- Berichten: 1
Lekke koppakking zelf doen
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2015 14:51 #1418035
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic koppakking
Was ooit van plan mijn 740 een x te voorzien van een 531 kop maar dat gaat niet door .
(nog liefhebbers ?)
Heb daar een complete ongebruikte koppakkingset voor liggen.
Zijn al die pakkingen hetzelfde ?
B230F en FK ?
(nog liefhebbers ?)
Heb daar een complete ongebruikte koppakkingset voor liggen.
Zijn al die pakkingen hetzelfde ?
B230F en FK ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2015 14:58 #1418036
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ja
Ja is volgens mij hetzelfde.
Inlaat, uitlaat en koppakking zijn gewoon hetzelfde.
Groeten,
Gerben
Inlaat, uitlaat en koppakking zijn gewoon hetzelfde.
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
03-05-2015 15:04 #1418037
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic koppakking
dwz.. weet niet 100% of ik voor dat project al de goede had. Was een x een MP -Koopje voor 2 tientjes of zo.
Een complete set met ook alle uit en inlaatpakkingen en ringetjes en nokkenas 0-ringen. Dat spul lijkt me wel toepasbaar maar
ik zie in zo'n koppakking ronde en "traanvormige" ( zo noem ik ze maar) openingen.
Aan de cilinderkop zie ik ook die zelfde vormen van de kanalen.
Maar het komt niet overal 100 ^% overheen. In de pakking zit dan een rond gaatje en in de kop een traanvormig kanaal.
Wat zeg dat ?
Is dit normaal ? Iemand wel eens secuur gekeken hoe het zit wat dit betreft ?
thnx opnieuw
Een complete set met ook alle uit en inlaatpakkingen en ringetjes en nokkenas 0-ringen. Dat spul lijkt me wel toepasbaar maar
ik zie in zo'n koppakking ronde en "traanvormige" ( zo noem ik ze maar) openingen.
Aan de cilinderkop zie ik ook die zelfde vormen van de kanalen.
Maar het komt niet overal 100 ^% overheen. In de pakking zit dan een rond gaatje en in de kop een traanvormig kanaal.
Wat zeg dat ?
Is dit normaal ? Iemand wel eens secuur gekeken hoe het zit wat dit betreft ?
thnx opnieuw
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2015 15:18 #1418038
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb van de week mijn
Heb van de week mijn koppakking vervangen. FB motor, 5 uurtjes werk inclusief broodje eten en koffie drinken.
Ik had wel al een vervangende gevlakte kop die ik al in het geheel gemonteerd had dus incl klepseals en nokkenas.
Schoon en zuiver werken is het belangrijkste, gaten goed uitblazen, blok goed schoonmaken en ontvetten. (ik gebruik voor schoonmaken een messing borstel op de accuboormachine en voor ontvetten remreiniger).
Ik heb hoewel het niet perse hoeft wel nieuwe bouten gebruikt, die zijn immers ook al 23 jaar jong.
Ik heb nu een heerlijk lopende motor die door de nieuwe klepseals (oude waren gortdroog) hopelijk geen olie meer verbruikt. En door de montage van een M nokkenas is hij onderin een stuk pittiger. Door de ZF automaat rijdt een FB eigenlijk continue onder zijn toerengebied en daar ben je met deze nokkenas vanaf.
Ook was de inlaatpakking redelijk gaar, zal daardoor ook wel wat valse lucht getrokken hebben ookal liep de motor prima.
Verbruik met deze nokkenas is gedaald van 1 op 8 naar bijna 1 op 9.
Zie de foto's van de pakking die eraf kwam, gewoon verteerd door het vele in en uitzetten. Ik ben en blijf dus voor preventief vervangen. Nu alleen maar last van iets watervebruik maar als hij doorslaat sta je stil.
Na vervangen een kleine 1000 km gereden en geen druppel bijgevuld.
Ik had wel al een vervangende gevlakte kop die ik al in het geheel gemonteerd had dus incl klepseals en nokkenas.
Schoon en zuiver werken is het belangrijkste, gaten goed uitblazen, blok goed schoonmaken en ontvetten. (ik gebruik voor schoonmaken een messing borstel op de accuboormachine en voor ontvetten remreiniger).
Ik heb hoewel het niet perse hoeft wel nieuwe bouten gebruikt, die zijn immers ook al 23 jaar jong.
Ik heb nu een heerlijk lopende motor die door de nieuwe klepseals (oude waren gortdroog) hopelijk geen olie meer verbruikt. En door de montage van een M nokkenas is hij onderin een stuk pittiger. Door de ZF automaat rijdt een FB eigenlijk continue onder zijn toerengebied en daar ben je met deze nokkenas vanaf.
Ook was de inlaatpakking redelijk gaar, zal daardoor ook wel wat valse lucht getrokken hebben ookal liep de motor prima.
Verbruik met deze nokkenas is gedaald van 1 op 8 naar bijna 1 op 9.
Zie de foto's van de pakking die eraf kwam, gewoon verteerd door het vele in en uitzetten. Ik ben en blijf dus voor preventief vervangen. Nu alleen maar last van iets watervebruik maar als hij doorslaat sta je stil.
Na vervangen een kleine 1000 km gereden en geen druppel bijgevuld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2015 15:19 #1418039
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens
Volgens mij normaal hoor dat die openingen niet 100% overeenkomen qa vorm. Even goed kijken hoe de paking er op moet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2015 15:22 #1418040
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En dat mbt die gaatjes en
En dat mbt die gaatjes en ovaaltjes klopt hoor. En een set voor een F(
en een FK zijn hetzelfde. Gebruik wel een goed merk, er is regelmatig voor weinig een setje inferieure kwaliteit te koop. Victor Reinz of Elring zijn merken die goede kwaliteit maken. Met de rest heb ik geen ervaring.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2015 15:23 #1418041
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En mbt die turbosteun boutjes
En mbt die turbosteun boutjes: toen ik de koppakking van zijn LPT ging doen had hij die losgedraaid door het oliefilterhuis te verwijderen. Toen kwam je er zo bij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
03-05-2015 15:31 #1418042
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic koppakking
deze heb ik liggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
03-05-2015 15:43 #1418043
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic koppakking
van het merk "Glaser"
Even op gegoogled.
Lijkt me geen rommel.
Even op gegoogled.
Lijkt me geen rommel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
03-05-2015 15:51 #1418045
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic koppakking
Moet de goede zijn . Dat nummer staat ook op de doos waar het handeltje inzit.
Scheelt weer de nodige centen. Wie wat bewaard die heeft wat
Nu alleen nog nieuwe kopbouten.
Voor onder de 100 € in totaal kat in het bakkie... straks
plus de eigen uurtjes natuurlijk nog.
Scheelt weer de nodige centen. Wie wat bewaard die heeft wat

Nu alleen nog nieuwe kopbouten.
Voor onder de 100 € in totaal kat in het bakkie... straks
plus de eigen uurtjes natuurlijk nog.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam