Lager verbruik door booster?
- V700 register
- Nieuw lid
-
In de advertentie werd melding gemaakt dat er een zgn. booster op de motor zat waardoor hij een verbuik heeft van 1 op 10 op LPG. En toen werd ik wakker natuurlijk, want er zit een behoorlijk verschil tussen ons huidige verbruik van 1 op 7 en 1 op 10. Gezien de km's die wij rijden klinkt een verbruik van 1 op 10 heel aantrekkelijk.
Heeft iemand enig idee om wat voor booster het hier gaat? En is zo'n booster een grote/dure ingreep?
Deze vraag zal al wel ontelbare keren eerder gesteld zijn, maar toch. (ik heb ff bij 'zoeken' het woord booster ingetikt, maar kreeg alleen brakeboosters en fake-bespaarders als resultaat)
Ik hoor het graag.
Gr,Remco.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat kón als een kogel, geen enkel probleem maar daar ging het mij in eerste instantie niet om. Ik wilde ook een wat minder verbruik.
Na een beetje wennen aan de stand van het gaspedaal haalde ik met een bijna 2 ton zware auto vrij eenvoudig 1 : 12, 1 : 13 ( diesel, handbak 6 versnellingen).
Of je ook daadwerkelijk minder gaat verbruiken ( en dat is in deze tijd toch echt wel een dingetje) ligt m.i. aan de stand van je rechtervoet.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Het komt mij veel meer voor als het verbruik van iemand die geen idee heeft waarvoor een gaspedaal bedoeld is, en die met 80 km/h sukkelend op de rechterbaan door alle vrachtauto's wordt ingehaald. Een verbruik van 1:7 tot 1:8 op LPG is vrij normaal voor onze bakstenen, als je een beetje normaal met het verkeer mee rijdt.
Als het gaat om een turbodruk-regelaar (MBC) dan zou ik even extra letten op conditie van koppakkingen en andere pakkingen. Het schijnt dat de LPT's bij verhoogde turbodruk veel sneller last hebben van kapotte koppakkingen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met dat chippen ben ik wel bekend. Mijn vader heeft voor z'n huidige XC70 een V50 1,9 diesel gehad die sneller was dan een standaard D5. En dat met een gelijkblijvend verbruik. Leuk was dat totdat er een caravan achter ging en het buiten 35 graden was....
Meer snelheid hoef ik niet, een 940 vind ik niet uitdagen tot sportief rijden, maar een lager verbruik boeit me wel. Een verbruik van 1 op 7 halen we eigenlijk altijd wel en er wordt best doorgereden.
Volvo 940 B230FK 1998 met veel toeters en bellen 505.000 km
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik weet niet waar dit vandaan komt, maar zou je dat willen staven met feiten?Willem van Strik lidnr 328 schreef : Het schijnt dat de LPT's bij verhoogde turbodruk veel sneller last hebben van kapotte koppakkingen.
Hier kan niemand wat mee.
zo blijft het in de categroie Het schijnt dat Sinterklaas in Helmond woont .
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-