distributieriem probleem motor total loss?

• A.R.M. van Rijckevorsel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2017 19:42 #1439232 door A.R.M. van Rijckevorsel
Beantwoord door A.R.M. van Rijckevorsel in topic kapotte snaar
dat was wat de anwb mij vertelde. auto inmiddels bij garage geweest en zij denken dat de spansnaar? of in ieder geval een deel van de distributieriem kapot is gegaan en tussen tanden en riem gekomen..... dat klinkt ook wel aannemelijk want ik begrijp niet goed hoe de multiriem er een beetje afloopt naar voren (dus niet richting distributieriem) en dan toch een stukje bij de distributieriem kan komen...

Resten 2 vragen: kan het zijn dat door het plotse geweld van een even niet synchroon lopende distributieriem ervoor zorgen dat de multiriem ook deels ontspoort?

zie fotos

Verder was er nadat dit gebruert was een probleem met de electra: de bestuurdersstoel ging niet mere recht naar achter, knipperlicht knipperde niet meer maar bleef stilstaan. Ik begrijp niet hoe een distributieriem probleem zoiets kan veroorzaken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2017 19:58 #1439234 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Multiriem
Wow, die multiriem loopt niet zomaar een beetje scheef, die loopt gewoon half naast de poelie van de airco.... Mijn idee: Ofwel is dus die aircopomp of de poelie ervan niet goed geplaatst waardoor deze niet goed uitgelijnd is, ofwel zit de spanrol kapot waardoor deze de riem schuin trekt. Maar als die kapot was zou de monteur dat wel moeten gemerkt hebben bij monteren van de riem.

Als ik het verhaal goed begrepen heb is er dus een deel van de multiriem afgesprongen en tussen de tanden van de distributieriem gekomen waardoor deze ergens een tand heeft gemist? Heb je foto's van de distributieriem ook?

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2017 20:24 #1439235 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic De problemen met je stoel
De problemen met je stoel kunnen niets te maken hebben met de multiriem. Ik kan daar in ieder geval geen logische verklaring voor geven. Het probleem met je stoel is een regelmatig voorkomend probleem. Zoek maar op deze site.

Knipperlicht: dat lijkt me een kapot relais. Mogelijk dat de kapotte aandrijving van de dynamo heeft geleid tot een bijzonder spanningsverloop waardoor het relais is overleden. Als er verder geen problemen zijn, mooi zo.

Ik zou de distributie zeer goed controleren door een deskundige monteur. Het is een gevoelig systeem.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2017 21:13 #1439237 door A.R.M. van Rijckevorsel
Beantwoord door A.R.M. van Rijckevorsel in topic distributieriem
Ik heb geen fotos van de districtsraad riem maar begreep van de monteur dat de districtsraad riem voor een deel kapot is gegaan (was een week oud) iemand van de fabriek is er al bij geweest om de districtsraad riem te bekijken

wordt vervolgd

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2017 14:32 #1439249 door A.R.M. van Rijckevorsel
Beantwoord door A.R.M. van Rijckevorsel in topic spanrol
net bij de garage geweest

het is waarschijnlijk een fabricagefout in de spanrol geweest. Deze rol is kapotgegaan met alle gevolgen van dien. Gelukkig is bij deze garage ide klant koning en het principe s: de auto zsm piekfijn weer in orde maken niet eerst wachten tot de verzekeraars zijn uitgevochten en niet zoals de verzekeringsexpert wil alleen de kapotte kleppen vervangen maar ALLE KLEPPEN. Hij gaat meteen de zuigers en zuigerveren controleren en carterventilatie aanpakken, Kortom de auto wordt gelukkig weer in ere hersteld. Niet voor de vakantie maar de volvo 960 van mijn schoonvader staat al klaar om ons naar Frankrijk te vervoeren. In de bijlage nog wat fotos maar ik weet niet of daar wat op te zien is.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2017 14:36 #1439250 door A.R.M. van Rijckevorsel
Beantwoord door A.R.M. van Rijckevorsel in topic fotos
fotos

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2017 15:40 #1439251 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Nou, dat is inderdaad wel
Nou, dat is inderdaad wel heel erg coulant.
De naam van die garage mag je hier best wel even vermelden.

Piet

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2017 16:25 #1439252 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Hulde inderdaad voor de
Hulde inderdaad voor de garage. De naam mag hier best met mooie letters worden geschreven!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2017 16:40 #1439253 door A.R.M. van Rijckevorsel
Beantwoord door A.R.M. van Rijckevorsel in topic top garage
DINOS BANDENSERVICE DELFT (krijgt een warme douche :) )

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2017 07:27 #1439263 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Goed nieuws dat alles
Goed nieuws dat alles gerepareerd wordt! De zespitter is niet een motor waar veel garages graag aan de cilinderkop werken, dus dat is wel echt een goede garage!
En wat handig, zo'n reserve 960 in de familie...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC