slecht lopen 740 16 klepper vraag: wat is hier fout

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2017 17:53 #1436568 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Foto's hersteld.
@Ton @Jerry @derest.

In mijn oude topic zijn de meeste foto's nu weer zichtbaar.

Groeten,
Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2017 22:03 #1436640 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Arjan
Hoi...
Was aan t googlen snuffelen en zie dat Timen de casus hier heeft gepost.

Ik wil even wat recht zetten en aangeven hoe het gegaan is.
In december 2016 auto gekocht op mp.
Particulier.

In januari 2017 garage gebracht voor onderhoud.
Vloeistoffen vervangen.
Krukaspakking.

Vervangen:
Distributie riem.

Garage gaf aan dat zij geen balance riem aantroffen. Vonden ze vreemd dus aangebracht.

Ik had ook aangegeven stationair minder lopend.

Leek iets beter te gaan.
Maar eigenlijk stationair niet veranderd beter lopen.
Ook kwam ik er per toeval achter dat t verbruik erg hoog was. Meter werkt niet. 400 km tank leeg.
Ben toen maar eens naar een oude bekende gegaan.
Timen.
Zie zijn post.

Garage wil wel meedenken en onderzoeken probleem.
Dus das geen punt.
Ze herkennen zich niet in verhaal timen.
In mogelijkheid van riem verkeerd.

Dus met oude riem en nieuwe riem is er geen verschil stationair.

Zou vandaag auto brengen.
Maar ik zat tot laat in t westen van t land.
En twijfel om m elders te laten checken...

Grt
Arjan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2017 22:14 #1436641 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Arjan
Nog even iets...
Behalve dan t stationair lopen...
Schuddende motor....

Slaat hij niet af.
Loopt niet erg hoog in toeren stationair. Beetje tussen 600 a 1000 toeren heb ik indruk.
Rijdt en pakt hij verder heerlijk op en hij rijdt relaxed.

Kijk en luister natuurlijk tijdens t rijden niet onder de motorkap...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2017 07:29 #1436666 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Hij hoort stabiel stationair
Hij hoort stabiel stationair te draaien, rond de 750-850 toeren. 600 is erg weinig, 1000 is te veel.
Instabiel stationair is heel vaak een vastzittende CIS klep, maar dat weet Timen ook heel goed...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2017 09:49 #1436679 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Constatering
@strik
Een eventueel onregelmatige loop stationeer veroorzaakt door de CIS-klep geeft nog geen verbruik van 1 op 6.
Ook een CO van 4% stationeer en versneld lijkt mij niet plausibel.

De oorzaak van de geconstateerde grote voorontsteking zou eerst eens gevonden moeten worden. Er zijn verschillen mogelijkheden. Om er eentje te noemen, het kan zijn dat er iets mis is met de krukaspoelie. Soms wanneer de distributie daar van afgeleid wordt staan er dan wel een aantal dingen fout.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2017 20:04 #1436707 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Uit de oorspronkelijke post
Uit de oorspronkelijke post van Timen had ik opgemaakt, dat het slechte lopen na het onderhoud is gekomen. Uit de post van de eigenaar hierboven blijkt, dat de auto kort voor dat onderhoud pas is gekocht, en dat het lopen voor en na de beurt niet buitengewoon anders was.
Dat zou betekenen, dat een eventuele fout bij de distributie al aanwezig was. Oorzaak kan een fout merkteken op de poelie zijn, zoals Timen zegt: in dat geval is de tip om BDP te zoeken met een schroevedraaier een goede test. Oorzaak kan ook zijn, dat de garage de standen van de oude riem heeft afgenomen zonder zelf de afstelling te controleren: als alles goed stond werkt dat redelijk, en een stuk sneller. In dat geval moet een hernieuwde afstelling van de timing gebeuren.
De voorontsteking had ik even gemist bij mijn reactie hierboven: nu snap ik wel dat Timen daar niet als eerste zoekt...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2017 15:17 #1436738 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Overdosis
De motor loopt mooi, alleen het brandstofverbruik ligt hoog.
Dan zou ik het zoeken in de reden van de verspilling.
Kan een ect zijn die altijd een koude situatie aangeeft, een brandstofverbruik van 1 op 6 klopt dan.
Injectoren die lekken? Koude start injector die werkt bij warme motor.
Zit er een turbo op? Zo niet een tps die altijd volgas aangeeft?

Om wat te weten te komen moet je wat metingen doen. Bij het recente zoektocht van de fb staat wel ongeveer wat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2017 16:45 #1436743 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ooit bij TurboCoos hebben we
Ooit bij TurboCoos hebben we indertijd ook zoiets gehad. Daar bleek in elk geval de luchtklep aan het luchtfilterhuis vast te staan in de "warme" stand: er werd dus altijd lucht bij het spruitstuk aangezogen. Losnemen van de alu slang geeft dan al verbetering.
Misschien kan iemand anders die aan de reddingsactie meedeed zich nog meer herinneren?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2017 17:46 #1436744 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Mooi
@Adrian
De motor loopt heel hakkelend , staat erg te schudden stationeer.
Een 16 klepper hoort niet te schudden
Bij hogere toeren valt dat niet zo op, maar 1 op 6 wat geeft toch ook wel wat aan.
Als garage bedrijf zou je niet willen dat je na reparatie zonder opmerkingen (ook al liep ie heb ik begrepen voor die tijd ook niet erg goed , waarom dan gekocht Arjan?). hierover te maken de klant de weg weer laat opgaan. meer dan 4% CO b.v.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2017 19:01 #1436750 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic OK
Wanneer er geconstateerd is dat er bij stationair 25 graden voorontsteking is, dan is verhaal bij de garage duidelijk lijkt me.

TurboCoos had last van een rotte halgever, zie forum.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD