Risico beperking lekke kop en onderblok ellende 6 cilinders
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2015 17:24 #1419092
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit is vals spelen, dit is
Dit is vals spelen, dit is "maar" een 4 cilinder
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2015 18:07 #1419093
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic youtube
zo hoort het gedaan te worden:
Groet
Groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2015 19:31 #1419095
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic warmtespanning
Ik zou verwachten dat je met uitlaatspruitstuk isolatie meer van de uitlaatwarmte in het spruitstuk houdt en die warmte dus meer naar het blok kan trekken. Dat is net niet wat je wilt toch? Om de warmte meer egaal te verdelen zou je de koelvloeistof sneller moeten rondpompen denk ik. Maar eigenlijk is zo'n thermische spanningen probleem iets dat je als leek niet op kunt lossen. Eigenlijk is het ook nog een niet aangetoonde theorie, die warmtespanning. Je zou misschien met een warmtebeeld camera kunnen kijken hoe de warmte terplekke verdeeld is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
08-06-2015 08:06 #1419105
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic temperatuur beheersing
Daar heb je het koelwater voor. Van de 940 is bekend dat de temperatuur van de kvs kan oplopen tot 115 graden om de fan in highspeed aan te laten slaan(102 voor lowspeed). Dat vind ik wat hoog en daarom laat ik dat aanslaan wat eerder gebeuren. Misschien doet hetzelfde zich voor met de Motronic. Met de obd aansluiting van de S/V90 moet het tijdstip makkelijk te controleren zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





