B230FK pakt stotterend op en mist vermogen

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2015 14:47 #1418957 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Omdat de LPG computer als
Omdat de LPG computer als slave met de benzine computer samenwerkt. Zelfs bij mijn 940 met een standalone LPG systeem is het relais noodzakelijk. Als hij op gas loopt dan is het relais noodzakelijk, als ik die eruit haal bij draaiende motor dan stopt hij direct. Weet niet waarom dat is, ik kan prima een draadje en een relaitje aansluiten maar van schema's heb ik geen kaas gegeten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-06-2015 15:16 #1418958 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Update
Net nog even ernaar gekeken.
Met remmenreiniger rondom inlaatsysteem spuiten geen verschil.
Compressietest gedaan, waarden 10,5 / 11,5 / 10 / 11 dus lijkt me ook prima.
Wel viel me op dat de bougies erg donker zijn ondanks dat ze er nog geen 1000 km in zitten. Dit zou kunnen duiden op een te rijk mengsel, maar dat bleek niet uit de CO metingen bij Timen.
Hopelijk morgen nieuw relais binnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2015 15:33 #1418959 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Het witte relais werkt ook als een soort bewaking. Als het relais geen ontsteking "ziet" schakelt het de brandstofpomp ook uit. Wel zo handig als je op je dak in de sloot ligt.

LPG installaties gebruiken die bewakingsfunctie ook vaak om de LPG toevoer af te sluiten, voor geval je in diezelfde situatie belandt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-06-2015 21:25 #1418971 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Uitlaat
Zou het niet goed gasdicht zijn van de uitlaat ook dit probleem kunnen veroorzaken?
Hij klinkt een beetje fruttelend.
Het schoot me opeens te binnen dat dat misschien de lambdaregeling en CO meting bij Timen zou kunnen verstoren.
Zie bijgevoegd een foto van een bougie (zit er nog geen 1000 km in).
NB. Is en iridium omdat ik die toevallig nog had liggen. Puntjes op 0,7 gezet ipv standaard 0,4 bij dit type.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2015 22:51 #1418973 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee. Merk je met rijden
Nee. Merk je met rijden eigenlijk niets van.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-06-2015 15:57 #1419012 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Helaas
Helaas, zojuist nieuwe relais geplaatst, maar geen verschil.
Hij blijft "fruttelen" en inhouden, met name tussen 2000 en 3000 toeren.
Nog suggesties?
(Anders dan een andere auto kopen, grrr)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2015 16:47 #1419014 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een andere auto zou wel het
Een andere auto zou wel het laatste zijn waar je aan moet denken..
Hoe is de staat van rotor en bougiekabels?
Kunnen er geen foutcodes worden uitgelezen van deze auto?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-06-2015 19:29 #1419018 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Verdeelkap en rotor
Zojuist een verdeelkap en rotor besteld.
Zal zaterdag wel komen.
Zou het zomaar eens kunnen zijn. Had ik wellicht al veel eerder moeten wisselen.
Wordt vervolgd...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2015 07:29 #1419032 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Kat verstopt......
Is de uitlaat niet geheel gasdicht of zit deze af en toe dicht omdat de katalysator wellicht deels verstopt zit ? Of wat andere troep heeft losgelaten ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-06-2015 15:58 #1419090 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Update, probleem duurt voort
Bij deze weer een update. Nieuwe verdelerkap en rotor zitten erop. De oude verdelerkap had inderdaad wat ingebrande en zwarte contacten, dus dat had het kunnen zijn, maar is het helaas niet. Nu ook nog een stetje bougiekabels besteld en voor de zekerheid ook nog een nieuw setje gewone originele bougies. Ik heb in de blogpost hierover ook twee filmpjes geplaatst van het oppakken van de motor, zowel op LPG als benzine.
Zie <a href=" www.oudevolvo.nl/2015/06/06/nieuwe-verde...230fk-van-940-gezet/ " target="_blank">Nieuwe verdeelkap en rotor op B230FK van 940 gezet
Nog even een reactie op eerdere suggesties:
- Auto is uitgelezen, althans injectie/brandstof systeem deel, geen foutcodes evenmin in LPI installatie
- Hoe kan ik achterhalen of er een verstopping zit in de katalysator?
Suggesties nav bijvoorbeeld de filmpjes in mijn blogpost zijn welkom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD