Lekkage koelvloeistof onder reservoir?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2016 20:41 #1430980 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ander blokje er in en gaan
Ander blokje er in en gaan weer...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2016 00:28 #1430992 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Recent
Hallo NordicCity

Als de auto recent gekocht is, neem dan eens contact op met Carlo.

De geheel distributie vervangen kost, als je het laat doen en je laat het goed doen, dus met vervanging van de spanrollen etc., dan gaan de kosten al gauw richting de € 900,-. (Wordt niet alles netjes vervangen, dan wordt het op den duur nog kostbaarder) Dus met het vervangen van de kop zit je dan al een aardig eind richting die € 1500,-. "Zelf doen" is goedkoper, als je het goed doet. De 16 klepper is wat dat betreft een stuk gecompliceerder dan een 8 klepper.

"Ander blok" lijkt goedkoper. Maar een 16 klepper vind je niet zo snel als een 8 klepper. Om van een B204 maar helemaal te zwijgen. En dan is nog maar de vraag, hoe die er aan toe is.

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2016 08:18 #1430993 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic carlo
je hebt deze auto pas een maand geleden gekocht bij carlo. En toen waren de slangen al hard. Het lijkt mij duidelik dat carlo de auto geleverd heeft met een lekke koppakking. Oftewel het is een probleem voor carlo.

piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2016 08:50 #1430994 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koppakking
Ga maandag inderdaad even bellen en overleggen met Carlo. Ik denk dat we er wel uit komen. Kwam over als een betrouwbaar adres met veel kennis van zaken. en we hadden ook afgesproken weer contact te hebben als er toch wat mis was met de auto tav de drukopbouw/koppakking. Bedankt voor de tips iedergeval.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2016 18:12 #1431002 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Go for it
Je hebt een unieke auto. Laat het het zo goed mogelijk herstellen. De eerste 960 met deze motor had een korte interval voor distributie wisseling. Latere bouwjaren een langere. Vroegere bouwjaren zijn dacht ik te modificeren naar latere. Ook een bespreekpunt. Afhankelijk van het aantal km's per jaar natuurlijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2016 12:36 #1431019 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic @Dronten: bij een B204FT is
@Dronten: bij een B204FT is een ander blok niet zo gemakkelijk te realiseren hoor. Zestienkleppen-turbo's zijn maar mondjesmaat gebouwd...
Als iemand een ander blok paraat heeft, dan zal dat Schmidt wel zijn. Succes met de afhandeling!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Andy Bauwens
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2016 14:29 #1431023 door Andy Bauwens
Beantwoord door Andy Bauwens in topic Ik heb distributiedelen
Ik heb distributiedelen gekocht voor 300-350 euro bij een 16V via sites hier en daar (goed merk ja riem van SKF, rollen van INA) . Daar zit in : distributieriem handspanner + balansriem + spanrol distri (handspanner) + spanrol balansriem + 2x geleiderol distributieriem + geleiderol balansriem

Koppakking kost de wereld niet ... kop evt wel nameten op vlakheid :-) Succes !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2016 18:39 #1431451 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mij gebeurde hetzelfde met
Mij gebeurde hetzelfde met mijn S80 en wel op 2.100 meter hoogte, 300 meter voor de top van de Gotthard pas. Gelukkig heeft Volvo een metalen insert ingezet waardoor het slangetje niet wegviel. Probleem was wel dat het koelsysteem niet meer onder druk stond en dat dus het kookpunt al bereikt wordt bij een temperatuur van ong. 93 graden C.
In de vakantie heb ik zo'n 4 liter water bij moeten vullen.
Omdat ik toen aan de verkeerde kant van de Alpen zat, heb ik de laagste doorgang uitgezocht. Dit bleek de Mont-Blanc tunnel op ong. 1.000 meter hoogte.
Thuis, bij Auto Rima een tweedehands tankje gehaald voor 25 eur en het probleem was in 10 minuten opgelost.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2016 13:45 #1431538 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic @Adrian: dat verhaal van
@Adrian: dat verhaal van distributiewissel geldt toch alleen voor de B6304, en niet voor de B204? Of hebben die dezelfde distributieriem?
In elk geval zijn er geen latere modificaties voor de B204FT, want die motor is maar weinig jaren gebouwd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2017 20:01 #1434750 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is zo ver
Na een tijd niet met de auto gereden te hebben nu toch begonnen met de elke koppakking vervangen. Een goede vriend en monteur met veel vervaging waaronder oudere Volvo's is aan de klus begonnen! Vandaag alles gedemonteerd. De kop en motor zien er gelukkig nog goed uit. De koppakking was wel gaar zoals gedacht. Maar geen schade van corrosie op de kop ofzo. Verder vandaag vooral veel schoongemaakt. Morgen komen de nieuwe onderdelen en gaan we weer opbouwen en pakken we ook de dinstributieriem mee. Ik zal ook wat foto's maken en morgen weer een update geven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD