Foutcode interpretatie 5-1-2 960 blok

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2017 17:56 #1433723 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic noodloop
alle storingen die noodloop veroorzaken laten het lambda lampje branden en resulteren in foutcodes.

ik begrijp dat de 2 1 2 er nog steeds is.

gebeurt dat ook direct bij koude motor, je zou verwachten dat het lambda signaal er pas is wanneer de sonde opgewarmd is.

ik zou toch eerst de bedrading goed controleren, die lmm wissel heeft nl direct een onverwacht effect

hypothese signaal komt op een verkeerde poort aan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2017 20:09 #1433724 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Indd
Inderdaad doet de LMM het in een andere wagen helemaal prima. Ik vermoed zelf dus een bekabelingsfout, wordt dus even zoeken. Ik vermoed ook lambda sonde dat daar iets mee is. Melding dat de lambda waarde niet klopt, blijft terugkomen.

Groeten,
Gerben

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2017 10:44 #1433731 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Noodloop forceren
Wanneer je de ect los koppelt komt Noodloop zeker in werking. Ik dacht dat de temp parameter dan van 60 graden uitgaat. Kan een beetje lastig starten zijn met kou. Vervolgens moet de motor zeer behoorlijk lopen. Ook zonder lambda sonde. Die wordt door de ecu pas gebruikt wanneer de motor op temperatuur is.
Krijgt een warme motor teveel benzine vanwege een slecht ect signaal, dan zou je de ect ook los kunnen gooien.

Bedrading controleren is natuurlijk een klusje. Je gaat ervan uit dat je het goed hebt gedaan. Echter een foutje is zo gemaakt. Ook al maak ik een schema en probeer ik het in een keer goed te doen, het lukt in de praktijk bijna nooit.

Alle stekkers los prik eraf en de verbindingen zoals je ze verwacht controleren met een weerstand waarde, moet natuurlijk 0 zijn.
Vervolgens motor laten draaien en voltwaardes direct op de poorten van de ecu testen.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2017 12:59 #1434226 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Zonder ECT
Zonder ECT krijg ik meteen een foutcode van missende ECT. De motor wil dan absoluut niet meer aanslaan, ook niet zonder LMM. Gorgelt afentoe maar meer ook niet. Met ECT en zonder LMM loopt hij behoorlijk prima. Ook zonder Lambda aangekoppeld.

Zonder ECT en met LMM doet ie ook alleen maar gorgelen op de startmotor ronddraaiend.

Heb een andere ECT in het blok gezet, zonder enkel verschil.

Kabelboom heb ik even doorgeplozen, maar kon niet echt een bekabelingsfout vinden. Maar ik zal het nogmaals eens gaan doornemen allemaal.

Met een ECU van een 3.0 L doet ie precies hetzelfde gedrag. Goed lopen zonder LMM, met LMM een kruik.

Groeten,
Gerben

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC