B230FK pakt stotterend op en mist vermogen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2015 00:32 #1419103 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt op gas als een
Klinkt op gas als een driepitter. Heb je alleen problemen bij het optrekken of ook bij constante snelheid?
Omdat ie op gas een stuk slechter loopt als op benzine zou ik al snel aan de ontsteking denken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-06-2015 07:34 #1419104 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Ook op snelheid
Ook op snelheid heeft hij kuren, met name als je in z'n drie vermogen vraagt.
Omdat het zowel op benzine als gas een probleem is, denk ik ook aan ontsteking.
Hopelijk lossen nieuwe bougiekabels het euvel dan toch op.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-06-2015 17:20 #1419164 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Nieuwe bougiekabels
Inmiddels zitten de nieuwe bougiekabels erop. Hij lijkt wel iets beter te rijden, maar is nog niet de oude.
Zie ook het nieuwe filmpje onderaan in <a href=" www.oudevolvo.nl/2015/06/06/nieuwe-verde...230fk-van-940-gezet/ " target="_blank">mijn blogpost (vorige bijgewerkt)
Ook ik verdenk nog steeds de ontsteking, maar daarvan is nu veel vernieuwd. Zou het de bobine kunnen zijn?
Ik ga ook nog de originele bougies proberen die ik nieuw had gekocht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2015 09:04 #1419192 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarschijnlijk niet de bobine
Ik hoor altijd van de kenners dat de bobine vrijwel nooit stuk gaat. Je kan hem eerst eens doormeten. Timen heeft op deze site ergens een handleiding gezet hoe dit te doen.

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2015 17:01 #1419196 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Zit je katalisator niet dicht
Zit je katalisator niet dicht zoals willen al vroeg?
Rammelt deze? Flens deels los maken en laten lekken. Kijken of of met lekkende uitlaat bij flens zelfde symptomen heeft.
Je zal daarna wel 3 nieuwe boutrn met moeren moeten gebruiken.

Is massa van blok naar carrosserie ok? En massakabels van accu?
De massa van je Ecu zit aan het inlaatspruitstuk. Gewoon Ff met "goede" multimeter weerstand tussen spruitstuk en minpool accu meten.

Welke iridiumium bougies gebruik je? Iemand hier Had de ik20 er in gedaan maar die Is niet geschikt. Moet iw20. Gebruik deze ook en werkt uitstekend.

Kan een vervelend zoekspelletje zijn. Maar Is Meten, logisch redeneren en strepen van reeds uitgeprobeerde zaken.
Kan zo opgelost zijn maar ook maanden zoekwerk.

Succes.

Grtz Daniel

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-06-2015 13:19 #1419230 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Update
Dank! Ik had er IW20's in gedaan en voor de zekerheid ook nog nieuwe originele Volvo bougies erin, maar ook dat maakte geen verschil. Inmiddels weet ik het zelf niet zo goed meer.
Nu eerst op vakantie en daarna gaat hij naar Timen zodat die de auto eens op z'n gemak helemaal na kan kijken en de storing hopelijk kan vinden en oplossen. En anders toch maar een vervangende auto zoeken....
Ik zal het hier ook nog even updaten en terugkoppelen (zal dus alleen even duren).

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2015 16:00 #1419232 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Weet jo ook welke cylinder
Weet jo ook welke cylinder niet mee doet?
Stationair op benzine Ff eerste injectorstekker los en dan Ff gas geven. Vervolgens injectorstekkererug zetten en dan bij tweede cylinder hetzelfde, en derde en daarna vierde.
Je zou bij 1 van die 4 met de stekker los bij gas geven bijna geen verschil waarnemen. Waar je een grrot verschil merkt (nog meer sputteren) Is het ok. Waar klein of geen verschil met gas geven dan ligt bij die cylinder het probleem.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-07-2015 23:38 #1419698 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Ontknoping
En bij deze de ontknoping met dank aan Timen! Er waren twee oorzaken die los van elkaar stonden en zorgden voor de problemen op respectievelijk LPG en benzine. Er bleek een temperatuur sensor defect die zorgde voor een slechtere loop op benzine. Met name cilinder vier deed niet goed mee op LPG en na vervangen van injectoren en uitstroompijpjes doet hij het nu ook weer perfect op gas.
Zie ook blogpost: <a href=" www.oudevolvo.nl/2015/07/02/volvo-940-do...-dankzij-timen-smit/ " target="_blank">Volvo 940 doet het weer op LPG dankzij Timen Smit

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC