lage emissie zone... (!)

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2015 10:54 #1418443 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Dit geeft aardig wat
Dit geeft aardig wat achtergrondinformatie:
wikimobi.nl/wiki/index.php?title=Het_wer...seffect_van_een_auto

En dit rapport is ook heel informatief:
www.ce.nl/?go=home.downloadPub&id=1419&f...sonenautos_FINAL.pdf

De figuur op pagina 25 is veelzeggend, of we het nou leuk vinden of niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marc Jarmuszewski (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2015 11:51 #1418445 door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Nuance 2
Dat niets doen geen optie is, daar zijn we het allemaal wel over eens lijkt me, maar laten er dan wel maatregelen genomen worden die echt iets bijdragen aan verbetering van de luchtkwaliteit. Deze maatregel is symboolpolitiek, en van symboolpolitiek wordt ik een beetje recalcitrant. De maatregelen in Utrecht betreffen 2% van het aantal aldaar geregistreerde auto's. Stel dat die verantwoordelijk zijn voor 4% van de vervuiling in de stad, dan zal de luchtkwaliteit niet significant verbeteren vrees ik. Daarnaast komen er uit Duitsland, waar men al een jaar of 10 met milieuzones werkt, rapporten die melden dat de effecten op de luchtkwaliteit verwaarloosbaar zijn.

@Jeroen: Waar zou je liever achter mijn staan als we optrekken bij een stoplicht, auto of een, pak hem beet, Passat diesel van 2012 (die er wel in mag)? Hint: bij de een komt er een grijs pluimpje naar buiten, bij de ander een grote zwarte wolk.

Groeten,

• Marco Arts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2015 21:41 #1418463 door Marco Arts
Beantwoord door Marco Arts in topic het gaat om emissie, nietwaar?
De lage emissie zone is alleen binnenstad Antwerpen, vanaf de ring de stad in. Dus "toeristen" die de stad alleen passeren (op weg naar het zuiden?) zullen er geen last van hebben.

Maar inderdaad: stel dat het voertuig voldoet aan de emissie-eisen, maar niet aan de (arbitraire) leeftijdseisen, zou het niet de lage EMISSIE zone binnen mogen. Dat lijkt mij toch een kwalijk geval van generaliseren. Daar heb ik vooral een probleem mee. Symboolpolitiek van het meest flauwe soort.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC