B230: Hoeveel mag klepspeling verlopen na koprevisie en 15.000 km rijden
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2015 11:55 #1414954
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic De klepsteelrubbers veren
De klepsteelrubbers veren enigszins als ze nieuw zijn. De klepspeling afstellen is dan wat moeilijker .Je moet de rubbers dan ook iets indrukken voordat je de werkelijke klepspeling kunt meten. Zitten de rubbers er wat langer in dan worden ze hard en is de veerkracht weg. Het afstellen is dan geen probleem. Ik laat ze dus weg omdt na een poosje ze hard geworden zijn en geen zin meer hebben. Soms kom je gedeelten van deze rubbers in de motor tegen, dus weg ermee!
Nadeel is wel dat de kleppen iets harder tikken zonder verende klepsteelrubbers maar omdat ze toch hard worden krijg je na verloop van tijd toch het zelfde effect..
Nadeel is wel dat de kleppen iets harder tikken zonder verende klepsteelrubbers maar omdat ze toch hard worden krijg je na verloop van tijd toch het zelfde effect..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2015 13:54 #1414959
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zojuist
Zojuist even gebeld met revisiebedrijf. Zij vermoeden inderdaad dat de nieuwe rubbers de plaatjes wat omhoog drukken. Als je er dan een voelermaatje tussen probeert te schuiven gaat dat zwaar en lijkt het alsof er geen/weinig speling is.
Je kunt de plaatjes met de hand wat indrukken, je drukt dan de rubbertjes plat en kunt dan de werkelijke speling meten. Je hoeft niet bang te zijn dat je te hard drukt en per ongeluk een klep een beetje opent en teveel speling meet want de klepveren zijn zo sterk dat je de kleppen niet open drukt met de hand (aldus revisiebedrijf).
Dat klopt dan weer met het laatste bericht van Timen over die rubbers plus de eerdere opmerking dat je bij een speling van minder dan 0.3 het vaak al aan de motorloop gaat merken en ik nog niets vreemds had gezien.
Ik heb weer huiswerk vanavond dus
Je kunt de plaatjes met de hand wat indrukken, je drukt dan de rubbertjes plat en kunt dan de werkelijke speling meten. Je hoeft niet bang te zijn dat je te hard drukt en per ongeluk een klep een beetje opent en teveel speling meet want de klepveren zijn zo sterk dat je de kleppen niet open drukt met de hand (aldus revisiebedrijf).
Dat klopt dan weer met het laatste bericht van Timen over die rubbers plus de eerdere opmerking dat je bij een speling van minder dan 0.3 het vaak al aan de motorloop gaat merken en ik nog niets vreemds had gezien.
Ik heb weer huiswerk vanavond dus

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2015 22:10 #1414972
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij
Door de rubbers met de hand plat te drukken met een flinke pendrijver/drevel schuin langs de nokkenas zit de speling nog keurig boven de 0.3/0.35. Nu ook veel duidelijker verschil tussen welke voelermaatje er nog wel en welke er niet tussen wil. Met de rubbers niet platgedrukt was dat verschil ook niet zo duidelijk.
Moderators: Jerry Stam