultaat is een fijner opnemen van de motor vanaf lage toerentallen.
Groeten,
Ton.
Ik heb de inlaat naar de zijkant verplaatst, door het binnenschem heen naar de wielkast.
Toen gelijk een K&N luchtfilter geplaatst.
Resultaat is een fijner opnemen van de motor vanaf lage toerentallen.
Groeten,
Ton.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2018 15:42 #1447917
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Lucht vanuit de wielkast is
Lucht vanuit de wielkast is een turbo-standaard volgens mij: dat heeft de B230F niet. Wat daar wel op hoort, is een snorkel die koude lucht van voor de radiateur haalt. Die snorkel wordt in het algemeen bij LPG inbouw verwijderd en de doorvoer langs de radiateur afgedicht met een plaat, waarna je warme lucht uit de motorruimte aanzuigt.
Het nut daarvan ontgaat me al jaren, dus ik plaats ze altijd terug.
Het nut daarvan ontgaat me al jaren, dus ik plaats ze altijd terug.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
31-07-2018 01:10 #1447941
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Warme lucht
heb je ook in de winterstand van de luchtfilterkast.
Mits je die afzuigkapslang tussen je uitlaatspruitstuk nog hebt en het klepregelmechanisme nog werkt in je kast.
Bij de meeste 740's ontbreekt die slang en dat gaat in NL best goed.
De snorkel voor de radiateur is gewoon een goed concept. Net wat Willem ook zegt.
Cold air intake, de 740 had het dus al blijkt.
Laatst had ik de kast er uit vanwege wat onderhoud en wat in de diepste krochten van dat ding geloerd.
En toen zag ik dat de klep niet vast staat maar een beetje halfweg staat.
Misschien een defect ? of zo bedoeld bij een buitentemp van ca 25-30 graden ?
Klep was wel makkelijk heen er weer te bewegen , ook hier de vraag. hoort dat zo ?
En wat is het effect in deze situatie ? Zowel zomer als winter een soort van 50/50 mix tussen koude en warme lucht ? Een soort compromis zeg maar .
De volvo rijdt eigenlijk altijd goed in mijn beleving. bij -15 tot + 40 ( recentelijk gemeten hier vlakbij door een amateur meteoroloog)
Of het dan ook goed is, is de vraag.
Mits je die afzuigkapslang tussen je uitlaatspruitstuk nog hebt en het klepregelmechanisme nog werkt in je kast.
Bij de meeste 740's ontbreekt die slang en dat gaat in NL best goed.
De snorkel voor de radiateur is gewoon een goed concept. Net wat Willem ook zegt.
Cold air intake, de 740 had het dus al blijkt.
Laatst had ik de kast er uit vanwege wat onderhoud en wat in de diepste krochten van dat ding geloerd.
En toen zag ik dat de klep niet vast staat maar een beetje halfweg staat.
Misschien een defect ? of zo bedoeld bij een buitentemp van ca 25-30 graden ?
Klep was wel makkelijk heen er weer te bewegen , ook hier de vraag. hoort dat zo ?
En wat is het effect in deze situatie ? Zowel zomer als winter een soort van 50/50 mix tussen koude en warme lucht ? Een soort compromis zeg maar .
De volvo rijdt eigenlijk altijd goed in mijn beleving. bij -15 tot + 40 ( recentelijk gemeten hier vlakbij door een amateur meteoroloog)
Of het dan ook goed is, is de vraag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam