B280E vraagjes

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2015 09:22 #1419451 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LH -Jetronic 2.2
LH -Jetronic 2.2
Het is 1 van de 2 zwarte relais (deze kun je verwisselen om te kijken of het daar aan ligt)
heb je trouwens een automaat ?
Zit de fout niet in de "keuzehendel"?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2015 18:49 #1419470 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jos ,ik heb dezelfde ombouw
jos ,ik heb dezelfde ombouw gedaan en weet dat het ongewoon is dat op contact de benzinepomp draait ,deze behoort pas te gaan pompen tijdens het starten.
heb je het groene benzinepomprelais ook overgezet en zoja alle stekkers er goed op zitten
groet eric

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2015 20:55 #1419476 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier staat de werking en de uitleg
Kijk hier eens even op deze site
www.volvobertone.com/

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2015 15:03 #1419863 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jos ik ben eerlijk gezegd wel
jos ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd of het probleem is opgelost

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2015 19:31 #1419908 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic IKKE OK
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk .....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2015 17:27 #1419942 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Het zou niet de eerste zijn
Het zou niet de eerste zijn die gesloopt wordt omdat iemand dacht dat een ombouw van B28 naar B280 simpel was...
Bij mijn weten past dat niet, tenzij je de complete techniek, complete draadboom etc in de kale carosserie overzet. En met een peetje pech paste de draadboom niet omdat die uit een 760-II kwam, met de zekeringkast op een totaal andere plek.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2015 21:36 #1419954 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic t,is te doen
Ook Slurpje is voorzien van een B280 E.
Kreeg hem ook niet aan de gang totdat.....ik er achter kwam dat de plus op de bobine tijdens het starten "wegviel" . op elke stand van het startslot had hij spanning behalve de stand van de starten .(die stand dat de sleutel veert).Tot op heden geen storingen gehad....
Dus NIET opgeven !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • jos meer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2015 09:56 #1423004 door jos meer
Beantwoord door jos meer in topic Excuses voor de late reactie

Excuses voor de late reactie !

Het probleem is uiteindelijk opgelost.
De grijze massadraad van de injectoren bleek geen contact te maken op de pin aan de brandstofcomputer.
Het was bijna niet te zien dat het gecorrodeerd was maar het opschuren van de pin heeft toch tot resultaat geleid.


Inmiddels heeft zich het volgende probleem echter weer aangediend. Althans; het probleem bestond al eerder maar is na een tijdje weggeweest te zijn weer teruggekomen.

Als je de auto uitzet blijft de cis-klep een zoemend geluid maken. Dit trekt na een nacht staan de accu leeg.

Als ik de stekker van de cis-klep lostrek maakt dat geen verschil !
Alleen als ik de pluspool van de accu loshaal en vervolgens weet aansluit is het zoemen weg.

Ik heb de klep met remmenreiniger behandeld maar dit helpt niet.Erop kloppen helpt ook niet.

Zou het zin hebben om de klep voor een andere om te ruilen, of zou het toch een electrisch probleem zijn?

Heeft evt. iemand een cis-klep van een B280E (1987) liggen om uit te proberen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • jos meer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2015 09:58 #1423005 door jos meer
Beantwoord door jos meer in topic Excuses voor de late reactie

Excuses voor de late reactie !

Het probleem is uiteindelijk opgelost.
De grijze massadraad van de injectoren bleek geen contact te maken op de pin aan de brandstofcomputer.
Het was bijna niet te zien dat het gecorrodeerd was maar het opschuren van de pin heeft toch tot resultaat geleid.


Inmiddels heeft zich het volgende probleem echter weer aangediend. Althans; het probleem bestond al eerder maar is na een tijdje weggeweest te zijn weer teruggekomen.

Als je de auto uitzet blijft de cis-klep een zoemend geluid maken. Dit trekt na een nacht staan de accu leeg.

Als ik de stekker van de cis-klep lostrek maakt dat geen verschil !
Alleen als ik de pluspool van de accu loshaal en vervolgens weet aansluit is het zoemen weg.

Ik heb de klep met remmenreiniger behandeld maar dit helpt niet.Erop kloppen helpt ook niet.

Zou het zin hebben om de klep voor een andere om te ruilen, of zou het toch een electrisch probleem zijn?

Heeft evt. iemand een cis-klep van een B280E (1987) liggen om uit te proberen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2015 21:45 #1423139 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jos je kunt eventueel de
jos je kunt eventueel de cisklep laten vervallen en een mechanische klep plaatsen
ik heb dat zelf ook gedaan en heb een kachelkraan van een 760 gle gebruikt ,werkt prima.je hebt dan een soort handchoke
gr eric

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD