distributieriem probleem motor total loss?
- A.R.M. van Rijckevorsel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2017 23:01 #1106901
door A.R.M. van Rijckevorsel
distributieriem probleem motor total loss? is gemaakt door A.R.M. van Rijckevorsel
Vandaag is er een deel van de dynamosnaar afgebroken en bij de distributieriem terecht gekomen die daardoor geblokkeerd is geweest.
de aircopomp was vanochtend vervangen maar de snaar liep duidelijk niet helemaal recht
ik reed 100 op de snelweg hoorde plots kort een raar geluid en daarna deed de motor niets meer. Gelukkig auto veilig naar vluchtstrook kunnen krijgen!
anwb erbij weggesleept etc etc.
het is een volvo 960 3.0 uit 1995.
Ik denk dat de schade te vergelijke is met een gebroken distributieriem ;-(
Welke schade kan ik verwachten? is deze motor nog te reanimeren?
verder lijkt het ook of de electra een tik heeft gekregen: knipperlicht hapert en de bestuurdersstoel wil niet meer rect naar achter.
Dank alvast voor jliie reacties. de auto staat nu bij de garage die de aircopomp heeft vervangen en waarbij er duidelijk iets niet goed is gegaan,
dank voor de reacties
andre
de aircopomp was vanochtend vervangen maar de snaar liep duidelijk niet helemaal recht
ik reed 100 op de snelweg hoorde plots kort een raar geluid en daarna deed de motor niets meer. Gelukkig auto veilig naar vluchtstrook kunnen krijgen!
anwb erbij weggesleept etc etc.
het is een volvo 960 3.0 uit 1995.
Ik denk dat de schade te vergelijke is met een gebroken distributieriem ;-(
Welke schade kan ik verwachten? is deze motor nog te reanimeren?
verder lijkt het ook of de electra een tik heeft gekregen: knipperlicht hapert en de bestuurdersstoel wil niet meer rect naar achter.
Dank alvast voor jliie reacties. de auto staat nu bij de garage die de aircopomp heeft vervangen en waarbij er duidelijk iets niet goed is gegaan,
dank voor de reacties
andre
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2017 23:25 #1439174
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Jee
Wat een vervelende gebeurtenis.
Maar is de d-riem niet beschermd door een kap of zo ?
Ik ken de 3 liters niet zo goed qua opbouw maar vast iemand die er meer over kan zeggen. Ook over wat je eventueel kan verwachten aan schade.
Hopelijk valt het mee en kom je eruit met je garage.
Maar is de d-riem niet beschermd door een kap of zo ?
Ik ken de 3 liters niet zo goed qua opbouw maar vast iemand die er meer over kan zeggen. Ook over wat je eventueel kan verwachten aan schade.
Hopelijk valt het mee en kom je eruit met je garage.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2017 06:45 #1439183
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De opbouw
van het blok is hetzelfde als bij de 5-cilinders en ja, als het fout gaat kan de multiriem bij de distributieriem komen met alle gevolgen van dien...
Als de distributieriem er onder het rijden vanaf geklapt is (even los met wat voor reden) dan heb je altijd schade aan de kop / kleppen. Hoe dan ook ! Dus reken op een grote reparatie met alle bijbehorende kosten.
Als de aircopomp zojuist vervangen is geweest door een bedrijf en die hebben niet opgelet of de poelies wel in lijn liepen / recht lopen, dan hebben hun dus een probleem indien ze verantwoordelijk zijn voor vervolgschade. Maar dat is eigenlijk iets waar jij nu geen rekening mee hoeft te houden.
Succes en ben erg benieuwd hoe het bedrijf dit op gaat lossen.
Als de distributieriem er onder het rijden vanaf geklapt is (even los met wat voor reden) dan heb je altijd schade aan de kop / kleppen. Hoe dan ook ! Dus reken op een grote reparatie met alle bijbehorende kosten.
Als de aircopomp zojuist vervangen is geweest door een bedrijf en die hebben niet opgelet of de poelies wel in lijn liepen / recht lopen, dan hebben hun dus een probleem indien ze verantwoordelijk zijn voor vervolgschade. Maar dat is eigenlijk iets waar jij nu geen rekening mee hoeft te houden.
Succes en ben erg benieuwd hoe het bedrijf dit op gaat lossen.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2017 07:05 #1439184
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Als de distributieriem is
Als de distributieriem is gebroken, dan heb je 24 kromme kleppen en beschadigde cilinders. Helaas, ik heb dat zelf meegemaakt. Schade verhalen bij het bedrijf dat de airco heeft gedaan. Wordt een welles nietes discussie.
Sterkte!
Sterkte!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2017 08:01 #1439185
Beantwoord door A.R.M. van Rijckevorsel in topic distributieriem
dank voor je antwoord
ik hoop dat alleen de kop en kleppen beschadigd zijn en de zuigers niet dan is het dus alleen een koprevisie want hij is even geklapt maar niet gebroken?
de auto staat nu bij het bedrijf alwaar de aircopomp is vervangen
ik heb straks contact met ze. ben benieuwd
wordt vervolgd
ik hoop dat alleen de kop en kleppen beschadigd zijn en de zuigers niet dan is het dus alleen een koprevisie want hij is even geklapt maar niet gebroken?
de auto staat nu bij het bedrijf alwaar de aircopomp is vervangen
ik heb straks contact met ze. ben benieuwd
wordt vervolgd
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2017 09:47 #1439192
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Hoe is het verder met de
Hoe is het verder met de motor? Twee jaar geleden heb je topics geopend over olieverbruik en lage compressie.
Piet
Piet
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2017 09:53 #1439194
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Tja, die kleppen slaan stuk
Tja, die kleppen slaan stuk op de zuigers, dus krijgen ook de zuigers een tik mee. Dat kan inderdaad meevallen, maar aan de andere kant zijn goede onderblokken wel, en goede koppen bijna niet te vinden voor de zescilinders...
Goedkoopste manier om kleppenschade goed op te lossen is toch simpelweg een andere motor.
Goedkoopste manier om kleppenschade goed op te lossen is toch simpelweg een andere motor.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2017 12:57 #1439204
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic In de hoop dat de andere
In de hoop dat de andere motor wel goed is. Ik heb mijn 960 3.0 toen ingeruild en een S80 gekocht.
De 960 is toen door de nieuwe eigenaar voorzien van nieuwe kop en kleppen en rijdt nog steeds. De cilinders zijn toen wel beschadigd maar niet vervangen. Ik (de auto dus) had toen 24 kromme kleppen.
De 960 is toen door de nieuwe eigenaar voorzien van nieuwe kop en kleppen en rijdt nog steeds. De cilinders zijn toen wel beschadigd maar niet vervangen. Ik (de auto dus) had toen 24 kromme kleppen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2017 14:38 #1439205
Beantwoord door A.R.M. van Rijckevorsel in topic hij heeft 2 jaar lang PERFECT
hij heeft 2 jaar lang PERFECT gefunctioneerd wel olie goed in de gaten houden.
als ik hem start komt er altijd een blauwe wolk uit de uitlaat maar dat duurt maar 10 seconden ook dat al vanaf begin en wordt niet erger
dus die ene cylinder die een lagere compressie had heeft geen problemen gegeven
nu ga ik er helaas niet meer achter komen of die nog problemen zou gaan geven want een koprevisie komt er in ieder geval aan...
Maar deze auto is een 2e ronde meer dan waard. Ook na 4 jaar nog steeds bewust van het rijgenot!
als ik hem start komt er altijd een blauwe wolk uit de uitlaat maar dat duurt maar 10 seconden ook dat al vanaf begin en wordt niet erger
dus die ene cylinder die een lagere compressie had heeft geen problemen gegeven
nu ga ik er helaas niet meer achter komen of die nog problemen zou gaan geven want een koprevisie komt er in ieder geval aan...
Maar deze auto is een 2e ronde meer dan waard. Ook na 4 jaar nog steeds bewust van het rijgenot!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2017 21:27 #1439215
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Multiriem
De aircopomp was vanochtend vervangen maar de snaar liep duidelijk niet helemaal recht. Hoe weet jij dat de snaar niet duidelijk recht liep?
Moderators: Jerry Stam